324. Wyznania byłego zakonnika

2014-07-15 216 126154
Były już wyznania byłej zakonnicy, teraz wywiad z byłym zakonnikiem. Łukasz był 7 lat w zakonie franciszkanów i w seminarium.
Poprzedni odcinek:
Następny odcinek:

Dyskusja

Jeżeli chcesz dodać komentarz zaloguj się albo skomentuj na YouTube
mdppopow
2023-10-01 09:48
​@@glas_gowe tam wszyscy tkwią w maytixie
glas_gow
2023-10-01 09:12
Lecz się na nogi, na głowę za późno.
glas_gow
2023-10-01 09:08
To poczytaj może Ewangelię, co Jezus o tym mówił. Kościół mudię się trzymać nauki Jezusa, a nie tego , co mi się widzi. To nie instytucja kulturalno charytatywna, tylko CIAŁOOSOBOWEGI CHRYSTUSA
glas_gow
2023-10-01 09:04
A prowadzący, to ci , zycie nenela prowadzi? Kazda profesja ma swoje wymogi. Jak będzie wywiad z żołnierzem, albo lekarzem to też księciunio będzie tak wzdychał?
glas_gow
2023-10-01 09:01
​​@@mdppopowsam tkwisz w matrixie
jaja1596
2023-09-25 02:17
🌱
magorzatacwika4163
2022-09-25 18:31
Znudziło się chłopakowi,więc powołania nie miał.No i dobrze że odszedł.Mnie już też się znudziło.Cześć
ewakawa2323
2021-04-09 07:00
Jaki sens według was miały pobyty proroków, Jezusa na pustyni? W samotności i oddaleniu? Trochę postponujesz modlitwę i rozważania. Hierarchię ustanowił jednak Bóg.
adraxer12
2020-12-15 15:24
Chyba nie zrozumiałeś. To nie jest o klepaniu zdrowasiek, choć tak jest pewien czas wyznaczony na modlitwę/medytację. Problemem jest to, że taki zakonnik robi studia, pracuje jak na etacie + czas na rekreacje ma wtedy kiedy mu karzą. Cały dzień jest zaplanowany i jak trafi się jakiś tzw. urywek wolnego czasu, to człowiek odpoczywa, bo na biblię już nie ma siły
adraxer12
2020-12-15 15:14
Wiara polega na tym, że ktoś (np. Bóg, czy Bóg pod postacią człowieka) zostawia Ci istotne informacje (np. będziesz żył wiecznie jeśli będziesz dobry), a ty ze względu na brak wiedzy na ten temat, niemożliwość przeprowadzenia badań itp. decydujesz się uznać te informacje za prawdziwe. Wiara jest rodzajem poznania. Wiara nie może istnieć bez pozyskiwania wiedzy. Źródłem wiary może być np. nauczanie Jezusa. W przeciwnym wypadku jest to wymysł.

Właśnie tym się różni WIARA CHRZEŚCIJAŃSKA od wiary w inne bóstwa, że bazuje na nauce Chrystusa i świadectwie Jego apostołów, którzy potwierdzają nauczanie Chrystusa. Wierzymy Chrystusowi, a nie własnym wymysłom co próbuje wmówić lewactwo mniej więcej od XX wieku. Bo źródłem wymysłów jest umysł, a źródłem wiary chrześcijańskiej nauczanie Chrystusa potwierdzone okolicznościami Jego śmierci i świadectwem śmierci apostołów.
adraxer12
2020-12-15 15:04
23:00 - biskupów, diakonów, prezbiterów, apostołów masz w biblii reprezentujących pewną hierarchię
adraxer12
2020-12-15 14:54
W biblii nie jest napisane, że mamy się opierać tylko na biblii. Gość przesala scripture
adraxer12
2020-12-15 14:50
absolutnie płytki. Z wywiadu wynika, ze zakon to takie nudne miejsce. Ani słowa o aferach, tylko wstęp, że nie ma tam Boga i opowieść o takim zwykłm bożym życiu zakonnika
beatan1736
2020-10-15 21:46
Prowadzący żenada
robertwsz7006
2020-10-09 09:48
Prowadzący jest świetny. Jego pytania zdają się jakby retoryczne. Były zakonnik również i mam nadzieję że kiedyś spojrzy na to wszystko z innego punktu widzenia. Jest uczciwy i otwarty a to dużo znaczy.
ewaewa5701
2020-10-04 05:12
Zakonikem niellatwo byc zakon tylko dla wybranych
Milaa18
2020-08-22 17:18
Jest sie Ojcem zakonnym a nie ksiedzem zakonnikiem :) a jeśli nie chce sie zostawiac Ojcem zostaje sie Bratem :)
Chris-oe5ry
2020-05-02 13:12
.....supcio wywiad...z tym ze ja jestem jeszcze bardziej ortodoksyjny he he...
evelynb4675
2020-04-11 03:47
Prowadzacy musi przestac sie odzywac
Micha-qk2tm
2020-02-18 10:55
Nie rozumiem zdania tych osób, które mają tyle wspólnego z życiem zakonnym co baletnica z wojskiem. Byłem 5. lat w zakonie i to, co mówi ten człowiek jest szczerą prawdą! Nic ująć, ale wiele można dodać. Od prześladowania przez przełożonego, ciągłą kontrolę nawet w nocy przez ciężką pracę w chorobie po niszczenie tego, co dobre w człowieku. Instytuty życia zakonnego to zgromadzenia oparte na działaniach sekty. Słabi są formowani a silni szybko odchodzą albo zostają i żyją po swojemu. Postulat i nowicjat do istny zapierdol, a spasione wieprze, tj. starszyzna siedziała i pierdziała w stołek. Kupa pracy w stajni, w ogrodzie, mycie garów po kilkudziesięciu księciach, nauka i modlitwa, która faktycznie była pod przymusem, bo godzina 5.30 na medytacje to poroniony pomysł. Starsi wyśmiewają młodszych. Pokazują swoją wyższość. Kontrola pokoju, paczek od rodziców. Szkoda więcej gadać o tym gównie.
adrianberg9149
2019-12-27 11:15
Ja niegdyś zagorzały katolik, praktykujący i wierzący we wszystkie dogmaty i nauki kościoła katolickiego.
W 2005 (w wieku 28lat) roku zacząłem studiować Pismo Święte, apokryfy, otworzyłem się na działanie Ducha Świętego, aby zrozumieć właściwie Biblię.
Dziś nie jestem katolikiem, przepraszam Boga, że tak późno zacząłem czytać, że tyle razy czyniłem bałwochwalstwo.
Dziś (po 15 latach) nadal czytam i rozważam Pismo Święte
Z tą wiedzą, którą posiadam nie mogę należeć do kościoła katolickiego.
Jezus Chrystus przyszedł na świat w ciele.
Przyjmuję i jestem wdzięczny za ofiarę Jezusa Chrystusa na krzyżu.
Ojciec Przedwieczny.
Marana tha!
mdppopow
2019-12-09 09:06
Zakon to zguba do rze zrobił że odszedł
mdppopow
2019-12-09 09:02
Ma rację. Nie dał się zindoktrynować. A ty dalej tkwisz w tym matrixie
lizaka1863
2019-10-03 01:52
tylko dureń może wogole coś takiego napisać... fanatyzm
cichowanda
2019-07-02 21:37
Ee
cichowanda
2019-07-02 21:36
EJ eereeteeeeeeweeeeee
cichowanda
2019-07-02 21:28
E
cichowanda
2019-07-02 21:07
Że raurrweayaeetetrweeeaaraeee ateee rr a atteretwt
nn-io6vv
2019-06-26 21:17
Wiara to nie wiedza i nie jest po to aby o niej dyskutować albo wydawać opinie.A Pismo Święte nie po to aby tylko czytać.Wiadomości są w TV o 19.30😉
steniag8098
2019-06-23 14:40
Czy można rozmawiać na tak poważne tematy z człowiekiem bardzo płytkim?
bozenasteiner8261
2019-06-23 04:45
Eryk Dzimidowicz prawda sekta z guru
bozenasteiner8261
2019-06-23 04:45
S kto ich słucha tych bredni księży
bozenasteiner8261
2019-06-23 04:44
Marzena katolica
bozenasteiner8261
2019-06-23 04:43
Elizabeth szot Keys a ty pokochałam kogos
bozenasteiner8261
2019-06-23 04:42
Chciał zobaczyć jak jest ciekawość go prowadziła jakie powołanie co za bzdury
bozenasteiner8261
2019-06-23 04:40
Teodozja,Rachela Rolska brzestan bredzic
piotrbury2456
2019-06-11 11:06
Gościu bredzi tak jak Jezus powiedział wilk w owczej skórze
andrzejstepien598
2019-06-09 00:46
derromino Ok wspaniale myślisz jeśli nie NOWY TESTAMENT to w krótce przyjmiesz Islam czy będziesz chciał czy nie !!! Otwórz swą bańkę i abyś nie prosił jak Wojciech Jaruzelski na łożu ×××××××××!?!?!?
beataaldoory2602
2019-05-31 20:20
😄👍
willieharbinson2027
2019-05-23 16:19
Mówi szczerą prawdę, tego czego doświadczył. Nie widać tu przesady, tylko dystans. Mówi świetnie o powołaniu. Powołanie, to pójście za Jezusem Chrystusem.
crii4282
2019-03-09 22:31
Co ty wogóle szukasz w życiu, jesteś pusty....Nic o modlitwie
riotpay2076
2019-01-20 16:45
Wiara w zabobony do niczego nie prowadzi...
przasnik-l6k
2018-12-13 08:09
denerwuje mnie ten prowadzący
elizabethszot5632
2018-11-06 02:12
Redaktorze czego ty opwiadsz tak jakbys tam byl wiesz ze tam sa homosexsaulisci jestes glupi i glupie pytania zadajesz
elizabethszot5632
2018-11-06 01:58
Nie suchales glosu Pana tylko ludzi
elizabethszot5632
2018-11-06 01:57
Nie dojrzales na zakonika i nie pokochales Jezusa
LUCY28008
2018-10-03 16:06
Bardzo dobry wywiad taki na luzie....zwyczajne przemyślenia chłopaka. ..po prostu oczki mu się otworzyły! !!!
zdzisawjedyn8418
2018-09-25 19:37
parafianin ciemny. głupi zacofany to jest. katolik
sebastiansebastian6558
2018-09-06 20:59
Są ,są tylko wystarczy poszukac dobrze :) Pozdrawiam Bracie :)
thomtyszka5446
2018-07-02 07:15
Nic a nic! Cała prawda jest w Biblii. Tam znajdziesz Jezusa i On będzie cię prowadził. Bez żadnych kościołów, instytucji itp. Kościoły domowe w których spotykają się ludzie chcący poznać Boga, czytać Biblię i robić coś dla ludzi to jest chrześcijańskie życie zgodnie ze Słowem Bożym. 😊
thomtyszka5446
2018-07-02 07:12
basia 65 Sama prawda. Kto czyta Słowo Boże to wie że wiara w Jezusa nie ma nic wspólnego z wiara katolicka. Jest to odstępcza instytucja. Nic ona nie ma wspólnego z prawdziwym chrześcijaństwem. Bronią jej tylko ci ludzie którzy nie czytają Biblii. Przykre... Bardzo. ..biedni ludzie. 😖😖
marzenalempa81
2018-06-21 11:30
Wyśmiewają zakony i prawdziwe powołania zakonne.. Szyderstwo z życia duchowoscią zakonną. Uważajcie! Kolejny atak na Kosciół.
0raj0
2018-05-19 18:45
Martin nie jest ateistą, jest chrześcijaninem - ale nie katolikiem. Natomiast wywiad prowadzi faktycznie w dosyć głupawy sposób.
0raj0
2018-05-19 18:44
Martin, ty trollujesz swojego rozmówcę czy na serio zadajesz te pytania? Bo sporo z nich jest po prostu głupich...
venomystique1725
2018-05-17 01:39
Muszę wam wszczerze podziękować :)
franciszeklinda5982
2018-04-18 11:49
To prawda. Sakramenty, msza itp nie maja nic wspolnego z Jezusem
Podobnie zakony koscielne
piotrjan1153
2018-03-19 18:09
Jak czytam niektóre komentarze to bije z nich jedno - refleksje w nich zawarte są tak samo płytkie, jak ten wywiad. Ci, którzy ślepo krytykują Kościół Katolicki, zakony, kult Matki Bożej itd. niech się najpierw dokształcą. Nie wstyd wam takie bzury pisać? Ja rozumiem, że internet wszystko przyjmie, ale naprawdę dziwię się, że poziom wiedzy u niektórych jest aż tak żenująco niski. Jeśli się nie znasz, to zamilcz, dokształć się i dopiero potem dyskutuj, a nie obnosisz się ze swoją głupotą, jak paw z ogonem.
ryszardoin340
2018-01-25 21:37
Stary byle co jesz byle co gadasz :-) Masz wogóle pojęcie pozdrawiam br. Ryszard. Normalnie ekspert tylko jakoś brakuje fundamentów. Myślę że będziesz wspaniałym ojcem będziesz opowiadał świetne bajki ☺
Paciaciak
2018-01-12 08:54

Był jeden człowiek z czasó Jezusa który żył jak mnich i "ojcowie pustyni", miał szate ze skóry wielbłąda i żywił sie miodem i szarańczą. Jezus mówił że nie narodził sie świętszy niż on. To Jan Chrzciciel. Czyli monastycyzm w wersji eremickiej jest w Biblii.

klaudiakasprzak5944
2017-12-13 21:04
Jaki tytuł piosenki na początku ?
mirekr2256
2017-11-30 02:28
Te linki nie przemawiaja do mnie.Sakramenty zostaly wymyslone i nie maja nic wspolnego z Biblia.Wyczuwam, ze jestes zagorzalym katolikiem.No nie chce obrazac twoich uczuc bo szanuje cudze przekonania, ale kosciol ma na sobie ogromna wine krwi.Slyszales o inkwizycji ? Ponic byla swieta inkwizycja.Ten byly zakonnik jest juz na wolniosci.Czy nie powinnismy radcowac sie z zagubionej owcy, ktora sie odnalazla ?
Teriwierzchowska
2017-11-27 23:34
czyli kościół wspólczesny jest ...INSTYTUCJĄ finansową? ???? PO TO MŁODZI LUDZIE idą do zakonów i krztłcą sie na osoby.... BY wierne i tzw. naiwne owieczki finansowałyy LEKKIE I SWAWOLNE ŻYCIE pewnych osób. ???????????????? pyta Katoliczka na obczyżnie pracująć.
mirekr2256
2017-11-22 19:36
Do tego brata mam slow kilka.Gratuluje ci bracie wolnosci.Innej wolnosci nie ma jak w Chrystusie a Chrystusa zabiera zakon i kosciol. Co mam za zle kosciolowi to to, ze kosciol wciska sie w swere intymna malzenstw i osob prywatnych.Straszy ludzi pieklem za to, ze w malzesntwie rozkoszuja sie soba w czasie tzw. dni nieplodnych i nawoluje ten kosciol do zycia w tzw. czystosci a natury jeszcze nikt nie przeskoczyl.Moim zdaniem nieczystosc to wstrzymywanie sie na sile od tego co Bog stworzyl dla wlasnej radosci i zdrowia.Raduje sie twoja wolnoscia bracie i zycze wszelkiego dobra w zyciu.
mirekr2256
2017-11-22 19:18
Krzysiek a gdzie ty masz w Bibli sakramenty ?
nataliaobielak6396
2017-11-07 19:06
Hołownia tępaku...Sam spierdoliłeś od dominikanów i zadajesz takie puste pytania...Ogarnij się pismaku
grzesiekchochliczek492
2017-11-06 20:16
Ela Stela wspolczuje falszywej interpretacji. Tkwisz w kłamstwie swiadomie czy nie?
elastela6408
2017-10-12 08:03
Jestes jak zyd w rynsztoku opierajacy sie na talmudzie.....znasz go...a nie EwangelieRozdział 19 tejże Ewangelii obrazuje nam scenę spod krzyża. Jezus mówi do stojącej pod krzyżem Maryi: „ Niewiasto, oto syn Twój” oraz do ucznia: „Oto Matka twoja”. Słowo „oto” w Piśmie Świętym ma charakter objawienia. Właśnie Jezus z krzyża objawia kim jest Maryja dla ucznia, którym jest każdy z nas. To właśnie dzięki Chrystusowi odnajdujemy znaczenie Maryi w naszym życiu, która jest obrazem każdego człowieka wierzącego. My zaś , tak jak Ona jesteśmy wezwani do pełnienia woli Boga i włączenia się w tajemnicę Jego ludzkości..Maryja kieruje słowa do uczniów: „Zróbcie wszystko, cokolwiek wam powie”. Uczniowie wypełnili posłusznie wszystkie polecenie Jezusa, jednocześnie stosując się do rady Maryi. To właśnie dzięki niej odkrywają kim jest Jezus.Rozdział 19 tejże Ewangelii obrazuje nam scenę spod krzyża. Jezus mówi do stojącej pod krzyżem Maryi: „ Niewiasto, oto syn Twój” oraz do ucznia: „Oto Matka twoja”. Słowo „oto” w Piśmie Świętym ma charakter objawienia. Właśnie Jezus z krzyża objawia kim jest Maryja dla ucznia, którym jest każdy z nas. To właśnie dzięki Chrystusowi odnajdujemy znaczenie Maryi w naszym życiu, która jest obrazem każdego człowieka wierzącego. My zaś , tak jak Ona jesteśmy wezwani do pełnienia woli Boga i włączenia się w tajemnicę Jego ludzkości.
elastela6408
2017-10-12 02:50
gowno prawda zakonnikiem nue byl nie wie nawet jaka jest podsawa zakonu
krystynagowacka4916
2017-10-09 06:33
człowieku,zabłądziłeś I ZŁĄ BARDZO ROBOTĘ ROBISZ NIESTETY ...
Z POWOŁANIEM BOŻYM DO WSPOLNOTY ZAKONNEJ pewnie się7 nie spotkałeś...Szukaj,ale NIE CZYŃ ZŁA.
anna66581
2017-09-29 19:15
NIE WIM W JAKIM CZASIE BYŁ CHŁOPAK W ZAKONIE , ALE Z MOJEJ OBSERWACJI WYNIKA ŻE FRANCISZKANIE MAJĄ BARDZO DUŻO SWOBODY, ROBIĄ WIELE POŻYTECZNYCH RZECZY I SA ODDANI JEZUSOWI . JEŻELI CHODZI O FORMACJE JAK W WOJSKU -TO DYSCYPLINA WSZĘDZIE JEST POTRZEBNA, NATOMIAST NIE NALEŻY Z NIĄ PRZESADZAĆ ABY NIE ZNIECHĘCIĆ NOWICJUSZY ..POWOŁANIE ISTNIEJE NA PEWNO , KAŻDY MA INNE , NAWET PRACA ZAWODOWA JEST POWOŁANIEM , WTEDY WYKONUJE SIĘ JĄ Z RADOŚCIĄ ...
maggaj39
2017-08-31 08:45
Jan Jakubowski mam dokładnie takie samo wrażenie...
wodzu6366
2017-08-29 09:55
bzdury do sześcianu
erykdzimidowicz1539
2017-08-28 12:06
Super,że odszedłeś z tej sekty :)Zawsze powtarzam,że polityka,kk,religia i szkoła to jedna wielka sekta tylko podzielona na sektory.
bozejehowa7760
2017-08-24 06:52
Rubmy odwyki
Arturjestem
2017-08-13 02:41
Twój poziom intelektualny pozwala Ci wykrzesać z siebie tylko te dwa słowa?
jajakpl1
2017-08-11 09:27
W jakim zakonie św Franciszka byłeś, bo ja znam trzy zakony franciszkańskie, gdzie Panu oddają się w posłudze kilku moich kolegów i pewne fakty zupełnie mi tu nie pasują.
Nie rozumiem zupełnie tej relacji. Po pierwsze,żeby zostać księdzem, czy diecezjalnym czy zakonnym, trzeba uzyskać odpowiednią wiedzę.
Panie Łukaszu ton pańskiej wypowiedzi pozwala mi wątpić w Pana jakąkolwiek obecność w jakimkolwiek zakonie.
Zorientowany
opsdm
2017-08-10 15:54
:(
bronisawkoodziej6430
2017-08-05 13:03
żałosny ateista nie mający pojęcia o chrześcijaństwie z wesołkiem, który nie wie czygo chce bo ma zielono w głowie a przy tym troszkę cwaniaczek który nie miał w ogóle powołania ale chce byc autorytetem DNO
marekwol7431
2017-07-26 12:29
Osoba udzielająca wywiadu nie do końca pokręcona, ale do bycia prostym wiele brakuje.
Arturjestem
2017-06-30 17:45
Jak dla mnie to jest legalna sekta.. Nie pozwalają się kontaktować z bliskimi żeby czasem ktoś nie zmądrzał i nie odszedł bo kto będzie zapierdziela na darmozjadów z góry! Te zakony są nikomu do niczego niepotrzebne. Banda darmozjadów którzy się boją stawić czoła życiu. Gdzie w Biblii jest napisane o jakiś zakonach? Idąc dalej w kierunku księży, to gdzie w Biblii jest napisane żeby pobierać pieniądze za za sakramenty? Chodzić w złotych szatach? Gdzie tam są strzeliste wielkie świątynie opływające złotem?! Religia nie tylko katolicka to jedna wielka legalna mafia! Niestety większość ludzi chodzących do kościoła chodzi tam bo wypada, żeby se pokazać sąsiadom że są porządni. A to się dzieje za ich drzwiami na co dzień to inna sprawa... Jak by postawić im kościół w formie stodoły z krzyżem ile osób by do niego poszło w niedziele?! A tak biznesy się kręcą i całą banda darmozjadów ma co jeść i nie ma to nic wspólnego z Bogiem. Napisał bym więcej na ten temat bo można ale pewnie i tak nikt tego nie przeczyta a ciemnogród spuści na mnie wiadro hejtu więc wystarczy.
marcingryta6870
2017-05-18 21:19
litości.... co za bzdury...
applejuice5068
2017-05-14 22:04
ale tam piora umysl wow!! co za programowalnia
jakubrychel4783
2017-05-06 19:08
A gdzie Kościół uczy że trzeba się modlić do Maryji i świętych i nie trzeba do Jezusa, albo że Maryja zbawia?
jacekgrad2419
2017-05-06 07:55
chciało by się powiedzieć że pierdolicie towarzyszu, dzięki franciszkanom, a nie takim dziwakom jak Ty, ludziom jest bliżej do Boga bezpośrednio a nie przez instytucje kościoła, mamy franciszkanów w Tychach i są to zajebiści ludzie którzy wybrali służbę ludziom a nie instytucji kościoła, i ludzie to szanują, ja to szanuje, i naprawdę nie wiesz co mówisz, to są głęboko więżący ludzie, a ty znajdź sposób na życie
Arturjestem
2017-04-28 20:36
Także do zakonu idą nieudacznicy nie potrafiący powadzic sobie w zyciu. Wystarczy spojrzec na inne filmiki na youtubie i na tych ludzi co tam ida a jest sporo zdjec i samo sie nasowa ze to jakies niedojdy a zakon ratuje im zycie bo nigdzie sobie nie poradza wiec ida na latwizne...
mirkapason2689
2017-03-31 11:13
Dawid Majka Apostoł Paweł w liście do Rzymian10:9 pisze Jeżeli więc ustami swoimi wyznasz że Jezus jest Panem,i w sercu swoimi wierzysz że Bóg Go wskrzesił z martwych-osiagniesz zbawienie. Gdzie tu jest mowa o sakramentach?.podaj jakiś werset- pozdrawiam
dawidmajka4741
2017-03-30 17:00
Na podstawie jednego cytatu wyciągasz błędne wnioski... pamiętaj o słowach św. Piotra, że Pismo Święte nie jest do prywatnej interpretacji - Chrystus założył Kościół, aby pomagał ludziom się zbawić, poprzez sakramenty między innymi - pozdrawiam ;)
mirkapason2689
2017-03-30 12:31
Seba M Ja też tak uważam.Organizacje religijne to pułapka szatana.Chrystus powiedział Ja jestem drogą prawdą i życiem nikt nie przychodzi do Ojca inaczej jak tylko przeze mnie.
PatrooPL
2017-03-23 12:24
Jak się czyta te wypociny ludzi głupich, te wszystkie komentarze wynikające z niewiedzy lub własnych domysłów czy błędów w poznaniu i gdy widzi się jak brną w tym błędzie wysuwając błędne wnioski to z jednej strony żal. Ale, z drugiej widać zbyt płytko podchodzą do tego najważniejszego zagadnienia w ludzkim życiu, bo nawet nie pragną mieć prawdziwy obraz rzeczywistości. Oremus!
kludica
2017-02-27 19:42
Ślepy prowadzi głuchego. Niedoszły  zakonnik twierdzi, że nie ma  uzasadnienia biblijnego  życia zakonnego. Jak żył  Eliasz ? Gdzie żył Jan Chrzciciel ?  Czym była komuna, którą  stworzył  Piotr, opisana w Dziejach Apostolskich. Esseńczycy i Ebonici - coś mówią  debilom ?  A gdzie jest zakaz takiego życia wspólnotowego w Biblii ? Kto w ogóle  zatwierdza  zasady życia we wspólnocie - kościół - czy biblia ?
mariankozicki2389
2017-02-24 17:34
co za debil prowadzi ten wywiad?
Rozumiem ze jest ateistá ale byc rtakim idiota, ktory nic nie wie na temat wiary, zakonu? Palant.
rozmowa durnia z durniem. dno
ryszard6305
2017-02-20 08:13
Nie wiem czy to są bzdury bracie, jakie sakramenty, jakie msze św, jakie chcesz ofiary składać większe niż salamon. Komu służymy ? ludziom czy Panu wprowadziliśmy doktryny nauki ludzkie i tego pilnujemy, najgorzej że zwodzimy ludzi, błędnymi naukami, a zapomniany został Pan Jezus ale sobie wmawiamy że robimy to wszystko dla Pana, co ma wspólnego ogień z wodą.
teodozjarachelarolska2814
2017-02-13 07:41
Upadek wiary zawsze się łączy z brakiem prawdziwej relacji z BOGIEM I JEGO PRAWDĄ przedstawioną w Biblii.BIBLIA NIE MÒWI O SAKTAMENTACH NABOŻEŃSTWACH.Pokazuje drogę człowieka do STWORCY.Pokazuje BOZE PRAWO i zasady.Jeżeli życie człowieka jest dalekie od tego co zawarte Biblii to znaczy że żyje wg.ducha tego świata i w niewoli grzechów.
patrycjasmyl5998
2017-01-27 16:52
"Nie mają czasu czytać Pisma Świętego w seminarium, zakonie" ?.. . To na czym opiera się kościół? Na tym co sobie ktoś z hierarchii wymyśli (np. Papież) a księża powtarzają "wiernym", być może jakieś herezje... Jak tacy ludzie mogą głosić Słowo Boże??? Wychodzi na to, że mogą bo czytają fragmenty.. I zamiast opierać swoją wiarę w Boga klepie się zdrowaśki. Marii jako kobiecie, która urodziła Jezusa-Zbawiciela należy się szacunek ale nie mozna jej stawiać na równi z Bogiem... A swoją drogą dobrze, że ten człowiek zrezygnował z bycia zakonnikiem...
mirateo7548
2017-01-09 07:18
85zygus zgadza się,tez się zastanawiam dlaczego jest od jakiegos czasu nazywana gwiazdą nowej Ewangelii. To stara teraz jest i nowa? A Jezus jest jakby obok.
1Danicio
2016-11-21 14:54
widać że wiesz tyle co ci ktoś powiedział , albo sobie wymyśliłeś o KK
kanalwolnosc
2016-11-18 19:14
nie wiem po co protestant mentalny szedł do katolickiego zakonu
85zygus
2016-11-18 18:29
gdzie w Biblii jest napisane że Maria boska może zbawiać i trzeba sie do niej modlić? Niema tego, wielu nie umie czytać ze zrozumieniem, a kościół uczy ze Maria jest najważniejsza że nie trzeba się modlić do Jezusa Chrystusa wystarczy do świętych i Mari, a Pismo Święte zabrania tego
remikdrakula1
2016-11-10 03:18
A wiecie co.. a ja Wam powiem ludziska co o tym myślę, nie zniósłbym tego pierdolenia przez 50 minut, więc "po łebkach" przesłuchałem. Po 1 pozdrawiam wszystkich. Po 2 gość nie rozeznał powołania, nie podobało mu się to i teraz narzeka, czasem tak bywa. Po 3 szkoda, że H2K nie mogło walczyć o puchar.. ale trzymam kciuki w przyszłym roku. Pozdrowienia z Summoner's Rift!
krystian3493
2016-10-29 16:40
Jacku, aby być zbawionym musisz na nowo się narodzić. Jezus powiedział "jeśli nie jesteś Dzieckiem Bożym pozostajesz dzieckiem Diabła". Musisz zostać wyrwany z SYSTEMU Szatana.
Jak to zrobić? Szukać Boga w osobistej modlitwie własnymi słowami. Bóg zawsze usłyszy. W pewnej chwili zacznie prowadzić Cię w modlitwie. Musimy przejść przez następujące etapy:
1. Poszukiwanie Boga.
2. Pierwsze dotknięcie Ducha Świętego i prowadzenie.
3. Doprowadzenie do sytuacji, że w danej chwili przychodzimy przed tron Pana Jezusa.
4. Uznanie Pana Jezusa za Boga i Zbawiciela, czyli wyznanie wiary. Odwrócenie się od świata.
5. Nowe narodzenie.
6. Objawienie prawdy.
Ja to przeszedłem, powiedziała mi o tym inna osoba, narodzona na nowo. To naprawdę działa. Dlaczego?
Ap. Paweł napisał w Rzym 10:
(9) Bo jeśli ustami swoimi wyznasz, że Jezus jest Panem, i uwierzysz w sercu swoim, że Bóg wzbudził go z martwych, zbawiony będziesz.
Przykładowa modlitwa:
"Boże, wiem, że złamałem Twoje prawo, jestem grzesznikiem, a moje grzechy oddzielają mnie od Ciebie, przepraszam, że ignorowałem Cię tak długo, pragnę odwrócić się od mojej grzesznej przeszłości i oddać moje życie Tobie. Proszę przebacz mi i pomóż mi żyć życiem, do którego mnie stworzyłeś. Wierzę, że posłałeś swego jednorodzonego Syna Jezusa Chrystusa by umarł na krzyżu za wszystkie moje grzechy. Wierzę, że Jezus Chrystus powstał z martwych, i żyje i słyszy moją modlitwę. Otwieram Ci Jezu drzwi mojego serca i zapraszam abyś dziś stał się Panem mojego życia. Abyś panował w moim sercu od teraz na zawsze. Proszę, ześlij swojego Ducha Świętego aby mnie wypełnił ponad miarę, spraw abym miał z Nim relację i słyszał Jego głos, i pomagał mi wypełniać Twoją wolę, Twoje powołanie dla mojego życia, modlę się o to w imieniu Jezusa. Amen."
Powtarzaj do skutku co wieczór. Do skutku, co to znaczy? Aż poczujesz obecność Bożą. I zapewniam Cię nie przeoczysz tego.
Zadaj sobie w głębi duszy pytanie. Czy jestem zbawiony? Jeśli czujesz niepokój i niepewność, oznacza to, że nie jesteś narodzony na nowo, czyli zbawiony i pozostajesz nadal w systemie Szatana.
Życzę Ci z całego serca wytrwałości Jacku.
zako419
2016-10-26 18:22
pokrętne odpowiedzi żadnych konkretów.Z jednej strony mówi że za mało Ducha a z drugiej ze jest mistycyzm.Bardzo mała wiedzę ma po 7latach trochę tak jakby się tego wyuczyl
jacekbrzechczyn4416
2016-10-15 23:53
Wszyscy innowiercy bronią Słowa Bożego i to aż do tego stopnia, że w końcu każda grupa innowierców pisze w końcu swoją własną biblię = Świadkowie Jehowy mają własną, luteranie własną, mormoni własną, adwentyści własną, zielonoświątkowcy w ogóle radzą sobie bez Biblii, ponieważ aktualnie na żywo mają przekaz od Pana Boga. Naturalnie, nie ma co bronić Słowa Bożego . Alleluja.
jacekbrzechczyn4416
2016-10-15 23:43
To prawda - krk nie ma nic wspólnego z Chrystusem. A kto ma ? Piłat miał coś wspólnego z Chrystusem, ale jakoś im się nie ułożyło. A JAK ŚLEPY ŚLEPEGO PROWADZI TO OBAJ W DÓŁ WPADNĄ - i tak to teraz wygląda ten świat i życie tutaj. Alleluja.
jacekbrzechczyn4416
2016-10-15 23:39
Coś mi się wydaje Gościu, że masz rację. On tak z ciekawości wstąpił sobie do seminarium - no a później to sobie zobaczę jak jest w zakonie,, no i zobaczył i tyle. Jego też sobie obejrzeli i następnie tyle widzieli. Znam takich. Następnie już nic normalnie w ich życiu nie wyglądało. A ożenię się, tak z ciekawości, zobaczę jak to będzie, a następnie się rozwiodę - wszystkiego trzeba w życiu doświadczać, pisze Apostoł Paweł. Czego by tu jeszcze spróbować. No w końcu jak już się tutaj żyje to trzeba różnych rzeczy popróbować. Alleluja.
jacekbrzechczyn4416
2016-10-15 23:27
Drogi Piotrze - jak te cytaty i słowa nie pochodzą od Ciebie - to niby od kogo ???????? Same się tu wstawiły ? Wiara w cuda niektórych przenosi nie tylko góry, ale i doły, dołki i padoły łez losu człowieczego.. Alleluja.
jacekbrzechczyn4416
2016-10-15 23:21
Do wiary nie potrzeba żadnych wiadomości - od tego jest Dziennik telewizyjny. Pismo Święte też nie jest potrzebne do wiary. Zanim zredagowano Pismo Święte i zaczęto Je masowo drukować jak papier toaletowy to przez wieki a nawet przez tysiące lat ludziska wierzyli w Boga. & Po co jakaś wiedza ? Wiara wypływa z głębi serca i jest darem od Boga - jest świętym przekonaniem, że wszystko w naszym życiu zależy od Stworzyciela. Alleluja. No i Matki Boskiej, oczywiście !
jerzyberezowski6227
2016-09-08 13:31
co mozna mowic o wierze jak nie ma wiadomosci.Czytajcie Pismo Swiete a potem wydawajce opinie.Jak mozna dyskutowac o wierze nie majac wiedzy
gwiazdaznieba6617
2016-08-29 08:53
Czy aby napewno nauki Jezus nie sa tam zachowywane ? Jezus nakazuje w Bibli żyć jak ptaki na łacę -nie siać ,nie orać a tylko zbierać ..
janprzytycki5939
2016-08-26 11:12
Bycie zakonnikiem kontemplacyjnym jest super.Taki gościu tylko modli się i śpi.A utrzymanie finansują wierni.
waldemarpinczar9252
2016-08-12 19:54
Duchu przez ó - nie zaśmiecaj Internetu swoimi gimnazjalnymi mądrościami.
2016-08-05 08:46
Nic nie zrozumiałeś. Umyj uszy.
2016-08-05 08:45
A Ty na pewno byłeś w zakonie i wiesz najlepiej?
2016-08-05 08:38
A czy Ty byłeś w zakonie?
2016-08-05 08:32
Doprawdy? To wywnioskowałeś z tego wywiadu? Heh Jakość szarej masy w Twojej głowie pozostawia wiele do życzenia xD
beatamisiarz9635
2016-08-01 17:54
Każdy ma prawo odbierać swoje lekcje od Życia takie jakie są mu potrzebne i jakie sobie kreuje poprzez swoje wybory....więc Ci co potrzebują jakiejkolwiek religii i doświadczać zniewolenia swojej Duszy na czas swojego obecnego wcielenia to tylko ich wyłączna sprawa...!!!...problem zaczyna się wtedy gdy swoim zniewolenie chcą narzucać innym i sposób w jaki inni mają żyć...posuwając się praktycznie zawsze do przestępstw i ludobójstwa w czym od zawsze celował kościół katolicki uśmiercając w okresie swojego istnienia taką ilość istnień ludzkich których nie zabiły wszystkie inne wojny razem wzięte i czyni to niestety nadal..!!!!!!!! Zastanawiające jest tylko to i smutne zarazem że pomimo tak wiele dowodów i faktów tej zbrodniczej historii kościoła ludzkość w swojej większości nie widzi tego tkwiąc nadal w pułapce tego kościelnego ergregora...!!!zobaczcie jaka to jest siła manipulacji i otumanienia jaką jest religia..!! Proszę w tym miejscu z racji powyższego nie mylić z prawdziwymi naukami Jezusa i odniesieniem do istnienia Boga-Stwórcy..!! Módlmy się i wspierajmy tych którzy czynią starania aby uwolnić się od kościelnego zniewolenia co wcale nie jest takie łatwe...!!..wiem coś na ten temat..!! Pozdrawiam...dużo Miłości <3
sekundant9199
2016-07-16 11:02
juz w samym tytule tego wywiadu jest kłamstwo.
justboyv2134
2016-06-27 14:11
Urszula Pasternak
Weź przez 8 godzin w temp. 30 stopni w cieniu siej pole, albo przycinaj żywopłot :)
urpasternak
2016-06-27 14:04
Rzeczywiście harówka!!!!!!!!!!!!!!Tylko należy im "współczuć"!!!!Amen.
justboyv2134
2016-06-27 13:45
Lenistwo ?? Oni pracują 8 godzin dziennie :/
alfredokopaczka9487
2016-06-06 13:03
Streszczenie: człowiek małej wiary (jak wnioskuje z wywiadu) odszedł z zakonu, bo nie wytrzymał systemu, który ma za zadanie odsiewać takich...
jacekw515
2016-05-30 10:54
Dzięki za wywiad, fajnie posłuchać.Pozdrawiam
urpasternak
2016-04-29 13:37
A co to jest w takim razie?Komu ma służyć klepanie zdrowasiek? Pan Bóg oczekuje  przede wszystkim  szacunku i pomocy drugiemu człowiekowi i wszystkim innym istotom żyjącym! Modlenie + kudłate myśli =czczenie Najwyższego? Nie wiedziałam,że tak sobie Boga wyobrażacie!A poza tym zakon mnie nie interesuje!Mam ważniejsze sprawy na tej ziemi!
andrzejgodlewski6321
2016-04-29 13:12
Bredzisz człowieku jak cholera!!!!
Nie miałeś od samego początku powołania by teraz o tym opowiadać !!!!!
andrzejgodlewski6321
2016-04-29 13:09
+Urszula Pasternak
Kochana Pani ucieczka i lenistwo? Powiem Pani tak zapraszam do zakonu to zobaczysz czy to jest lenistwo !!!!
urpasternak
2016-04-28 10:39
Komu i czemu służą te zakony?To uciekanie przed trudnościami dnia codziennego i lenistwo!Potem zaczynają się schody!Przede wszystkim brak kobiety i bzykania do czego każdy człowiek jest powołany,a potem to zboczone myśli i czyny!
dawidmajka4741
2016-04-27 15:02
+Seba M Kościół Katolicki nie potępia protestantów bracie. Częściej to wy potępiacie nas, niż my was. Po prostu w KK jest najłatwiejsza droga do zbawienia, ponieważ są sakramenty, który nam w tym pomagają. Ale przecież Magisterium nie naucza, że protestanci, albo po prostu niekatolicy szukający Boga nie będą zbawieni, więc to nie jest tak, że Cię potępiamy ;) Pozdrawiam :)
piotrmarek7759
2016-04-14 17:48
OSTRZEŻENIE DLA KAPŁANÓW KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
W szczególności tych, którzy promują niebiblijne kulty.

Galacjan 1
(6) Dziwię się, że tak prędko dajecie się odwieść od tego, który was powołał w łasce Chrystusowej do innej ewangelii,
(7) Chociaż innej nie ma; są tylko pewni ludzie, którzy was niepokoją i chcą przekręcić ewangelię Chrystusową.
(8) Ale choćbyśmy nawet my albo anioł z nieba zwiastował wam ewangelię odmienną od tej, którą myśmy wam zwiastowali, niech będzie przeklęty!
(9) Jak powiedzieliśmy przedtem, tak i teraz znowu mówię: Jeśli wam ktoś zwiastuje ewangelię odmienną od tej, którą przyjęliście, niech będzie przeklęty!

Musiało być to bardzo ważne skoro Paweł zaznaczył to w liście dwukrotnie.
Ewangelia taka jaka obowiązywała za czasów Pawła, obowiązuje i dzisiaj. Ponieważ słowo Boże jest niezmienne. Bóg nigdy nie zmienia zdania.
Jest to przestroga dla kapłanów. Na których spoczywa ogromna odpowiedzialność. Brak znajomości ewangelii przez wiernych jest do zrozumienia. Natomiast kapłanów stawia w bardzo złej sytuacji. Kapłan kościoła chrześcijańskiego powinien znać prawdziwą ewangelię. Odpowie przed Sądem Bożym.

Z Mateusza 7
(22) W owym dniu wielu mi powie: Panie, Panie, czyż nie prorokowaliśmy w imieniu twoim i w imieniu twoim nie wypędzaliśmy demonów, i w imieniu twoim nie czyniliśmy wielu cudów?
(23) A wtedy im powiem: Nigdy was nie znałem. Idźcie precz ode mnie wy, którzy czynicie bezprawie.
(24) Każdy więc, kto słucha tych słów moich i wykonuje je, będzie przyrównany do męża mądrego, który zbudował dom swój na opoce. (Jezusie - przyp autora)
(25) I spadł deszcz ulewny, i wezbrały rzeki, i powiały wiatry, i uderzyły na ów dom, ale on nie runął, gdyż był zbudowany na opoce.
(26) A każdy, kto słucha tych słów moich, lecz nie wykonuje ich, przyrównany będzie do męża głupiego, który zbudował swój dom na piasku. (np. kult maryjny - przyp. autora)
(27) I spadł ulewny deszcz, i wezbrały rzeki, i powiały wiatry, i uderzyły na ów dom, i runął, a upadek jego był wielki.

Kościół Katolicki doprowadził do sytuacji, w której wierni obawiają się wznosić swe modły bezpośrednio do Pana Jezusa. Bezpośrednia relacja z Jezusem tu na ziemi jest konieczna do zbawienia.

Bowiem zbawienie tylko w Jezusie Chrystusie.
"Ja jestem drogą, prawdą i życiem, NIKT nie przychodzi do Ojca, jak TYLKO przeze mnie" J 14:6

Konieczne jest wyznanie wiary, połączone z pokutą.
"Jeśli ustami wyznasz, że Jezus jest Panem i w sercu swoim uwierzysz, że Bóg wzbudził Go z martwych, zbawiony będziesz" Rz 10:9

Jeśli wyznanie wiary będzie szczere, nastąpi nowe narodzenie - zostajesz Dzieckiem Bożym. Nastąpi przemiana duchowa, która jest konieczna aby być w żywej relacji z Jezusem.
"Jeśli się kto nie narodzi na nowo, nie może ujrzeć Królestwa Bożego" J 3:3

A wtedy Bóg już nie opuści. Dzieci Boże mają pewność zbawienia.
"Moje owce słuchają mego głosu, a Ja znam je. Idą one za Mną i Ja daję im życie wieczne. Nie zginą one na wieki i nikt nie wyrwie ich z mojej ręki. Ojciec mój, który Mi je dał, jest większy od wszystkich. I nikt nie może ich wyrwać z ręki mego Ojca. Ja i Ojciec jedno jesteśmy. " J 10:27-30

Pan Jezus wysłuchuje próśb, możemy bezpośrednio do Niego się zwracać.
"A o cokolwiek prosić będziecie w imię moje, to uczynię, aby Ojciec był otoczony chwałą w Synu. O cokolwiek prosić mnie będziecie w imię moje, Ja to spełnię. " J 14:14

Tymczasem w Kościele Katolickim wierny jest zwiedzony: trochę kultu maryjnego, kultu świętych, papieży i trochę Pana Jezusa. Tak, jakby postać Jezusa Chrystusa świadomie była odsuwana na bok.
A tymczasem w apokalipsie Jana czytamy:
"Znam uczynki twoje, żeś ani zimny, ani gorący. Obyś był zimny albo gorący!  A tak, żeś letni, a nie gorący ani zimny, wypluję cię z ust moich." Ap 3:15-16
Bóg jest Bogiem porządku. Dla Niego TAK znaczy TAK, NIE znaczy NIE. Nic nie ma pośrodku. Nie można być chrześcijaninem modlącym się do wszystkich świętych i trochę do Jezusa. Albo jesteś z Jezusem, masz relacje z żywym Bogiem (Duchem Świętym) i jesteś zbawiony albo nie. Nie można być trochę zbawionym.

Pozdrawiam w Jezusie Chrystusie.
Piotr Wyczawski

Nie jestem protestantem. I nie należę do żadnej denominacji. Reprezentuję pierwotny kościół, prawdziwy, apostolski. Gdzie każdy jest kapłanem, może chrzcić w wodzie i w Duchu Świętym, ma moc wyganiać demony i uzdrawiać. Naszym najwyższym kapłanem i bezpośrednim "przełożonym" jest Jezus Chrystus, z którym mamy żywe relacje. I który powierzył nam misję ewangelizacyjną:
"Ale weźmiecie moc Ducha Świętego, kiedy zstąpi na was, i będziecie mi świadkami w Jerozolimie i w całej Judei, i w Samarii, i aż po krańce ziemi." Dzieje 1:8

Cytaty i słowa nie pochodzą ode mnie.
piotrmarek7759
2016-04-09 09:26
Jak dostąpić zbawienia i dlaczego nie będziesz zbawiony z uczynków swoich. Czy wiesz o tym, że istnieje test, który odpowiada czy jesteś zbawiony? Dlaczego samo przestrzeganie sakramentów nie prowadzi do nieba. Dlaczego? Przeczytaj do końca. Przedstawię Ci to z pozycji osoby mającej codzienne i głębokie relacje z Duchem Świętym.

Rozwiń proszę i czytaj dalej.

Jedyną drogą "do nieba" jest Jezus Chrystus:
"Ja jestem drogą, prawdą i życiem, NIKT nie przychodzi do Ojca, jak TYLKO przeze mnie" J 14:6

Jezus jest żywy, musisz tylko otworzyć drzwi:
"Oto stoję u drzwi i kołaczę, jeśli kto usłyszy mój głos i otworzy, wejdę do niego i będę z nim wieczerzał, a on ze mną" Ap 3:20

Każdy przychodzi na świat martwy duchowo. Więc musi na nowo się narodzić - czyli przyjąć Pana Jezusa i uzyskać chrzest w Duchu Świętym. Uzyskać to, co mieli Adam z Ewą w Edenie - bliską, bezpośrednią relację z Panem Bogiem. Społeczność z Bogiem jest konieczna do zbawienia.
"Jeśli się kto nie narodzi na nowo, nie może ujrzeć Królestwa Bożego" J 3:3

Trudno jest opisać tą miłość i akceptację, jaką doznajemy w chwili spotkania z Bogiem.Będziesz fizycznie (do końca nie da się tego odczucia opisać słowami) czuł obecność Ducha Świętego. Będziesz miał w nim przyjaciela i pocieszyciela, doradcę i przewodnika. Twoje modlitwy, wytrwałe i kierowane do Boga Ojca lub Jego Syna, będą ZAWSZE wysłuchane. Nowonarodzenie jest warunkiem koniecznym i wystarczającym aby być zbawionym. Zostajesz Dzieckiem Bożym. Twoje imię zostaje wpisane do Księgi Życia. A "list dłużny" wymazany:
"Wymazał obciążający nas list dłużny, który się zwracał przeciwko nam ze swoimi wymaganiami, i usunął go, przybiwszy go do krzyża (...) Kol 2:14-15

Odczujesz ogromny głód słowa Bożego. Głód prawdy objawionej przez Jezusa Chrystusa. Będziesz pochłaniał Jego ewangelię. Będziesz czytał Biblię i słuchał słowa Bożego codziennie.
"Jeśli nie będziecie spożywali ciała Syna Człowieczego i nie będziecie pili krwi Jego, nie będziecie mieli życia [czyli nowonarodzonego Ducha - przyp. autora] w sobie" J 6:43

Życie, to Twój nowonarodzony Duch. Będziesz Go karmił słowem aby wiara Twoja rosła, gdyż:
"Wiara rodzi się z tego co się słyszy, tym zaś co się słyszy jest słowo Chrystusa" Rz 10:17
Oraz:
"Napisane jest: Nie samym chlebem żyje człowiek, lecz każdym słowem, które pochodzi z ust Bożych" Mat 4:4

 Bóg Cię nie opuści, pomoże przetrwać to tymczasowe piekło na ziemi:
"Nie porzucę Cię ani Cię nie opuszczę" Ch 13:10

Bóg od tej chwili będzie Cię chronił. Ciebie i Twoją rodzinę. Dostaniesz pokój, ukojenie dla duszy. Tzw. spoczynek w Duchu Świętym. Nie będziesz martwił się o dzień jutrzejszy:
"Nie martwcie się o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie martwić się będzie (...)" Mt 6:25-34
Oraz
"Szukajcie najpierw Królestwa Bożego i sprawiedliwości jego, a wszystko inne będzie wam dodane." Mat 6:33

Zawierzamy Jezusowi i On teraz prowadzi nas przez życie:
"Moje owce słuchają mego głosu, a Ja znam je. Idą one za Mną i Ja daję im życie wieczne. Nie zginą one na wieki i nikt nie wyrwie ich z mojej ręki. Ojciec mój, który Mi je dał, jest większy od wszystkich. I nikt nie może ich wyrwać z ręki mego Ojca. Ja i Ojciec jedno jesteśmy. " J 10:27-30
Będziesz słyszał głos Ducha Świętego. Nie ulegniesz zwiedzeniu. Będziesz czytał słowo Boże ze zrozumieniem.

 I to poniżej jest bardzo ważne, będzie następował pewien proces. Duch Święty od tego momentu "naprawia Cię":
"I dam wam serce nowe, i ducha nowego dam wam do waszego wnętrza, i usunę z waszego ciała serce kamienne, a dam wam serca mięsiste. MOJEGO DUCHA DAM WAM DO WASZEGO WNĘTRZA i uczynię, że będziecie postępować
według przykazań moich, MOICH PRAW BĘDZIECIE PRZESTRZEGAĆ I WYKONYWAĆ JE" Ez 36:26-27

Mając relacje z Duchem Świętym będziesz słuchał jego głosu, ponieważ kochasz Pana swego - Pana Jezusa. Będziesz miał potknięcia ale Duch Święty Cię podniesie. Nie będziesz trwale grzeszył. Z czasem przestaniesz. Duch Święty wleje w Twoje serce miłość do wszystkich wokół. Jest to proces, który będzie trwał jakiś czas. Będziesz z dnia na dzień uzdrawiany i uwalniany z nałogów. Dożyjesz w zdrowiu późnej starości.

Jest prosty test, czy masz już Ducha Świętego w sobie. Zadaj sobie wgłębi duszy pytanie. Czy jestem zbawiony? Jeśli masz wątpliwość, nie masz Ducha w sobie.

Jak przyjąć Ducha Świętego (narodzić się na nowo):
"Jeśli ustami wyznasz, że Jezus jest Panem i w sercu swoim uwierzysz, że Bóg wzbudził Go z martwych, zbawiony będziesz" Rz 10:9

Odejdź w osobne miejsce. Uspokój swoje emocje. Zastanów się nad dotychczasowym życiem. Następnie na głos, własnymi słowami wyznaj przed Panem Jezusem swe grzechy. Wszystkie jakie pamiętasz. Pamiętaj - tak częste nieprzebaczenie jest grzechem ciężkim. Poproś o przebaczenie. Pokutuj za swoje grzechy przed Bogiem. Następnie zaproś Go do swego życia. Ogłoś Go swoim Panem. Modlitwa musi być szczera i wypowiedziana z wiarą. Musisz przyjść przed Jego tron ze skruszonym sercem i pokorą.
Następny krok - poszukaj zbór lub kościół ewangeliczny i poproś o chrzest w wodzie "na odpuszczenie grzechów".

Jeśli jesteś ateistą, możesz zacząć: "Panie Jezu, jeśli jesteś...".

Spotkania z Panem Jezusem nie zapomnisz do końca życia. Będzie to przeżycie na poziomie duchowym i fizycznym. Poczujesz ogromną Jego miłość i akceptację. Nie jest ważne kim jesteś. Bóg nie ma rozróżnienia. Z czasem będziesz potrafił wyróżniać Jego głos. Będziesz "rozmawiał" z Duchem Świętym. Będziesz przeżywał cuda w swym życiu. Czuł prowadzenie Ducha Świętego. Prawie każdy ewangeliczny chrześcijanin ma spotkania z aniołami (przybierają ludzką postać), przychodzą najczęściej z ostrzeżeniami lub z pomocą. Wybrani mają bezpośrednie spotkania z Panem
Jezusem.
Mając Ducha Świętego masz tą samą moc, która wzbudziła Jezusa z martwych. Będziesz uczniem Jezusa prowadzonym przez Ducha Świętego.

Jeśli nie otrzymasz od razu odpowiedzi, powtarzaj modlitwy co jakiś czas. Pamiętaj, jeśli serce masz już zajęte przez kult maryjny, Jezus może do Ciebie nie przyjść. Aby być zbawionym, czyli otrzymać chrzest Duchem Świętym, musisz być czystym naczyniem. Musisz wyczyścić swe serce. Musisz najpierw szczerze prosić Jezusa o pomoc w tym oczyszczeniu i być wytrwały w modlitwach.

Zbawieni jesteśmy przez łaskę (nie zasłużoną) dzięki temu, że uwierzyliśmy w ofiarę Jezusa i ZADEKLAROWALIŚMY głośno (modlitwy w myślach są nieskuteczne), że to akceptujemy. Akceptujemy nowe przymierz z Bogiem. Nowy testament, który dopełnił zakon ofiarą Jezusa. Jezus wziął Twoje grzechy na siebie, wziął należną Tobie karę na swoje barki.
"Albowiem łaską zbawieni jesteście przez wiarę, i to nie z was: Boży to dar; nie z uczynków, aby się kto nie chlubił." Ef 2:8-9

Łaska jest wystarczająca - zakrywa cały Twój grzech:
"A jeśli z łaski, to już nie z uczynków, bo inaczej łaska nie byłaby łaską." Rz 11:6

Pamiętaj, nikt nie jest w stanie wypełnić w swym życiu przykazań Bożych, zakonu:
"Ktokolwiek bowiem zachowa cały zakon, a uchybi w jednym, staje się winnym wszystkiego (...) Jak 2:10
Dalej:
"Albowiem zapłatą za grzech jest śmierć, lecz darem łaski Bożej jest żywot wieczny w Chrystusie Jezusie, Panu naszym." Rz 6:23
"Dlatego z uczynków zakonu nie będzie usprawiedliwiony żaden człowiek, gdyż przez zakon jest poznanie grzechu." Rz 3:20

Nowe narodzenie to jest jednorazowy akt. I dzieci Boże mają pewność zbawienia. Jezus nie chce pozostawiać ich w niepewności. Albo jesteś zbawiony albo nie. Stanu pośredniego nie ma.

Więcej o nowym narodzeniu: Patrz YT:
ks. Adam Koppel - świadectwo lub p. Artur Ceroński - nowe narodzenie lub strona www. kazdystudent.pl

Pamiętaj, do zbawienia nie są potrzebne żadne sakramenty czy też kościół jako budynek, itp.

Jestem ewangelicznym chrześcijaninem - są to chrześcijanie praktykujący wiarę pierwszych apostołów i pierwszych chrześcijan. I tak jak pierwsi chrześcijanie spotykamy się w małych zborach, oraz przy stole celebrując wieczerzę Pańską. 100% ewangelicznych chrześcijan jest narodzonych na nowo.

Wiedz, że Pan Bóg był i jest zawsze taki sam. Taki jaki był cztery czy dwa tysiące lat temu, takim jest nadal. Nie zmienia się, nigdy nie zmienia zdania i zawsze dotrzymuje danego słowa. Możesz poznać Go takim, jakiego znali pierwsi apostołowie.

Popatrz i posłuchaj żyjącego współcześnie człowieka, którego narodzenie zapowiedział jego matce anioł Pański YT:
John Paul Jackson.
Pan Bóg działa niezmiennie. Tak jak zapowiedział Zachariaszowi narodzenie się Jana ustami anioła, tak czyni i dzisiaj.

Szatan - mistrz kłamstwa, za wszelką cenę chce odwrócić uwagę od istoty łaski objawionej przez Jezusa Chrystusa. Która jest jedynym możliwym dla nas ratunkiem. Więc wykreował eucharystię, kult zmarłych i aniołów,oraz kult maryjny, w którym matka zasłoniła syna.

W Dz Ap 2:17 czytamy:
„W ostatnich dniach - mówi Bóg - wyleję Ducha mojego na wszelkie ciało”.
Również KK zmienia się bardzo intensywnie, na poziomie lokalnym, np. poprzez ruch Odnowa w Duchu Świętym. 
Jeśli jesteś osobą, która walczy z takimi ruchami - wiedz, że walczysz z Bogiem i naprawdę źle to dla Ciebie się skończy.

A czasy mamy ostateczne:
"A wiedz o tym, że w dniach ostatnich nastaną chwile trudne. Ludzie bowiem będą samolubni, chciwi, wyniośli, pyszni, bluźniący, nieposłuszni rodzicom, niewdzięczni, niegodziwi, bez serca, bezlitośni, miotający oszczerstwa, niepohamowani, bez uczuć ludzkich, nieprzychylni, zdrajcy, zuchwali, nadęci, miłujący bardziej rozkosz niż Boga." 2 Tym 3:1-4

Ja narodziłem się na nowo dwa i pół roku temu. Bóg wlał w moje serce potrzebę dzielenia się z każdym prawdziwą ewangelią.

Wcześniej byłem niepraktykującym katolikiem. Zrozumienie istoty łaski zajęło mi parę miesięcy.

Pozdrawiam w Jezusie Chrystusie.

Piotr.
Masz pytania? piotr.wycz@gmail.com
Polecam kościół "Kościół Jezusa Chrystusa": www.kjch.com.pl
lub każdy zielonoświątkowy (nazwa wzięła się stąd, że w dniu Zielonych
Świąt nastąpiło wylanie Ducha na apostołów),
lub mały zbór, można znaleźć w internecie pod nazwą "kościół domowy".
sebam6059
2016-03-08 14:48
Jezus nie kazał nigdzie się zamykać, Jezus nie uczył że trzeba tyle robić co Kościół Rzymski uczy, Jezus uczył jak żyć, zdelegalizować Religię. Wierzyć w Jezusa znaczy żyć tak jak On uczył będąc zbawionym z łaski, głosić Dobrą Nowinę .
Rzymski Kościół może mnie potępiać ile chce grożąc piekłem, ale ja wiem że Bóg jest miłosierny a Kościół Powszechny(katolicki) który tworzą wszyscy Chrześcijanie wierzący i naśladujący Jezusa Chrystusa z Nazaretu.Amen
mieszkokamieniarz2408
2016-01-02 17:42
Mało tego nikt nikogo do niczego niezmusz w katolicyzmie
mieszkokamieniarz2408
2016-01-02 17:22
Tak już jest że innym wszystko wolno tylko katolik ma być swięty bo jak nie to zaraz jest najgorszy
zaz537
2015-12-19 07:47
+nowak nowak Powołanie oto Słowo które nadaje ryt jakoby to bóg miał piecze nad 'zbieraczem na tace' inaczej żebrakiem za ciemnotę.W sumie to "lęk" działa na ludzi.Religii jest wiele na świecie i każda z nich twierdzi nasze to Prawda.Pytam to czyje jest Urojenie?!?!?!
Właśnie na tym tle ludzie się prześladują.To jest Prawda I=U/R i tu nikt nikogo nie prześladuje,bo jest Prawdą i jasnością ,a nie ciemnotą.
 Dla religii ludzie zrobią wszystko: będą się kłócić, pisać, walczyć, umierać, zabijać, tylko nie będą zgodnie z nią żyć.
aneczka
2015-12-07 00:16

kto nie przeżył nie wie!

slimter3596
2015-11-25 17:12
ta wypowiedz pokazuje ze krk nic nie ma wspolnego z chrystusem.
slimter3596
2015-11-25 16:53
+derromino nie sadze czlowiek ktory ma mozg zmixowany przez ten kosciol ktory napakowany jest doktrynami nawet jak zacznie czytac biblie to nie dojdzie do wnioskow ze kosciol nic z bogiem nie ma wspolnego
derromino
2015-11-22 12:43
nieczytaja biblii, bo kazdy normalny czlowiek po przeczytaniu automatycznie oleje kosciol, co wcale nieoznacza odejcia od wiary PRECZ Z KOMUNA I KOSCIOLEM
EwangelicznyKatolik
2015-11-14 13:53
+Michał Dryja Ja to rozumiem . Nasz Bog jest bogiem milosiernym i Bogiem ZYWYM , Bogiem zywych nie umarlych . Przestroga dla was wszystkich : „Żył pewien człowiek bogaty, który ubierał się w purpurę i bisior i dzień w dzień świetnie się bawił. U bramy jego pałacu leżał żebrak okryty wrzodami, imieniem Łazarz. Pragnął on nasycić się odpadkami ze stołu bogacza; nadto i psy przychodziły i lizały jego wrzody. Umarł żebrak, i aniołowie zanieśli go na łono Abrahama. Umarł także bogacz i został pogrzebany. Gdy w Otchłani, pogrążony w mękach, podniósł oczy, ujrzał z daleka Abrahama i Łazarza na jego łonie. I zawołał: ”Ojcze Abrahamie, ulituj się nade mną i poślij Łazarza; niech koniec swego palca umoczy w wodzie i ochłodzi mój język, bo strasznie cierpię w tym płomieniu”. Lecz Abraham odrzekł: ”Wspomnij, synu, że za życia otrzymałeś swoje dobra, a Łazarz przeciwnie, niedolę; teraz on tu doznaje pociechy, a ty męki cierpisz. A prócz tego między nami a wami zionie ogromna przepaść, tak że nikt, choćby chciał, stąd do was przejść nie może ani stamtąd do nas się przedostać”. Tamten rzekł: ”Proszę cię więc, ojcze, poślij go do domu mojego ojca! Mam bowiem pięciu braci: niech ich przestrzeże, żeby i oni nie przyszli na to miejsce męki”. Lecz Abraham odparł: ”Mają Mojżesza i Proroków, niechże ich słuchają!” ”Nie, ojcze Abrahamie – odrzekł tamten – lecz gdyby kto z umarłych poszedł do nich, to się nawrócą”. Odpowiedział mu: ”Jeśli Mojżesza i Proroków nie słuchają, to choćby kto z umarłych powstał, nie uwierzą”.”
michadryja9802
2015-11-14 13:24
Piękne też Twoje słowa. Dzięki Bogu że ogarnąłeś się w porę. Wiedz o tym, że po śmierci już nie ma czasu na miłosierdzie jeśli nie żyjesz Bogiem, tam już jest tylko Sprawiedliwość a ona jest straszna....

BÓG NIE CHCE ŚMIERCI GRZESZNIKA...
Jezus: Synu, zauważyłeś pewne naleganie z jakim powracam do tego trudnego tematu. Jest rzeczą pilną oświetlić należycie sytuację tak bardzo bolesną, jak nigdy dotąd.
Gdy kara rozpocznie swe niszczące działanie i doznacie siłę surowej sprawiedliwości Mego Ojca, uświadomicie sobie wówczas, że nie brakowało w przeszłości napomnień, które by wam zaoszczędziły doznawanych w tym czasie - cierpień.
Trzeba wiedzieć, że Ojciec - nawet w surowej swej Sprawiedliwości działa zawsze z Miłością - BÓG JEST MIŁOŚCIĄ. Bóg nie chce śmierci grzesznika, lecz by grzesznik nawrócił się i żył.
Ludzie i wielu kapłanów, nie przyjąwszy powtarzanych wezwań oraz nie skorzystawszy z nauki płynącej z częściowych kar, zsyłanych na świat - doznają gniewu Bożego, ponieważ wykreślili Boga ze swych serc. Ci którzy mówią, że Boga nie ma - Bóg zetrze ich z oblicza ziemi, a wraz z nimi ich pychę i szaleństwa.
Mój synu, módl się i wołaj o modlitwę, kataklizm już się rozpoczął!

Bogu chwała za Twoje nawrócenie!!!!
EwangelicznyKatolik
2015-11-14 00:32
+Michał Dryja Michal , podoba mi sie to co piszesz . Ludzie w tych czasach zupelnie zapomnieli o Bogu i maja wszystko gdzies. Ja sam taki bylem do niedawna , ale nawrocilem sie i dziekuje Panu Bogu za ten dar otwartych oczu . Moje zycie bylo niczym , marnoscia i nedza chociaz niczego mi nie brakowalo z chwila nawrocenia ozylem dla jezusa a umarlem dla swiata . Nie dziw sie ze oni nie widza tego , mysle ze w odpowiednim czasie Bog ich tak przycisnie ze nie beda mieli sie do kogo zwrocic i w tedy gdy nie beda miec nikogo w poblizu i posluchaja swojego serca to odnajda Jezusa . On czeka na kazdego , jest tuz obok a ludzie jak slepce w pogoni za materializmem odcinaja sie od niego i ida w strone diabla i potepienia .Kazdy bedzie mial jedna szansa w swoim zyciu na nawrocenie do Boga jezeli nie poslucha sumienia , nie bedzie mial szansy na pierwsze zmartwychstanie i bedzie sadzony . Niech Bog ma ich wszystkich w opiece , nikomu nie zycze tego . Niech Bog im wybaczy i bedzie milosierny dla nich na sadzie ostatecznym .... Ludzie obudzcie sie ! zycie to nie tylko zarcie , samochody, seks , imprezy - walczcie o swoje zycie ! Bedzie ciezko ale warto , dziekujcie Bogu za szanse jaka wam daje , Jezus umarl za was i daje wam szanse zycia . Niech Bog bedzie z wami
michadryja9802
2015-11-11 01:38
Andrzej Lewczuk
żal mi takich ludzi jak Ty. Mogę być dla Ciebie czubem lecz jeśli przekroczysz próg śmierci z takim podejściem to jesteś godny pożałowania, szkoda tylko, że już nie będę mógł Ci pomóc....
andrzejlewczuk108
2015-11-10 15:01
+Michał Dryja "wiara czyni czuba "- polecam ten film na you tube
michadryja9802
2015-10-29 11:02
Biedni tchórze , dezerterzy idą na potępienie.... przejrzyjcie na oczy i wróćcie się do Boga. Wy macie się wstawiać za światem i przebłagać za nasze grzechy ale jak widać wolicie wracać do świata. Który ze świętych nie cierpiał ? Ojciec Pio był nękany przez diabła. Spędzał długie godziny na modlitwie. Jesteście leniami!!!! Idąc do zakonu chcecie mieć wygodne życie bez wyrzeczeń itp . Zakon do tego nie służy!!! Tam jest wyrzeczenie i dyscyplina na znak że umarliście dla świata. Poczytajcie Marie Valtortę albo Siostre Józefe Menedez

" I znowu powracając z piekła pisze siostra Józefa co przeklinały dusze potępionych;

-Dusze przeklinały powołanie, które otrzymały a któremu nie dochowały wierności...powołanie, które straciły ponieważ nie chciały żyć w ukryciu i umartwieniu. (18 marca 1922)
-Wielu kapłanów, zakonników i zakonnic, którzy upadli na drodze powołania przeklinało swe śluby, zakon, przełożonych i wszystko to co mogło przynieść im łaskę i i światło utracone

Wróćcie póki możecie.... będę się za was modlił codziennie
SQiBa
2015-10-18 17:29
Wywiad, może najwyższych lotów nie jest, ale jak czyta się te komentarze - w większości osób, które o życiu zakonnym mają tyle pojęcia, co sobie wyczytają w życiorysach świętych - to można się załamać. Takim proponuję lecieć przed siebie a ściana sama się znajdzie. Pozdr
citropaw
2015-10-08 07:17
ględzi facet jak umie ale nie wie po co?
Cahir222
2015-09-11 10:24
Jakiś dziwny ten gość. Ludzie są w zakonach, bo chcą w dużej mierze uciec przed tym zepsutym światem i ja sam myślę, żeby do zakonu wstąpić, uciec przed światem, bo ten który znamy nie jest godny do życia.
martynaokrasa2409
2015-09-04 21:40
brednia, brednią pogania ... Nie pasuje temu facetowi zakon? ok ... nie miał prawdziwego daru powołania. .. ale niech nie wciska takich bzdur innym... bez pozdrowień -,-
marcinkozera2859
2015-08-30 18:35
Naucz się pisać
nowaknowak7410
2015-08-12 21:09
co za idioci az sie nie chce sluchac tych klamstw i wogole jak wogole ... zakon bez Jezusa bez Boga ? nie istnialoby bez niego nic tak naprawde
nowaknowak7410
2015-08-12 21:04
jeden duren przegania druygiego w tej rozmowie ten duren jeden co prowadzi ta rozmowe i drugi co odpowiada ani jeden ani drugi nie ma pojecia io Bogu ani sakramentach o czyms glebszym obaj pusci
nowaknowak7410
2015-08-12 21:03
ale debilizmy , co ja slysze ? pornole itp ? to jest wolnosc ?  to wlasnie jest uwiezia ludzi tak jak narkotyki i alkochol to wcale nie wolnosc a zakon czy klasztor to nie wiezienie ten czlowiek poprostu nie mial powolania pewnie byl zmuszany lub z roznych powodi\ow lubz braku rozumu tam byl oszustwo i klamstwo
pyza420
2015-08-11 15:43
... historii. Czy w dalszym ciagu jestes w zakonie.
franek5192
2015-08-11 15:07
finał czego ?
pyza420
2015-08-09 14:49
Mhm, wiec stanmy na tym, ze interesuje mnie final ^^
franek5192
2015-08-09 14:28
Długa historia żeby opisywać :P
pyza420
2015-08-09 12:52
A co, już nie jesteś? Dlaczego? :c
basia6599
2015-08-02 19:04
Kto nie przeżył nie wie
basia6599
2015-08-02 19:01
prawdę mówi!
Lucius899
2015-07-31 10:07
Hobogoblin Po co "bronić wyznanie", lepiej bronić Słowa Bożego.
http://www.kuzbawieniu.pl/artykuly/zachecamy-do/166-ewangelia-wedug-rzymu
grzegorzkapral3143
2015-07-23 18:23
Żal...aż trudno uwierzyć że on był 7 lat!przedstawia zakon jak więzienie!ech...płytki wywiad!
KrzysztofKrzysztof44
2015-07-20 08:10
Ale bzdury... ani słowa o sakramentach, o życiu duchowym., o mszy świętej... co to za zakonnik, który nawet nie zrozumiał przez tyle lat po co tam w ogóle jest. Ta rozmowa jest przeraźliwie płytka. szkoda czasu na słuchanie
bistek555
2015-07-07 21:00
co za brednie...
franek5192
2015-05-31 13:02
Też mogę powiedzieć swoje historie z lat kiedy byłem w zakonie :P
wiewiorkaoswicie558
2015-02-28 10:31
Witam, piszę, gdyż czuję się dość dziwnie słuchając mężczyzny z takim bagażem lat katolika, rezydenta zakonu i studenta teologii, który nie podejmuje się wytłumaczenia np. podstawowych zasad życia zakonnego. Ubóstwo, czystość i posłuszeństwo wynikły jako przeciwieństwa przepychu, rozwiązłości i żądzy władzy. Pomysłodawca, Benedykt z Nursji uważał je za ,,szkołę służby Bogu, w której nie pragniemy narzucać niczego, co byłoby zbyt ostre lub surowe".  Czy po takim wstępie nie brzmi to już tak antybiblijnie? Rozumiem, że pan Łukasz dzieli się swoją historią już z pewnymi naleciałościami emocjonalnymi i ideologicznymi, ale dziwnie się słucha, gdy ma się wrażenie, że powinien on umieć trochę lepiej bronić swego, lub nawet swego dawnego wyznania. Chociażby z racji samej wiedzy, jaką powinien posiąść przez te lata. Dziwnie.
Pozdrawiam, H.
Ukonczyc-bieg
2015-01-16 19:00
domel
2014-07-24 15:36

No to się zgadza że mogą byc różnice w różnych zakonach ale ogólnie jest podobnie w szystkich zakonach, ja byłem w zakonie w którym byli sami tylko bracia i nie był ojców(księży) i te rzeczy były extrem.Zdarzyło mi się z podkac ze miedzy bracmi dochodzilo do sexu czy tam innych rzeczy i bracia nazywali się kobiecymi imonami. Ja przez pierwsze lata swojego zakonu byłem bardzo gorliwy w przstrzeganiu trzech slubów zakonnych ( ubóstwo, posłuszeństwo i czystość) ale po kilku latach budziłem się co jakiś czas z mokrymi majtkami.ponieważ spuszczłem się w trakcie snu w gacie tak mi napiecie narosło po tych kilku latak bez sksu i marszczenia freda wiec wiedziałem że coś było nie tak i że celibat nie jest dla przecietnego człowieka i najczęsciej bracia żyja w hipokryzji. Mój przełożony miał np. pornusy w pokoju z księżmi i zakonnicami, mój najlepszy kolega brat przespał sie z moją koleżnka i to w budynu zakonu i mógłbym pisać więcej ale nie ma co w styd mi tylko że tak pózno wystąpiłem Ja poznałem jeszcze 2 inne zakony a nawet 3 no i ogólnie było podobnie. Więc apeluje do młodych ludzi żeby zanim wstąpią do zakonu zrobili najpierw pół roku próby i w tedy zdecydowali

Martin
2014-07-24 11:22

Coś tam powiedział. Że to nie był aż taki duży problem, powiedział. Było o kupowaniu.
Może jest różnie w różnych zakonach, ja się tam nie znam.

domel
2014-07-24 10:36

OOO
Super odcinek. Sam byłem ponad 11 lat w zakonie i moge potwierdzić wszystko tylko mysle że Łukasz bardzo uważał co mówił i nie spominał jakie problemy seksualne mają zakonnicy i pojawianie sie regularnie osób homoseksualnych wsród kandydatów, problemy z alkoholem, z kupowaniem bardzo drogiego sprzetu elektronicznego pomimo ślubu ubóstwa, z brakiem zaufania miedzy zakonnikami i samotnoscią mimo że mieszka się w wspólnocie braci itd.

Kaziq
2014-07-23 08:32

Po wysłuchaniu odcinka dochodzę do wniosku, że mieszkanie w budynkach otwiera furtkę Szatanowi. Sami popatrzcie - praktycznie od zawsze, od kiedy ludzie mieszkają w budynkach mamy wojny, konflikty, przemoc, wyzysk, nienawiść, ludzie cierpią, są prześladowani i dręczeni. To wszystko wina tego, że mieszkamy w budynkach. Oczywiście mieszkanie samo w sobie nie jest złe, ale jest uchyleniem drzwi dla zła, które może się powoli sączyć do naszego życia! Nie wolno uchylać drzwi. Trzeba się pozbyć drzwi w ogóle! Trzeba mieszkać na dworze! (ew. na polu). Jak ludziom będzie zimno i będą musieli się zbijać w grupki, żeby nie zmarznąć, od razu zapanuje wzajemna miłość!

:D

Mariusz0
2014-07-22 16:51

niby1
2014-07-21 15:23

@Mariusz0
Pewnie Paweł "opieprza" niektórych Koryntian, którzy odeszli od Ewangelii i zaczęli siać podziały ("Ja jestem Apollosa, a ja Kefasa...") i mówi do nich prawie jak Piotr: "ze złego postępowania zostali wykupieni nie czymś przemijającym, srebrem lub złotem, ale drogocenną krwią Chrystusa" (1 P 1, 18-19). Czy chodziło o to, że niektórym zachciało się mamony, czy Paweł posługuje się taką metaforą w celu wykazania jakiegoś innego odstępstwa? Hard to say.

Mariusz0
2014-07-21 14:14

Słuchając tego odcinka przypomniały mi się słowa Jezusa:
" A On rzekł: Biada i wam, uczonym w Prawie! Nakładacie bowiem na ludzi takie ciężary, że nie mogą ich udźwignąć, a sami nawet palcem tych ciężarów nie tkniecie"
[Luk. 11:36 Biblia Warszawsko-Praska]
Taka dygresja. O czym Waszym zdaniem jest mowa w 1 list do Koryntian 3:9-15:
"My bowiem jesteśmy pomocnikami Boga, wy zaś jesteście uprawną rolą Bożą i Bożą budowlą. (10) Według danej mi łaski Bożej, jako roztropny budowniczy, położyłem fundament, ktoś inny zaś wznosi budynek. Niech każdy jednak baczy na to, jak buduje. (11) Fundamentu bowiem nikt nie może położyć innego, jak ten, który jest położony, a którym jest Jezus Chrystus. (12) I tak jak ktoś na tym fundamencie buduje: ze złota, ze srebra, z drogich kamieni, z drzewa, z trawy lub ze słomy, (13) tak też jawne się stanie dzieło każdego: odsłoni je dzień /Pański/; okaże się bowiem w ogniu, który je wypróbuje, jakie jest. (14) Ten, którego dzieło wzniesione na fundamencie przetrwa, otrzyma zapłatę; (15) ten zaś, którego dzieło spłonie, poniesie szkodę: sam wprawdzie ocaleje, lecz tak jakby przez ogień. " ?

Damian
2014-07-20 19:29

Sam przytoczyłeś fragment, że kto widzi Jezusa, zobaczył także Ojca. Skoro mamy z Bogiem kontakt przez Jezusa, to to jest równoznaczne z tym, że bezpośredni.

niby1
2014-07-20 19:17

@"były zakonnik"
Czy aby na pewno bezpośredni? Bóg ma pośrednika, jest Nim Jezus (List do Hebrajczyków); kto widzi (wierzy w) Jezusa, zobaczył (uwierzył) także Ojca (Ewangelia Jana). Zasłona przybytku, która rozdziera się podczas śmierci Jezusa na Golgocie, mówi raczej o tym, że pełnia Boga ukazała się przez ofiarę krzyża (Kol 1, 19-20).
Religijność taka czy inna nie musi wcale być sprzeczna z "dostępem" do Ojca. Co innego pobożność, która może tę prawdę zniekształcić. Dlatego nie zakony są problemem, ale to, że ludzie zniekształcają Ewangelię.

Ella
2014-07-20 10:04

Nie droga jest najważniejsza, a cel i to żeby dotrzeć. Życzę Ci Marcin, żebyś zawsze miał swój cel przed oczami i sprawdzał, czy nie zbaczasz.

Marcin
2014-07-19 00:08

I znowu utwierdziłem się, że jednak kk.

&quot;były zakonnik&quot;
2014-07-18 19:59

@niby1
Jezus z Nazaretu upraszczał przystęp do Ojca. Cały "dorobek zakonny" (obyczajowość zakonna, formy modlitwy, liturgii i duchowości...) tylko komplikuje całą sprawę, prowadząc człowieka do działań, które to miałyby zapewnić mu zbawienie.

W momencie śmierci Jezusa, zasłona oddzielająca w świątyni ludzi od miejsca Najświętszego rozdarła się. Dostęp do Boga stał się bezpośredni. Ale dzisiaj ludzie albo szyją nową zasłonę albo próbują zszywać na siłę tą starą.

Kacper_Potocki
2014-07-18 13:35

Jezus mówił - idźcie na cały świat - głoście, wyganiajcie demony, uzdrawiajcie. Wydaje mi się, że ważne jest aby kościół był otwarty na ludzi i szedł raczej na zewnątrz - wychodził do ludzi, którzy potrzebują widzieć Jezusa w nas. Zakon moim zdaniem jest sprzeczny z poleceniem Jezusa - zamyka się w środku i oddziela od ludzi, którzy potrzebują pomocy. Modlić się w samotności można nie będąc w zakonie - można iść do lasu, na łąkę albo w góry. Lub zamknąć się w pokoju. Bóg jest wszędzie gdzie my jesteśmy, jest też w nas jeśli zostaliśmy ochrzczeni Duchem Świętym.

Jeśli ktoś ma potrzebę bycia w zakonie to jego sprawa, nie oceniam, bo to decyzja indywidualna i jeśli ja podjął i się z tym źle czuje, to czemu nie. Oceniam jednak całą strukturę zakonu jako niezgodną ze słowem Bożym.

niby1
2014-07-17 10:09

@"były zakonnik"
A niby jak "zakonny dorobek" przesłania Jezusa z Nazaretu?

Ella
2014-07-17 07:30

Ręce opadają. Jeszcze jedna struktura mająca na celu umocnienie organizacji.

Łukasz
2014-07-17 02:49

Podobał mi się odcinek.

&quot;były zakonnik&quot;
2014-07-16 19:48

Zupełnie zgadzam się z Martinem. Tzw. "zakonny dorobek" jest tylko jednym ze sposobów przesłonięcia ludziom historycznego i autentycznego Jezusa z Nazaretu. I prowadzi ludzi na manowce różnorakich "duchowości" (ignacjańska, terezjańska, franciszkańska.....), jakby po prostu wiara Jezusa - jak mówi Apokalipsa - nam nie wystarczała.

niby1
2014-07-16 13:02

O dziwo, w kwestii "Ojcze nasz" w zupełności się zgadzam! Jednak Pan nie ograniczył modlitwy tylko do "Ojcze nasz", modlił się psalmami, używał krótkich zwrotów, które miały taki sam cel, jak modlitwa Pańska (np. "Wysławiam Cię Ojcze nieba i ziemi..."). "Ojcze nasz" pokazuje o co i jak należy się modlić. Gdyby Jezus dał nam "jedyną słuszną" formę modlitwy, stałoby to w sprzeczności z Jego nauczaniem o roli Twojego serca w drodze do Boga.
Pan nie mówił, żeby odrzucić znaki religijne i pozostać przy samej "wierze", ale żeby nie poprzestawać na rytualizmie i właściwie wypełniać Prawo (Mt 23,23). Ja tam żadnego trendu magicznego w chrześcijaństwie nie widzę. Jeśli ludzie modlą się bo są przeświadczeni, że modlitwa "wystarczy", to znaczy że popadają w bardzo duże nieporozumienie i nie znają Pisma, a św. Jakub by ich ochrzanił z miejsca: "Modlicie się, a nie otrzymujecie, bo się źle modlicie, starając się jedynie o zaspokojenie swych żądz." (Jk 4, 3). Nie robiłbym z tego jednak trendu masowego.

Martin
2014-07-16 12:31

Ja myślę, że kiedy się człowiek modli parę godzin przed egzekucją, to nie jest to typowa, przeciętna modlitwa, którą należy przywoływać jako przykład jak się modlić.

Przykład tego jak się modlić Jezus dał, bo go o to wprost zapytano. Wszyscy wiemy jak brzmi "ojcze nasz", ale mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że kluczową i najbardziej zaskakującą rzeczą w tej przykładzie jest niespotykana skrótowość. Jezus streścił długie modlitwy współczesnych mu rabinów kondensując każdą rozbudowaną gadaninę do jednego zdania. I tym kontrastem między tym, czego się spodziewano a tym co pokazał, wyjaśnił o co mu chodzi: krótko, rzeczowo, prosto i na temat.

A koncepcja, że ilość modlenia się ma znaczenie i jest jakimś "dorobkiem" jest koncepcją magiczną, sposobem na generowanie "many", magicznej energii. Że im więcej się wygeneruje tym większa energia. No jest taki trend magiczny w chrześcijaństwie i ciężko to wykorzenić, bo człowiek gdzieś tam w głębi duszy lubi jednak takie magiczne podejście. I stąd ciągle jakieś rytuały, zachowania i przesądy, które myślimy, że pomagają na drodze do Boga, ale w rzeczywistości od realnego, prawdziwego, działającego Boga oddalają.

niby1
2014-07-16 12:10

Bezedura. Jezus modlił się w Ogrójcu długo, wytrwale, "tymi samymi słowami". Nie mówił żeby nie trajkotać, tylko żeby nie silić się na wielomówstwo (pogański rytualizm, pustosłowie); żeby mowa była prosta, "tak" "nie", żeby w izdebce, a nie na rogach ulic, żeby czuwać, modląc się w każdej chwili (Łk 21, 36). Uczniowie Pana robili to samo (1 Tes 5, 17).

Martin
2014-07-16 11:05

Dorobek mnichów? A gdzie ten dorobek?
Modlitwa to nie ropa naftowa, którą się wydobywa i składuje.

Czy Jezus nie powiedział, żeby nie być jak poganie, którzy uważają, że im więcej się trajkota, tym więcej pożytku? A ty mówisz o dorobku.

Łukasz2
2014-07-16 09:36

Ciekawe z jakiego to źródła i do jakiego nauczania biblijnego wracają. Pielgrzymki do Częstochowy z nazwą „Wierzę w Syna Bożego” i idę modlić się do Maryi są niesamowicie biblijne.

niby1
2014-07-16 09:26

@Martin
Czy klasztor dla ludzi nadaje się?
Dla protestanty chyba nie, bo w Biblii nie ma zakonów.
Owoców natomiast jest sporo. Dla przykładu: cały dorobek mnichów wschodnich. Potężny zastrzyk dobrej modlitwy.

megg
2014-07-15 23:55

Martin, o ile mogę się tak wyrazić...to właściwa droga...fajny odcinek...i pouczający... jak widać zakony to nic innego jak kolejne formacje szkolno/wojskowe.

I rzeczywiście ja też wolę jak Odwyk (ale nie tylko) jest raczej PRO...niż ANTY...
Wiadomo...Zgoda ..buduje... :)
ps
Wiem też z pewnego źródła, że KK wraca do nauczania Biblijnego...
i nawet pielgrzymki do Częstochowy...mają takie nazwy „Wierzę w Syna Bożego”.

nic mi do tego...ale to słuszne kierunki...które chyba (jak słychać z wywiadu) nie dotarły do zakonów ;)

pps
"były zakonnik" ma fajne brzmienie głosu :P

Lukszmar
2014-07-15 23:28

Do zakonu chyba nikogo bym nie wysłał. Są inne ciekawe miejsca, gdzie można się tego samego nauczyć, np. wojsko właśnie :P. Generalnie nie widzę w tym miejscu nic wyjątkowego. Kapłani moim zdaniem byliby niepotrzebni, gdyby tylko trochę więcej ludzi w Polsce stało się prawdziwymi chrześcijanami i chciało przekazywać innym to co Biblia mówi.

Chociaż nie, ludzie do zakonów mogliby jeździć na wakacje, wiecie jak do Amiszów w Ameryce itp. Praca na roli i te sprawy :P.

Odwyk oczywiście nie jest katolicki. Tylko ludzie którzy tu przychodzą, w tym ja, wierzą chyba raczej, że prawdziwy katolicyzm jeśli ma istnieć to właśnie powinien być w zgodzie z Biblią przede wszystkim. Ta obecna forma kościelna jest lipna po prostu. Innymi słowy widzę sens jedynie w chrześcijaństwie biblijnie fundamentalistycznym, gdyż to jest bezpośredni przekaz od Boga/Jezusa.

Ella
2014-07-15 21:43

Dobry wywiad, dzięki. Okazuje się, że wielu wartościowych ludzi próbowało odnaleźć Boga w klasztorze i odnaleźli tam tylko rozczarowanie. To jednak źle świadczy o KRK.

Martin
2014-07-15 19:49

To na pewno, pytanie czy w ogóle ktokolwiek się nadaje.
Albo raczej odwrotnie: nie czy człowiek nadaje się do klasztoru, tylko dla klasztor nadaje się dla ludzi.

niby1
2014-07-15 17:07

Cóż, wynika z tego tyle, że Pan b. zakonnik po prostu nie nadawał się na zakonnika.
(Kurtyna).

Poprzedni odcinek:
Następny odcinek: