Zemsta do mnie należy

13 lat temu

Maraton trwa

Zostało odcinki do końca.
43min

W tym odcinku - ostatnim złożonym na emerytowanym procesorze - dużo i praktycznie na temat tego co się dzieje, kiedy ktoś ci wyrządzi niesprawiedliwość, co się może dziać, i co z tego wynika. O sprawiedliwości, zemście, Biblii i życiu. W tym odcinku dużo mówi też Becia.

Dyskusja

jachoo
13 lat temu

Pisze że nie ma jeszcze komentarzy, wiec się pokuszę i napiszę pierwszy :)
a przy okazji dam linka do dobrej muzy na ktora mnie teraz naszło, a odcinek wysłucham pewnie i pozniej, bo wiem i tak że przebaczaćtrzeba, bo kto trzyma w sercu jakieś rany to się to i tak zle odbije na n im.
no i ten link do dobrej muzy, ehh wtedy to muzyka była muzyką a dzisiaj to taki kolorowy, jasełkowato-kramowy kicz jest... generalnie szkoda gadać :)
www.youtube.com

jachoo
13 lat temu

hmm... a może by jakaś partie załozyć np. SKP czyli stop kiczowatym piosenkom ewentualnie wykonawcom :)
www.youtube.com

Sensamanti
13 lat temu

Witam
Slucham odwyku od kilku dni. Mam kilka pytan ale to nie dzis juz ...

btw do dzisiejszego odcinka, znalazlem sobie takie motto zapisane lata temu:

"Mądry wie co to w praktyce miłość bliźniego i czynienie dobra.
Głupi szuka różnic, wad i powodów do nienawiści"

Jesss...
13 lat temu

A propos zemsty, jeżeli chcesz wnerwić swojego wroga bądź dla niego miły :D nic tak nie wkurwia jak bycie miłym na siłę dla kogoś :F

pluszcz
13 lat temu

Niech cie jachoo ;-), nie mogę się powstrzymać by nie wkleić linka do "Wieża radości wieża samotności" również Sztywnego Palu Azji.

www.youtube.com

Chętnie wysłucham odcinka, bo z nienawiścią jest tak że razi jak niewidzialne promienie radioaktywne, niestety nie tylko same osoby dotyczące.

Michał
13 lat temu

Bardzo dobry odcinek! Wspaniałe, praktyczne, życiowe świadectwo Beci!

Hodyn
13 lat temu

Druga prowadzaca, a nie prowadzacy! :D

Yvonne
13 lat temu

Wiem chyba o jakiej książce mówi Becia. Sama ją przeczytałam i byłam nią zachwycona.
Tytuł jej jest: "Kobieta według Bożego serca" a napisała ją Elizabeth George. Myśle, że to ta sama książka, bo z tego co mówisz, te same przykłady mogę podać z tej książki.

Autorka jest żoną pastora, i chyba każda kobieta kochająca Boga chciałaby w ten sposób żyć jak ona. Nic, tylko naśladować :)

pluszcz
13 lat temu

Dobrany duet z was :), odcinek bardzo pozytywny choć niemało w nim dawnego bólu Beci było.

Martin masz dryg na z prawdziwego zdarzenia gestapowca ;-).

Yvonne
13 lat temu

Zabawne co Becia mówiłaś o tym,że jak Martin wracał z pracy, to wcześniej rzucałaś zdawkowe "halo" i już. Ale jak zaczęłaś go witać po przyjściu, wstając i świadomie zwracając swoją uwagę na niego (jeśli dobrze pamiętam, co mówiłaś), wtedy się zaczeło dziać lepiej między wami.

Ja dodam, że to robi ogromną różnicę, jak kobieta wita swojego mężczyzne. Mój mąż uwielbia, gdy go witam powracającego z pracy, skierowując całą swoją uwagę na niego, sugerując tym samym: "Jesteś najważniejszy w moim życiu".
I jak nieraz skupiona na czymś o tym zapomnę, on myśli że coś się stało, bo czegoś brak :)

Więc to wcale nie głupie z tym gotowaniem, że zanim żona wyjdzie, niech się najpierw zatroszczy o to, czy mąż czegoś nie potrzebuje, być może właśnie obiadu. Jak mężczyzna głodny, to zły ;)
Postępując tak, każdy dzień małżeństwa może być błogosławieństwem.

Więc Martin nie dąsaj się , kiedy Becia mówi o przykładach z dobrej książki, a raczej ją zachęcaj do czytania. Bo to że ona ją czyta i chce praktykować, wyjdzie ci tylko na dobre ;)

djr7
13 lat temu

Przecudowny odcinek,
Becia - jestes wspaniałą kandydatką na żonę. Mam nadzieje, że doczekasz godnego męża. Nie partnera, nie towarzysza życia ale męża.

Dlaczego podobał mi się ten odcinek?
Becia ukazała w nim ze mozna w pełni być praktykiem Pisma Świetego, nawet gdy nie do konca jest sie jego pełnym teoretykiem. Czyli nawet jesli nie do konca znasz Biblię, nie przeczytałes/ałaś wszystkich ksiag i nie potrafisz na wszystko przytoczyc fragmentu to i tak możesz żyć słowem Boga ktore On daje nam w osobistej relacji z nim.

Bóg mówi do nas przez Biblie ale nie tylko. Czasami potrafi mówić przez śpiew ptaków gdy go o to poprosimy. Oczywiście śpiew ptaków nie zwalnia nas z konieczności poznawania Bibli, ale ukazuje nam że do zbawienia konieczne jest słuchanie Boga i osobista z nim relacja a nie Tylko i wyłacznie znajomość Biblii.

Beciu, Twoje wypowiedzi o małżeństwie stały sie dla mnie inspiracja. Już od dawna myślałem o podkaście o małżeństwie. Myśle, że dzieki Tobie zaczne robić coś konkretnego w tym kierunku. Zacznę pewnie od nauki o podkastach jako takich i o tym jak to się umieszcza w necie bo nie mam pojecia o pojeciu pojecia:)

Inspiracją do mojego życia małżeńskiego jest Pismo Swiete i nauka Kościoła. I w swoich na ten temat pogladach zgadzam się z Toba niemal w 100%.

Martinie, żyjesz z madrą kobietą! nie wchdź jej w zdanie dgy mówi mądrze. Schowaj w takich chwilach swoja męska dumę i chęć pokazania siebie z jak najlepszej strony.
Nie uciszaj kobiety gdy chce mówic o zwiazku i małżeństwie bo wie o czym mówi.
Każdy z nas żyjąc na ziemi musi odkryć najlepszą dla siebie drogę dażenia do zbawiania. w tę "Droge" wlicza sie nie tylko życie biblią ale też wypełnianie naszej roli. Becia dokonale czuje się w roli partnerki (mam nadzieję , że kiedyś żony) I jeśli jest to jej rola i droga do zbawienia to Ty Martinie Jako partner (Mam nadzieję kiedyś mąż) powinieneś jej w tym pomagać tak mozno jak tylko potafisz.

Raz jeszcze - świetny odcinek.

Mnich
13 lat temu

Martin, a ty wybaczyłeś temu, kto ci ukradł skuter, czy nadal zależy ci na tym, by go złapali?

Szymon
13 lat temu

:D

Szymon
13 lat temu

Oj mógłbym się na tym doktoryzować :D
A biada wam gdy wszyscy dobrze o was mówić będą .
Wrogów można sobie narobić szczególnie postępuje uczciwie . Ja wilie razy widziałem jak Bóg pognębił ludzi a ja wtedy dosłowne cieszyłem się z tego .
Nie z upadku wroga ale konkretnie z takiego obrotu spraw . Nie mówcie mi że taka ,,zemsta'' od Boga nie cieszy nie bądźmy obłudni Stary testament pisze o tym .

Pracuje w ciężkich warunkach z ludźmi jak byli mordercy złodzieje jest często po wyrokach to trudne pole.

Musiałem się czasem przeciwstawić władzy zwierzchniej za postępowanie nieuczciwe , to szczególnie jest ryzykowne.

Ale podchodzą do mnie byli wrogowie potem i mówią ,, Szymon dobrze robisz'' tak trzymać.
Kiedy mówisz do takiego,, odstąp daj mi spokój'' bo kiedyś być może będziesz ode mnie całkiem twoje życie i zdrowie zależny. A potem na prostej drodze ten ktoś łamie nogę fakt że zimie a ty mu pomagasz. Potem on na ulicy ciebie zaczepia mówiąc. Co u ciebie i ciebie pozdrawia wtedy jest satysfakcja . Tym bardziej że to był twój wróg choć,,kolega ''z pracy.

Takich wypadków jest niewiele ale zdarzają ludzi nawet zaczyna mówić pół żartem ,, uważaj bo nie jeden z nim zdarł a potem jakoś dziwnie się układa że kończy to się źle dla nich'' Jonasz itd :]

Ale kiedy władza nadużywam nad tobą mocy i jest niesprawiedliwa . Słysze ten głos ,, Nie bój się będę z tobą ''

Ta biblia , biblią to jest super , ale relacja z autorem bezpośrednia czyni cuda i znieść można wilie więcej niż przeciętniak co Jego nie zna. :]

Bacia miałem bardzo podobne zdarzenia odnośnie kobiety nawet właśnie z twoją imienniczką w roli głównej.( Tak że poznałem że czasem bardziej gorzka niż śmierć potrafi być kobieta) Ale Bóg przyszedł do mnie w snach na początku i odkrył przede mną jej tajemnice .

Wiedza od Boga wyzwala ludzi i zaczynasz poznawać że nie jesteś sam że kto jest większy od ludzi nawet bardziej ciebie kocha niż własna rodzina :]

urcour
13 lat temu

Wszystko fajnie, ale to tylko argumentacja jednej strony - Beci. Ludzie piszecie wszyscy jakieś tam ach, och, jak super, jakie świadectwo... A ten kolo, o którym tutaj mowa, który to on rzekomo zerwał zaręczyny i ożenił się z inną to nie miał nawet możliwości obrony. Może Becia ściemnia?

Trochę nie czaję chronologii, nie jestem wścibski, nie mam najmniejszego zamiaru obrażać nikogo, może czegoś nie zrozumiałem, ale jeśli narkotyki Beci były przed zerwanymi zaręczynami to to trochę zmienia. Jeśli natomiast narkotyki i próba skillowania tego kolesia albo jakiegoś przypadkowego człowieka były po zerwanych zaręczynach to też nie jest chyba ok. Normalnie ludzie się tak nie zachowują. Może koleś miał jakieś swoje podejrzenia, że Becia jest... bardzo "impulsywna"? Może to mu bardzo nie odpowiadało? Może się przestraszył? Nie wiem. Nie chcę wiedzieć, nie przepadam ze ekshibicjonizem uczuć. Wiem tylko, że są tu argumenty tylko jednej strony i dał bym nieco po hamulcach :)

Tak czy siak pozdrawiam

Mariusz
13 lat temu

Złosc niszczy, chec zemsty tez niszczy i nic nie daje, tylko wrzody :P Mysle Biblia bardzo madrze o tym mowi. ale.......


baaardzo trudno sobie poradzic czasem ze złoscia.
Jesli ktos cie zaatakuje raz i zrobi ci jakies swinstwo co po chwili nie odczuwasz skutkow to przebaczyc jeszce jakos idzie.

Jesli doswiadczasz zła i upokozenobi dzien w dzien i ten ktos ciagle cie molestuje to baaaardzo trudno zrobic tak zeby ciagle wybaczac. ..... poprostu trudno.
Przykładem tu moga byc politycy dowalajacy ludziom ciezarow, ksieza molestujacy ludzi na spowiedzi, " niedowartosciowani "nauczyciele/wykladowcy w szkole , Pracownicy uprawiajacy mobbing.......
poprostu człowiek nastawia sie przebacza i dostaje w 2 razy mocniej.

Dlatego naturalna samoobronnym mechanizmeem człowieka jest najpierw spojrzenie na tego dreczyciela i zobaczenie jak on jest smieszny i dziecinny w tym zachowaniu. Dlatego tak czesto nabijamy sie z politykkow ksiezy nauczycieli szefow. POprostu widzac ich małosc smiesznosc, to małe przerosniete ego to łatwiej jest wybaczyc i przestac sie bac.

Takie moje spostrzezenie ;)
Zreszta Jezus to co mowil o faryzeuszach obludnikach i innych wielkich tego swiata tez raczej osmiesza własnie taka postawe w naszych oczach. Dziesiecina z miety i kopru, czy modlenie sie jaki to ja jestem swiety czy nawet mycie kubka tylko z wierzchu mnie osobisie troche ubawilo. Ale takich przykladow jest wiele.

Szymon
13 lat temu

Mariusz tutaj nie chodziło Jeszua o kubek zapewniam :]
,,Kubek'' to człowiek, naczynie to co jest wewnątrz powinno być takie jak wewnątrz czyli czyste by to z co wypłoniło naczynie to Duch Boga , mógł po nalaniu się przelać z wnętrza człowieka na zewnątrz czyli każdego syna bożego czyli nas też to powołanie do bycia jak Syn Boży .

Aby Duch Boga mógł ,,wypływać'' w znakach, mocy, cudach , i owocach Ducha Boga .
DUCH TEGO BOGA MA BYĆ WEWNĄTRZ . Po to jest czyste naczynie tradycja ta jest tylko pretekstem do pokazania duchowej sfery i Pełni bożej która powiną być udziałem każdego Syna.

Szymon
13 lat temu

Errata : miało być
(naczynie to co jest wewnątrz powinno być takie jak zewnątrz)
(wypełniło naczynie to Duch Boga by mógł nalaniu się przelać)

Dodam jeszcze paralele typu świątynia czyli ciało, człowiek to co dopełnia to Ten co ją zamieszkuje Duchem to ta pełnia Boża.

Duch Boga w nas w dzieciach Jego .

Mariusz
13 lat temu

@ szymon
Jezus mowił przypowiesciami
wiem ze nei chodziło w prost o kubek, ale wyobrazona sytuacja jest dosc kominczna :)

tak samo z bogaczem wielbładem i uchem igielnym.
dowiedziałem sie ostatnio ze istnieje taka waska brama cos ie nazywa ucho igielne i naprawde przez nia czasem wielbłądy przechpodza :D

Becia
13 lat temu

Urcour: Może Becia ściemnia? I ty nie chcesz obrażać??? Czemu miałabym ściemniać??? I co za różnica z jakiego powodu mnie zostawił? Ważne, że ja się czułam skrzywdzona i że nie chciałam żyć :/

bialyikar
13 lat temu

Świetny odcinek, taki świeży. Jak facet sam gada, to jakoś tak smęci, ale jak kobieta dołączy, to od razu uśmiech pojawia się na twarzy :). W innych podcastach też to się już sprawdziło. Więcej odcinków z Becią :)

A co do samej treści odcinka, to kłócił bym się z Becią, czy tamto przeziębienie było od... jak to ona powiedziała? Od tego szczęścia?? Jak dla mnie, to po prostu się przeziębiła od latania jak dziecko w śniegu ;) Bóg mógł odpowiedzieć, ale raczej nie rozciągnął magicznego parasola ;)

Szałot
13 lat temu

Martin gadaj bez Beci w odwyku, ona nie potrafi się wypowiadać, nie jest na tak wysokim poziomie intelektualnym jak Ty

Szymon
13 lat temu

Tak Mariusz
Tak niektórzy mówią że to tzw brama bezcłowa lub przyjcie w murze którym po zamknięciu bram miasta można było się dostać. Wejście na tyle wąskie by się ledwie człowiek przecisnął. Nie wiem która definicja bardziej słuszna mniemam że o to pierwsze chodzi .
No tzw przechodzą nie obładowane i z trudnością :D

Szymon
13 lat temu

Becia nie przejmuj się ich głupotami oni nie maja świadectwa w sobie więc zrzucają Tobie kłamstwo . Pozdrawiam.

Mariusz
13 lat temu

@ szałot
moim zdaniem wąłsne lepiej z Becia.
BO Martin tylko Biblia Biblia i czy jest w Bibli, taki uczony w pismie i wszystko musi byc tam zapisane . Taki racjoinalny typowy dla nas mezczyzn punkt widzenia, czasem dretwy.
A Becia ma znow taki bardziej Kobiecy punkt widzenia. Pewnie w inny spowob wrazliwy i wyczulony na zupelnie inne rzeczy. Np na te wroble za oknem spiewajace.

Mezczyzna i kobieta sie uzupelniaja, mysla czesto inaczej, klucza sie przez to czasem ale to zrywa belki z oczu. Ale dzieki temu łatwoej razem znalezc prawde niz bedac samemu niekompletnym.

To Becia zawuazyła ze ten temat jest powiazany ze zwiazkami. A MArtin tego nie zauwazyl. To w zwiazkach ludzie czesto sie własnie kłuca. To maz i zona ucza sie nawzajem sobie wybaczac
i tolerowac swoje niedoskonalosci. To własnie w zwiazkach zemsta jest tym co potrafi rozwalic wszystko.

Dlatego mysle ze fajny by był☺ kiedys odcinek z jakims starym małżenstwem co juz niejedna taka burze przeszło.MOzna by sie od takich ludzi wiele nauczyc.

tomek
13 lat temu

Szczęśliwy mąż,który ma dobrą żonę

djr7
13 lat temu

@ szymon i mariusz. jest jeszcze trzecia możliwość. W tekscie moze wcale nie chodzić o bramę a o zwykłe uch ogielne. no moze nie o zwykłe tylko o ucho igielne w igle ktorą zszywano żagle. duży krąg biblistów jest zdania ze w zwiazku z brakiem jakich kolwiek wzmianek o takiej bramie moze tam chodzić o zwykła pomyłkę ludzką przy tłumaczeniu/ odczytaniu z jezyków orginalnych.
sprubujecie porownać w jezykach orginalnych słowo ( w pokskiej transkrypcji) kamelon i kamilon. pierwsze kamelon to wielbłąd a drugie to lina okretowa/ cuma.
ponieważ jezus żył wsrod rybaków jest bardzo prawdopodobne ze chodzilo mu o przełożenie liny cumowniczej przez ucho igly. w jezykach orginalnych roznica miedzy tymi dwoma wyrazami w zapisie byla bardzo mala a to pozwala sadzic ze ktos przeoczyl lub dodal cos co slowa ktorego nie mogl odczytac. zrobil to za pewne w dobrej wierze.

Mariusz
13 lat temu

@27. djr7
KURCZE...No to ucho igielne to TEZ przenosnia....

tak nadobra spawe zeby rozszyfrowac przypowiesc chodzi o to zeby wyobrazic sobie ten obraz i sie w neigo wczuc. To wymaga pewnej wrazliwosci wyobrazenia sobie tej sytuacji. Tłumaczenie mechaniczne kazdego słowa nic nie da. Tłumaczenie przypowiesci innym po swojemu tez bo okroi ja ze znaczenia. CZasem 1 zdanie wypowiedziane przez Jezusa ma w sobie tyle tresci co niejedna ksiazka.


Jezus byl sprytny . i pewnie wiedzial ze rozne religie beda chcialy tłumaczyc jego przypowiesci na swoje kopyto . Ale sie nei uda nic zmienic :) Słowa Jezusa swieca w bibli szczegolnym blaskiem i moca.

Majeranek
13 lat temu

Jak to jest, że jak Becia mówi świadectwo to nabieram ochoty do zwierzeń?
I zdaję sobie sprawę jaki wpływ na moje życie ma Bóg?
Chętnie opowiedziałabym o tym, ale nie umiem mówić sama do siebie, wolę face to face ;)
I Beciu - jesteś fajna babka a temu co cie rzucił przedstaw Martina, zapytaj co u niego ;) Niechaj zobaczy że Cię nie złamał! :)
A przykre rzeczy należy brać za dobrą monetę i zostawić to Bogu - On sobie lepiej poradzi z draniami.

Jeżeli mogę tak na przyszłość - nie to że się czepiam czy coś - bardzo często używasz określenia 'w ogóle'.

Pozdrawiam ciepło :)
K.

Kris
13 lat temu

Na rekolekcjach katolickich to sobie psychikę popsuć i odejść od wiary !

Jak umiecie czytać po Polsku to za Biblie się brać i nie iść w stadzie bo może łatwiej ale obrana droga nie zawsze jest właściwa.

Człowiek który się "wyzwoli" staje się atakiem szatana. Demony zdwajają siłę, by człowiek zawrócił z dobrej ścieżki. Lecz jak podnosimy przyłbice i po naszej stronie jest Jezus, bój musimy wygrać. Może nie od razu, może nie będzie łatwo ale zwycięstwo jest pewne.

Kobiety za bardzo kierują się emocjami , cza ciut mózgu więcej używać i raczej szukać w Biblii a nie fajowo kolorowych rekolekcjach i innych guseł nie popartych w Biblii.

Jeśli człowiek nie zaprosi Prawdziwego Jezusa do serca to nie ma szans poradzić sobie z nienawiścią i takimi różnymi...

W KK "Jezus" nie jest prawdziwy,fałszywy duch nie jest prawdziwy i rekligia katolicka nie jest prawdziwa.

Należy rozróżnić prawdziwą Religie Chrześcijańską od namiastek, emocjonalności i nie dajmy pójść za półprawdami bo się przejedziecie.

Możemy zostać opętani fałszywym demonem , fałszywą namiastka prawdy.

Becia uważaj !!!!!!!!!! czy wchłonęłaś prawdziwa Religię, czy uwierzyłaś w coś co z wierzchu jest fajne, ładne, kolorowe (zwykła religijność !!!!!!!).
Taki jest KRK a głosi np innych fałszywych pośredników do Boga jak ksiądz spowiednik, święci, papież, święte ikony i obrazki.

Ps szatan znakomicie udaje i naśladuje "Anioła Światłości" i czyni cuda.
Tam gdzie głosi się fałszywa ewangelie (KK) nie ma prawdziwych nawróceń. są to zaślepienie demoniczne. to podobnie jak uzdrowienia pod "świętymi" ikonami, miejscami pielgrzymek np LOURDES ...

BADAJCIE CUDA !!!

Pozdrawiam

Jerzy
13 lat temu

Mój szef dawał mi wycisk. Oddałem Bogu pomstę. I bardzo dobrze bo gdy go nie ukarał uznałem, że Bóg wie lepiej i wiedział lepiej bo okazało się, że to przekleństwo na mnie ciążyło. Po modlitwie: www.youtube.com
wszystko się zmieniło na lepsze a jak przeszedłem do KZ z KRK to jako katolik zachował się najsensowniej z wszystkich katolików mimo, że:
- był moim bezpośrednim przełożonym w rodzinie franciszkańskiej
- jest moim szefem
- jest zagorzałym słuchaczem radia Maryja
- jest zagorzałym PISowcem
Ocenę zostawiłem Bogu i bardzo dobrze.
Jeśli ktoś złamie nogę to nie interpretuję to od razu jako działanie Boga. Jeśli w życiu kogoś nie ma Boga to ślepy los łamie mu nogę jeśli nie diabeł.
Sam nigdy nie złamałem niczego. Nie widzę w każdym nieszczęściu czyjś palec tylko swoją nieostrożność. Stłuczkę miałem jak się za bardzo spieszyłem.
Choć z byłymi narzeczonymi coś jest na rzeczy. Za swoją krzywdę porzucenia miałem satysfakcję jak wiedziałem, że moja była narzeczona jako żona kogoś tam miała depresję poporodową. Wiedziałem wtedy, że jej brutalne ocenianie mnie z moimi problemami zostały pomszczone :)
-

Morszczuk
13 lat temu

Hej. Zrób odcinek co Biblia mówi o stosunku do naturyzmu i pokazywaniu nago swojego ciała.

Macjej przez duże Z
13 lat temu

@30Kris Gadasz jak typowy wojujący protestant.
Wedłóg ciebie to chyba tylko ty będziesz zbawiony.

Macjej przez duże Z
13 lat temu

@30Kris I jeszcze ta wasza ostroszność typu...
Z księdzem nie gadaj, na jechowego to wogóle nie patrz, uważaj czy wchłonełaś prawdziwą religie!
Bo szatan czycha!

I tak myśląc zmarnujesz czas na tej ostroszności i nie poznasz wielu aspektów życia.

Szymon
13 lat temu

djr7
Słuszna uwaga dlatego jestem sceptyczny co do tłumaczeń biblijnych . Poza tym murów Jerozolimy już starych w całości nie ma , te co istnieją został odbudowane przez muzułmanów . Podsumowanie jest znane będzie bogatym pokładającym ufność w w kasie wejść trudno wręcz niemożliwe bez Bożej pomocy wejść.

tomigraj
13 lat temu

Jerzy,
masz fajne podejście i zrównoważenie. Chociaż uśmiałem się z ostatniego punku negatywnej charakteryzacji twojego szefa...

Mariusz
13 lat temu

@djr7 @szymon
no tam rownie dobrze mogło by byc "ze prosciej tirowi przejechac przez kładke niz wejsc bogaczowi do krolestwa" i przesłanie i tak by sie nie zmieniło :) czy nie ?

Mariusz
13 lat temu

30. Kris
tez jestem sceptycznie nastawiony do pielgrzymek i cudow w lourdes ale.....jakies tam uzdrowienia sa. CIezkow powidziec czy wszystkie sa "efektem tłumu kumulowanym przez efekt placebo." tez niepokoi mnie te nie zgodnosci z NT i Dekalogiem.

Sadze ze przy krytyce kazej jednej religi chrzescijanskiej musimy jednak zachowac umiar i ostroznosc.
Patrz mateusza 12. całosc i zwroc uwage na wersety
27 - 37 w kontekscie.
P0prostu mozna sie narazic Duchowi Swietemu. ...

Szymon
13 lat temu

Mariusz
Czyż tak :]

Jerzy
13 lat temu

@38. Mariusz
20 lat modliłem się zachowując kult Maryjny. Jak myślisz ilu oddający kult Maryjny ma problem z pornosami i oglądaniem golizny ?
Po odrzuceniu Maryjności i po chrzcie i modlitwie o uwolnienie jak ręką odjął. Zero przyciągania do uzależnień. Wcześniej byłem jak niepijący alkoholik między jednym ciągiem a drugim - między jednym upadkiem a drugim z różnymi efektami i męczarnią a teraz jestem w pełni wolny BEZ WYSIŁKU. Daje do myślenia świadectwo byłego ks Jacka na podstawie co się dzieje z takimi uzdrowieniami z perspektywy konfesjonału: www.youtube.com

Aby było straszniej to na problemy seksualne proponuje się różaniec. Jak księdzu powiedziałem, że nie działa to kazał więcej się modlić. Teraz wogóle nie klepie tej mantry - zostało tylko "Ojcze nasz" i już nie mam problemów z nałogami - czekolady też nie zażeram. Popłakuje tylko sobie czasami jak sobie pomyślę o tych 20 latach wysiłku, cierpień - uwierzyłem, że jestem nienormalny i się leczyłem na psychoterapii z marnym skutkiem a tu pyk i nie ma. Wystarczy odrzucić pogański kult matki Boga. Prawdziwa moc okazuje się nie w uzdrowieniach bo to i diabeł umie ale w uwolnieniach. Żadna odnowa katolicka mnie nie uwolniła ani od szefa ani od pornoli. a tu jedna modlitwa prawdziwego kościoła i pyk i nie ma :)

Jerzy
13 lat temu

O Mormoniźmie mówi Derek Prince tak: (6 min 22 sek): www.youtube.com

Kris
13 lat temu

"Becia uważaj !!!!!!!!!! czy wchłonęłaś prawdziwa Religię, czy uwierzyłaś w coś co z wierzchu jest fajne, ładne, kolorowe (zwykła religijność !!!!!!!).
Taki jest KRK a głosi np innych fałszywych pośredników do Boga jak ksiądz spowiednik, święci, papież, święte ikony i obrazki. "

ja tylko przestrzegam róbcie se co chcecie wasze życie, jednakże jeśli coś jest sprzeczne z Biblią jak KK to bym uważał.

Czy jestem protestantem hm ? chyba nie , bo nie znam żadnego, nie zbieram się w żadne kupy chorych autorytetów.

Bardziej bym zaliczy się do Ewangelika.

Po prostu staram się Zrozumieć co Mówi Jezus a co KRK.

RELIGIJNOŚĆ źle pojmowana zabija prawdziwa Wiarę .

Dorian
13 lat temu

Dobra to ja może czegoś nie rozumiem, dlatego prosiłbym o małe wyjaśnienie, o przybliżenie Waszego spojrzenia na wiarę. Jeśli w Biblii Jezus mówi do apostołów "Którymkolwiek grzechy odpuścicie, są im odpuszczone, a którymkolwiek zatrzymacie, są zatrzymane."
[Jan 20:23] To znaczy, że ktoś ma takie prawa na Ziemi. Teraz jak apostołowie już nie żyją to co? To już koniec? Nie ma już prawa być żadnych następców? Księża są źli? Z góry dzięki za odrobinę wyjaśnienia.

Jerzy
13 lat temu

Właśnie skończyłem oglądać nauczanie Dereka Princea o demonach www.youtube.com i odkryłem co mi brakowało w uwolnieniu całkowitym od demonów (nałóg pornografii). Chrztu mi brakowało. Odkąd jestem ochrzczony jestem wolny i mnie nie ciągnie. Mam nadal popęd i wiem, że mogę upaść ale powstrzymuję się od pornografii bez absolutnego wysiłku. teraz bardziej muszę uważać aby się nie oglądać za kobietami w realu bo wcześniej było na odwrót - łatwiej mi było nie patrzeć na żywą kobietę niż na ekran.

@43. Arch
Ja tobie odpowiem bo też dawało mi to niezły zgryz.
Poradziłem sobie w prosty sposób: zmieniłem kościół i nie mam problemu, że apostołowie mi coś nie odpuścili :)
Katolicy sami sobie bat ukręcają i rzucają przekleństwami.
www.parafia.siedlce.pl
www.absurdalium.pl
Uwolniłem się od przekleństw też tych kościelnych też dzięki nauczaniu Dereka Princea. Zadziałało :) www.youtube.com
Ma się to nijak do:
Mat 6:14 bw Bo jeśli odpuścicie ludziom ich przewinienia, odpuści i wam Ojciec wasz niebieski.
Mat 6:15 bw A jeśli nie odpuścicie ludziom, i Ojciec wasz nie odpuści wam przewinień waszych.
Łuk 6:37 bw I nie sądźcie, a nie będziecie sądzeni, i nie potępiajcie, a nie będziecie potępieni, odpuszczajcie, a dostąpicie odpuszczenia.
Delikatnie rzecz biorąc zastanawia mnie co sobie myślą ci co uważają, że można grzechu nie odpuścić. Jak myślicie jaki będzie ich los ?
Po za tym biorąc interpretację KRK odrzucasz następujące fragmenty:
Dz 10:43 bw O nim to świadczą wszyscy prorocy, iż każdy, kto w niego wierzy, dostąpi odpuszczenia grzechów przez imię jego.
Dz 26:18 bw aby otworzyć ich oczy, odwrócić od ciemności do światłości i od władzy szatana do Boga, aby dostąpili odpuszczenia grzechów i przez wiarę we mnie współudziału z uświęconymi.
Ef 1:7 bw W nim mamy odkupienie przez krew jego, odpuszczenie grzechów, według bogactwa łaski jego,
Kol 1:14 bw w którym mamy odkupienie, odpuszczenie grzechów.
1J 1:9 bw Jeśli wyznajemy grzechy swoje, wierny jest Bóg i sprawiedliwy i odpuści nam grzechy, i oczyści nas od wszelkiej nieprawości.
1J 2:12 bw Piszę wam, dzieci, gdyż odpuszczone są wam grzechy dla imienia jego.

Jeśli nie jest to redakcyjna poprawka słów np. hipotetycznie takich - jeśli odpuścicie są i wam odpuszczone a jeśli zatrzymacie są i wam zatrzymane - to jest to co najmniej niezgodne ze sporą ilością fragmentów. Masz kilka fragmentów przeczących i JEDYNY twierdzący coś innego co wtedy należy z takim faktem zrobić ? Nie zaprzeczać ale i nie budować wielkiej teologii. Spowiedź uszna wprowadzona została w 12 wieku. Zmieniłem kościół i nie grzeszę tak jak byłem w KRK i chodziłem do spowiedzi usznej. Żonie też nic nie mówiłem bo skoro księdzu powiedziałem to nie muszę a teraz gdy spowiadam się Bogu Bóg czasami wymagał ode mnie mówiąc mi abym powiedział żonie np. o pornografii i jest to trudniejsze niż spowiedź uszna i wyklepanie zdrowasiek za karę.

Apostołowie tylko tak przeklinali:
1Kor 16:22 bw Jeśli kto nie miłuje Pana, niech będzie przeklęty! Marana tha.
Gal 1:8 bw Ale choćbyśmy nawet my albo anioł z nieba zwiastował wam ewangelię odmienną od tej, którą myśmy wam zwiastowali, niech będzie przeklęty!
Gal 1:9 bw Jak powiedzieliśmy przedtem, tak i teraz znowu mówię: Jeśli wam ktoś zwiastuje ewangelię odmienną od tej, którą przyjęliście, niech będzie przeklęty!

Mariusz
13 lat temu

@ 40. Jerzy
Z katolikami cziezko dyskutowac bo Bibli nie czytaja sami.
wola tracic czas na głupoty obrzedy itd... ale i tak ich kochamy :).

Ja w tym roku robie dywersje na swieta i kupuje mojej katolickiej rodzine Biblie ..... Ale Papierowej czytac nie beda....albo same przypisy i zacznie pełnic role łapacz kurzu.
.....wiec chyba musze poszukac wersji BIBLI AUDIO.z fajnym lektorem. Jak zaczna słuchac z takim zapałem jak Klepia rózance ;) to mysle ze sie szzybko słowo zadziala :D:D


Tylko włąsnie jeszce jakies dobre wydane musze znalezc....

Piotr
13 lat temu

@43 Arch

Należałoby chyba postawić pytanie tak: Jeśli ktoś wyrządza jakąś krzywdę drugiej osobie i żałuję za to co zrobił, zadośćuczynia i prosi o wybaczenie tą osobę. A ta pokrzywdzona osoba nie ma dobrej woli - to czy brak przebaczenia z jej strony jest wiążący w niebie?

Bo precyzyjna wykładnia czym konkretnie jest grzech jest w szesnastym rozdziale tej samej ewangelii. I jest ona sprzeczna z powszechnym rozumieniem tego słowa. To po pierwsze.

A po drugie. Czy wypowiedzenie słów - w imieniu Jezusa zatrzymuję ci twój grzech ma moc wiążącą biorąc pod uwagę następującą chronologię:

1. Jezus wybrał sobie uczniów,
2. dał im (tchnął na nich) Ducha Świętego,
3. wypowiedział cytowane przez ciebie słowa.

Czy jeśli pominie się dwa pierwsze kroki to trzeci ma sens?

Na pewno jakaś część księży ma powołanie, ale czy są napełnieni Duchem Świętym czy jakimś innym zwodniczym.

Jerzy
13 lat temu

1J 1:7 bw (7) Jeśli zaś chodzimy w światłości, jak On sam jest w światłości, społeczność mamy z sobą, i krew Jezusa Chrystusa, Syna jego, oczyszcza nas od wszelkiego grzechu.

Ten cytat podaje Derek uzasadniając jak ważne jest być w prawdziwym kościele. Co jest prawdziwym też podaje: www.youtube.com

JHWH w proroctwach Daniela podając dokładny czas przyjścia mesjasza podaje tyle szczegółów całej historii bestii aby rozpoznać siłę wrogą Bogu jako produkt bestii, która uwłacza Bogu mówiąc wielkie rzeczy, zmieniając czasy i prawo i robiąc różne obrzydliwości w imieniu Boga. Wiecie co piszą w KRK o proroctwach Daniela ? Jak już nie wiedzą co powiedzieć to albo, że istnieje inna i mimo, że usilnie prosiłem o wykładnie to NIKT mi nie podał albo, że to taki poemat prorocki. A jak myślicie bestia śmiertelnie zraniona to która ? Gdybym nie był 20 lat zaangażowanym katolikiem we franciszkanach i w odnowie w duchu św. i nie zobaczył różnicy działania Ducha to też bym się zastanawiał czy to możliwe aby kościół Rzymski był założony przez smoka starodawnego. Jednego jestem pewien - na inteligencję nie wygracie ze smokiem starodawnym jedynie w imieniu Jezus.

Piotr
13 lat temu

@47 Jerzy

W księdze Daniela nie ma ani jednego odniesienia do Jezusa.
Nawet jeśli przyjmie się że takie założenia są prawdziwe:
1. Pomazaniec-książe to Jezus
2. Jeden dzień w tekście to jeden rok w interpretacji.

Cały tekst wygląda tak:
Dan. 9:24-27
Siedemdziesiąt tygodni wyznaczono twojemu ludowi i twojemu miastu świętemu, aż dopełni się zbrodnia, przypieczętowany będzie grzech i zmazana wina, i przywrócona będzie wieczna sprawiedliwość, i potwierdzi się, widzenie i prorok i Najświętsze będzie namaszczone.
Przeto wiedz i zrozum: Odkąd objawiło się słowo o ponownej odbudowie Jeruzalemu aż do Pomazańca-Księcia jest siedem tygodni, w ciągu sześćdziesięciu dwu tygodni znowu będzie odbudowane z rynkiem i rowami miejskimi; a będą to ciężkie czasy.
A po sześćdziesięciu dwóch tygodniach Pomazaniec będzie zabity i nie będzie go; lud księcia, który wkroczy, zniszczy miasto i świątynię, potem nadejdzie jego koniec w powodzi i aż do końca będzie wojna i postanowione spustoszenie.
I zawrze ścisłe przymierze z wieloma na jeden tydzień, w połowie tygodnia zniesie ofiary krwawe i z pokarmów. A w świątyni stanie obraz obrzydliwości, który sprawi spustoszenie, dopóki nie nadejdzie wyznaczony kres spustoszenia.

Data ogłoszenia ponownej odbudowy Jerozolimy to 464 r przed Chrystusem. Więc rzekome objawienie się Jezusa zgodnie z tekstem to 464 - 49 lat czyli 415 r. (Odkąd objawiło się słowo o ponownej odbudowie Jeruzalemu aż do Pomazańca-Księcia jest siedem tygodni - werset 25).

Czysty nonsens.

Piotr
13 lat temu

Dla uzupełnienia. Jeśli przyjmie się że jeden dzień w tekście to jeden rok, to wyglądałoby że Poamzaniec-książe miałby żyć od objawienia do zabicia 62 tygodnie - 7 tygodni czyli 55 tygodni to jest w interpretacji 55 razy siedem czyli 385 lat. Komentarz chyba niepotrzebny.

Jerzy
13 lat temu

Po pierwsze to nie wiem skąd tak policzyłeś ale zauważ, że proroctwa nie wszystkie były z podaniem dokładnego czasu a tylko wg symboliki. Jezus powiedził, że trzeciego dnia zmartwychwstanie a zmartwychwstał drugiego bo żydzi mówili o robieniu czegoś trzy dni w sposób symboliczny co dla Dereka Princea było oczywiste jako profesora hebraistyki na uniwersytecie Jerozolimskim a wg mnie liczyć najlepiej umiał Newton: www.youtube.com
Po drugie zboczyłeś z tematu innych znaków. Podobnie jak ze słynnym 666 jeśli zapomnimy o liczbach to rozeznanie staje się nawet prostsze i bardziej oczywiste w stosunku do chipów RFID. Co do Rzymu to jaka część proroctwa ci się nie zgadza mając na względzie problemy z interpretacją czasookresów i nie wiedząc co jest symbolicznie a co dokładnie. Co do diabła to nie znam proroctw z dokładnym czasem - Bóg skupiał się wyraźnie na Jezusie i ludziach a nie diable w proroctwach.

Jerzy
13 lat temu

Piotr przepraszam cię za zganienie za odbieganie od tematu. Sam odbiegłem delikatnie mówiąc.

Martin fajnie by było zrobić program o symbolice takich pojęć jak:
- trzeciego dnia
- 1260 dni itp.

O chipie nie ma co gadać. Jedyny punkt do wypełnienia przed znakowaniem bestii to nakaz oddawania pokłonu posągowi Unii Narodów (NWO i te sprawki).

Szymon
13 lat temu

Derek Prince jest trynitarianinem i nie jest nieomylny ty też Jerzy nie jesteś .

Piotr ale jest odniesienienie do syna człowieczego w księdze Daniela. Żydzi już widzieli wtedy że Bóg nie jest sam , że Bóg ma Syna . Choć byli i tacy co opisywał Jeszua.

Przyp. 30:4
. Kto wstąpił na niebiosa i zstąpił? Kto zebrał wiatr w swoje dłonie? Kto owinął wody płaszczem? Kto stworzył wszystkie krańce ziemi? Jakie jest jego imię? I jakie jest imię jego syna? Czy wiesz?

Dan. 7:13-15
I widziałem w widzeniach nocnych: Oto na obłokach niebieskich przyszedł ktoś, podobny do Syna Człowieczego; doszedł do Sędziwego i stawiono go przed nim.
I dano mu władzę i chwałę, i królestwo, aby mu służyły wszystkie ludy, narody i języki, Jego władza - władzą wieczną, niezmienną, jego królestwo - niezniszczalne.
. Ja, Daniel, byłem zaniepokojony w duchu z tego powodu, a to co widziałem, przestraszyło mnie.

(widać że ten syn ie jest Bogiem ale kim bardzo mu Bogu bliskim)

Nawiązując do imienia w proroctw że Michał to Jeszua jak mówią ŚJ , należy pamiętać co oznacza imię Mika el (Który jak BÓG) inni wykładają inaczej (Któż jest jak Bóg )ale to jest wątpliwe tłumaczenie bo to nie jest pytanie tylko cecha BOGA imię teoforyczne. Przymiot boskich cech BOGA zwartych w imieniu właściciela tego imienia.

Imię ma jakieś znacznie w tym wypadku jest symboliczne jak Emmanuel (bóg w nas , bóg z nami)

Moim zdaniem to imię z Daniela symboliczne a nie dosłowne stwierdzenie że Jesza był Michałem :D

Błądzicie, nie znając Pism ani mocy Bożej.

Z tobą Jerzy u ciebie co do mocy bożej jest ok, gorzej z pismami mówię te bez pychy która mnie oskarżasz i bez satysfakcji że tego że nie pojmujesz tak prostych spraw.

A skąd wiesz że RFID to na bank znanie zwierzęcia? Może to właśnie jest dezinformacja?

Gość który go zbudował mówi że wierzy w rożne rasy UFO ludków Dr Sanders. Był powiązany z CIA(katolicka agencja)
Może tego nie wiesz?

Poza tym tym że USA I Watykan trąbią o NWO co jest faktem.

Kris
13 lat temu

Arch

To Martin to już wyjaśniał ....
Każdy chrześcijanin jeśli ma wiedze może nauczać Słowa Bożego.
---
Każdy Chrześcijanin może też wypędzać demony i uzdrawiać jeśli ma wierzy W Jezusa Biblijnego ( nie klęka przed obrazkami, nie czci wody święconej i innych pierdół)

taki demon jest (religijności ) katolicy mają z nim problem (tępe klepanie zdrowasiek, pielgrzymki, spotkania w ksemach itp. a do Biblii strach zaglądnąć. )

jak pisze że KRK to sekta to się oburzacie ale tak jest !
(fałszywy duch, fałszywa religia z dolaną trucizną do nauki)

Przecież Kk nie radzi sobie w ogóle z grzechem pornografi czy masturbacji.( co drugi.a ma te problemy przecierz sex dziś jest wszędzie )

Księża każe się wstrzymywać hehe niech sie sami wstrzymują kurcze.

KK nie ma narzędzi - grzech, spowiedz, grzech, spowiedz , błędne koło.

Przecież masturbacja, pornosy czy jakieś uzależnienia już są demoniczne. KK nie radzi sobie wcale.

I jeszcze cała armia egzorcystów katolickich ludzie to ściema !. wypędzanie demony przez na dusze czyśćcowe ... wypędzenie demona innym demonem) to jest szopka a demony jeszcze gorzej niszczą człowieka, człowiek podobno ma sie oddać Marii po takowym egzorcyźmie , rozumiecie!!!!!!!!!!!!!!!

To nie tak że my wygramy z demonem ( z nałogiem) nie mamy szans.

Zapraszamy Jezusa do serca i demony muszą wypiepszać ;)

Princa zgłębiłem mądrze gada.

Szymon
13 lat temu

Antychryst nie jest bestią to jezuicka bajka dla protestantów by chronić papiestwo.
W apokalipsie nie zajdziecie słowa Antychryst. Bestie to królestwie jednocześnie i polityczne państwa tylko taki symbol w Apokalipsie. Nic więcej.

Rzym jest ta pierwszą która władze dał smok.
Reszta się domyślcie .
Kto ma uszy do słuchania niech słucha co DUCH mówi zborów.

Kris
13 lat temu

Arch

o spowiedzi:
spowiadasz się przed Bogiem jak komuś coś zawiniłem to by się cza pojednać. tyle o spwiedzi. Jest jedyny pośrednik Jezus.


zapomnij o cyrku z konfesjonałem, to se na soborze wymyśli i tyle. ;) ... a demon zaślepienia szaleje !

Kris
13 lat temu

ODEJŚCIE OD PRAWDZIWEGO KOŚCIOŁA:

1. Ewangelia jest prosta (podstawowe prawdy są proste!): śmierć Jezusa za nasze grzechy, pogrzebanie i zmartwychwstanie po 3 dniach) . Nie tłumaczy się prawd Ewangelii bo nie ma takiej potrzeby, Biblia sama sobie poradzi! Kościół Rzymsko -Katolicki – uważa się za tłumacza Biblii.

2. Jeżeli nie wierzymy w biblijne nauczanie Jezusa to przyjmujemy innego "Jezusa", innego ducha i inną ewangelię co daje FAŁSZYWĄ RELIGIE (nie zbawienną) !


3. Do prawdziwej nauki dolano trucizny, wypaczono ewangelie, duchowy fałsz. Całe narody są zwodzone. KRK kształtuje świat.

4. Każda grupa która dąży do posiadania przeważnie ludzi bogatych aby użyć ich wpływów ulega zwiedzeniu, uganianie się za bogactwem i władzą za pomocą religijnych środków.

5. KRK przekazuje fałszywy obraz bycia Chrześcijaninem. (jak to cała rzesza katolickich teologów nie rozumie Biblii – po Polsku są przekłady, jaki jest problem ?

6. KRK- serwuje nam (emocje, poezja, bogactwo, estetyka, stabilność, bezpieczeństwo bycia w przynależności grupowej) ale nie ma prawdziwego ducha Chrześcijaństwa. Tzw. zwodniczy „duch religijności” pusty i mało świadomy.

7. Jezusa zamyka się w tabernakulum i zamienia w opłatek (czyste pogaństwo) ;)

8. Pojawili się fałszywi pośrednicy (Maryja, święci, ksiądz spowiednik, papież)

9. Bałwochwalstwo (Watykan ukrył drugie przykazanie, chodzi o bogacenie się przez handel „religijnymi” obrazkami, ikonami, medalikami W Polsce mamy 41 cudownych obrazów !!!! przed którymi katolik musi klęknąć i oddać pokłon. A co z 1 przykazaniem? Mózgi wydziobało ?

10. W kościołach gdzie panuje „fałszywy duch” nie ma opcji dyskusji w kręgu „wierzących”, znajomych ) na temat nauczania Jezusa, po wyjściu z kościoła. Bo to temat tabu i wstydliwy !

11. Szatańskie objawienia to fakt

„Gdyby wam wtedy kto powiedział: Oto tu jest Chrystus albo tam, nie wierzcie. Powstaną bowiem fałszywi mesjasze i fałszywi prorocy i czynić będą wielkie znaki i cuda, aby, o ile można, zwieść i wybranych. Oto przepowiedziałem wam. Gdyby więc wam powiedzieli: Oto jest na pustyni — nie wychodźcie; oto jest w kryjówce — nie wierzcie.” MAT. 24,23-26


Prawdziwy Kościół jest prosty !!!

Reprezentantem Boga w Kościele jest Duch Święty, a reprezentantem Boga w świecie jest Kościół Chrystusowy. (ludzie wierzący, którzy przyjęli Dobrą Nowinę – Ewangelię)

"Bo gdzie są dwaj albo trzej zebrani w imię moje [Jezusa], tam [Ja Jezus] jestem pośród nic

Szymon
13 lat temu

No przecież mówią oto jest Chrystus okryty w ciastku chodźcie mówią to prawdziwy Chrystus Jezus w ukryciu na mszy , lekajcie narody Spójrzcie abrakadabra mam Boga zrobiliśmy Go za pomocą szeptania . Potem jeszcze dochodzi do bogożerstwa. Bluźnierstwo? A jak ale oni to zwą pobożnością i nabożeństwem.

Kris
13 lat temu

waśnie a demony szaleją !

I to nie chodzi protestantyzm tylko o PRAWDĘ. Dobranoc !

Mariusz
13 lat temu

@jERZY tak apropo ze niby Jezus zmartwychwstał dnia drugiego ;)

zdajesz sobie sprawe ze w piatek jak słonce zaszło to dla zydów juz był nastepny dzien ? czyli powiedzmy w piatek godzina 22 dla zyda juz jest sobota i liczy ze 2 dni....a w sobote tez jak słonce zało juz jest dzien trzeci. Oni poprostu taka logike maja.
NIe zastanawłalo cie ze Jezus jadł pasche w czwartek wieczorem i ale został ukrzyzowany tez w dzien paschy..... jako baranek paschalny....wszystko sie zgadza w najmniejszym detalu..
Poprostu trzeba na ewangelie spojrzec z punktu widzenia Zyda i z jego logika. A nie z nasza europejska, bo nic nie zrozumiemy.

JEZUZ RULEZ !!!! :)

Mariusz
13 lat temu

@ Kris
Poprostu zasiano chwasty miedzy zborze....i zły to zrobil.
ale
my jako słudzy i narzedzia w reku Jezusa musimy uwazac by wyrywajac chwaty nie zerwac i zborza
dlatego ze
Nasz Pan chce nawet żąć tam, gdzie nie posiał, i zbierać tam, gdzieś nie rozsypał......

Tego powyzej to nie mowie od siebie....
Od siebie mowie ze Mysle ze Jezus nie chciałby krucjat.
i ze Trzeba krytykowac to co złe w inych religiach,( w protestantyzmie i katolicyzmie tez :)) Bo to działa jak mechanizm obronny dla nas. Ale nie mozemy sie pozabijac z tego powodu. Wiadomo ze in dłuzej pole zasiane tym i wiecej chwaru wiatr przywieje. Ale wypalanie takiego pola jest głupota....

Ja mysle ze z wszystkimi religiami chrzescijanskimi jest tak jak
Przypowieść o robotnikach w winnicy (Mt 20, 1-18)... Ci nowsi robotnicy Jak KZ poprostu pracuja z wiekszym zapalem... starsi juz maja swoje nawyki mniejszy zapał....zazdroszcza nowym ze moga dostac taka sama zapłate.... .Pomysl o tym.

Mariusz
13 lat temu

Chwaty, CHwart = chwasty, plewy :) ............ zmieniłem klawiature i literowki robie ;)

Mariusz
13 lat temu

a i tak wracajac w ta przypowiesc o Talentach, to chybajak ktos wejdzie w Fanatyzm religijny, formalizm i obrzedowosc , nowe tradycje i uzna ze wie juz wsztsrko to tak jak by zakopał swoj talent. ........ bo to chyba jest głowne przesłanie.

... dlatego krytyka miedzy religijna jest dobra. Bo pzwala spojrzec na to co sie wierzy z innego pubnktu widzenia.

Szymon
13 lat temu

Mariusz
Ciekawy tekst rozumiem go w pełni i kwestia jedności jest tutaj zawarta.

"Bo gdzie są dwaj albo trzej zebrani w imię moje [Jezusa], tam [Ja Jezus] jestem pośród nich ''

Spotkałem się z inna wersja tego wersetu rozwinięta w apokryficznych ewangeliach brzmiał to trochę inaczej i dosadniej i nie chodziło bynajmniej o osobę i imię mesjasza ale o BOGA.

Wpisałeś to w nawiasie interpretując dokładnie jak w bibliach BW dopiski są nawiasach czyli interpretacja redaktora nie oryginalnym tekst i nie występuje w greckim manuskrypcie.

Tylko że porównując te wersje chodziło raczej o coś innego.

Dokładnie nie zacytuje , bo musiałbym znaleźć a brzmiał to mniej więcej tak:(tłumaczem był katolicki ksiądz więc wyczujesz gdzie tutaj był błąd )

Gzie są bogowie tam jest Bóg , gdzie jest dwóch bogów lub trzech lub tam ja jestem pośród nich a jeżeli jest sam bóg to ja jestem z nim. (jakoś tak szło)

To takie porównanie językowe które objaśni wam na czym polega błąd w ewangeliach kanonu .

Kluczem znów jest hebrajki nie grecki koptyjski czy łacina.

Ksiądz ten z premedytacja tłumaczy Elohim jako bogowie . Z tego wynika że to tekst niby herezja gnostycka i takie ma sprawiać wrażenie.

Ale jak znasz zasadę że interpretacja wynika z kontekst musi nam przetłumaczyć o jakich,,bogów '' chodzi wystarczy przetłumaczyć to według wykładni Jeszua o ,,bogami jesteście'' czyli synami bożymi i wszytko będzie logiczne składne i miało sens.

Nie porównuje apokryfów by je promować tylko by pokazać jak tekst hebrajki w wyniku złego tłuczenia i interpretacji ulega logicznemu przekłamaniu.

Jednym słowem chodzić Bogiem to posiadać Boga wewnątrz i Jego Ducha w sobie , mają tego Ducha tylko Synowie boży podobnie jak miał go nasz Pan (Adoni) Jeszua

Nabiera też sensu i logiki całość gdy Jeszua mówi jakieś zdania i stwierdza że to nie są słowa jego ale on przekazując słowa Boga i mówi tak jakby sam był Bogiem, choć nie jest on Bogiem ale właśnie synem bożym.
Kimś kto Boga wyszedł i został posłany ( anioł ognisty też przedstawiał się Mojżeszowi jak Bóg JHWH , Bóg Abrahama Izaaka i Jakuba ) choć apostoł mówi że to był duch posłany przez Boga ale ten anioł mówił jakby był samym JHWH .

Rozumiecie?

Mat. 10:33
Ale tego, kto by się mnie zaparł przed ludźmi, i Ja się zaprę przed Ojcem moim, który jest w niebie.
Jan. 14:23
Odpowiedział Jezus i rzekł mu: Jeśli kto mnie miłuje, słowa mojego przestrzegać będzie, i Ojciec mój umiłuje go, i do niego przyjdziemy, i u niego zamieszkamy.(Dwoje )
Jan. 7:16-17
. Na to odpowiedział im Jezus, mówiąc: Nauka moja nie jest moją, lecz tego, który mnie posłał.
Jeśli kto chce pełnić wolę jego, ten pozna, czy ta nauka jest z Boga, czy też Ja sam mówię od siebie.

Jan. 3:34-36
Albowiem Ten, którego posłał Bóg, głosi Słowa Boże; gdyż Bóg udziela Ducha bez miary.
Ojciec miłuje Syna i wszystko oddał w jego ręce.
Kto wierzy w Syna, ma żywot wieczny, kto zaś nie słucha Syna, nie ujrzy żywota, lecz gniew Boży ciąży na nim.

(gdzie w tych słowach Jezusa stwierdza że jest BOGIEM? )

Nigdzie moi drodzy.
W 3 starszych Ewangeliach nie padają nigdy w listach apostołów nie padają nigdy a apokalipsie Jeszua mówi o Bogu jak jego własnym Bogu i naszym Bogu :D


Zmierzam do jedności synów z Bogiem oraz pełni które powinna być udziałem tych synów , jedności myśli i zdania jedności w logice twierdzeń , jedności działań wynikającej z DUCHA BOGA ! Nie w ludzkich zgromadzeniach pod jakimś tak credo której ludzie myślą że są kościołem.

Łuk. 24:45
. Wtedy otworzył im umysły, aby mogli zrozumieć Pisma.

Czy rozmiecie zielonoświątkowcy i bracia moi że nie macie tych darów i otwartych umysłów na Pisma a głosicie rzymskie credo myśląc że to jest prawda?

Mariusz
13 lat temu

@ Szymon...
....ale creda i doktryny nie sa trescia ewangeli :)

"Bo byłem głodny, a daliście Mi jeść; byłem spragniony, a daliście Mi pić; byłem przybyszem, a przyjęliście Mnie; byłem nagi, a przyodzialiście Mnie; byłem chory, a odwiedziliście Mnie; byłem w więzieniu, a przyszliście do Mnie."

"Zaprawdę, powiadam wam: Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili."

czyli prkatyka wgledem blizniego anie teoria.
mysle ze to wogle byłby dobre podsumowanie tego odcinka ;)

Szymon
13 lat temu

Widziałem pewnego żebraka mającego objawianie tych spraw lepsze niż ulicznych kaznodziejów którzy go nękali. :] Nie wiecie kto jest kim puki się nie okaże kto był tym bratem Jeszua.

Kiedy on tak go bombardował wersami żebraka po prostu zanegował go zaczęła krzyczeć Jeszua nie jest BOGIEM ale Ojcem Jego był tak nieugięty w tym że ewangelista zwątpił .

Gdyby Jeszua był Ojcem i Bogiem nie mówił by do nas per bracia .
A przecież to gwałtowni ludzi co porywają Królestwo Niebios choćby byli najlichsi z wyglądu i postury należą słowa mądrości.

Ale kiedy mówi Jeszua do nas per,, dzieci'' wiem że przemawia przez jego usta BÓG.

Szymon
13 lat temu

oj miało być

,,Jeszua nie jest BOGIEM , ale Ojcem Jego jest BÓG '' miało być.

tego żebrak ten kaznodzieja powinien przytulic za takie słowa tamten go zwalczał coś okropnego w końcu żebrak zaczął krzyczeć by tamten odszedł i wicie co to był mój brat ten żebrak.

Ja niemal tutaj krzyczę choć przed klawiaturą milczę .

Mam nadzieje Mariusz ze mnie pojmujesz nie jak ci co udają że mnie rozumieją lub zrzucają pychę?
A Ty jak sądzisz?

Piotr
13 lat temu

@53 Kris

Maryja i święci w nauczaniu KRK to wstawiennicy, a nie pośrednicy.

Mariusz
13 lat temu

@666. Szymon....wiesz co to jest syndrom zdartej plyty....
Jak spotkasz jezusa naprawde to nie bdziesz musiał sie juz pytac co tydzien w odwyku ludzi kim on jest....

Kris
13 lat temu

Mariusz

Ty mnie nie rozumiesz chyba, celem mojego życie jest odsłaniać kłamstwa i szukać prawdy , mam się bać prawdy jak mówię że KRK to największa sekta, gdzie nawołuje do krucjat?, są ludzie inteligentni i taki argumenty do nich bardziej trafią.
Większość w KRK byli od dziecka i zrozumieli co było z nimi nie tak przez ten czas.

Bo spotykam sie raczej z inteligentnymi ludzmi którzy odeszli od wiary wlaśnie przez sciemnienie i kłamstwa KRK.

Wiesz nie mogę powiedzieć- dobry katolik bo sobie w coś wierzy i ośmiesza Boga przez swe kulty a ja w coś innego i obaj jesteśmy super. Trzeba rozgraniczyć pewne rzeczy

a tu link egzorcysty zaślepionego:
myśli że pomaga ludziom, wypędza demony przez to że wierzy w kult Marii - szatan ma radość jak cholera.

www.youtube.com

ROZUMIESZ CZY NIE?

Kris
13 lat temu

piotr

Chłopie jak święci mogą być wstawiennikami jak i Maryja

Obudź się !!!!!!!!!!

nei ma takiej możliwość technicznej ! oni czekają na sąd Chrystusowy a nie słuchają modlitw ludzi. Wstawiennikiem u Boga jest Jezus. To znów chora doktryna KRK i demony przyciąga. ! Czy w Biblii pisze żeby się modlić do zmarłych ludzi?
to tak czytacie Biblię ?

Mariusz
13 lat temu

@69 Kris
SPoko rozumiem, poprstu mysle ze robisz to troche HArdkorowo :D

Troche tak jak bys wtargnoł do przedszkola w dzien mikołaja i nagle oderwał mu brode :P....mowiac ze to oszust łajdak i gwałciciel :P Pytanie czy dzieci były by na to gotowe ;)
Problemw tym by mowic prawde ale tak by nie uszkodzic....to trzeba ludzia jakos przygotowac. To jest proces .... długi meczacy.
Przykładowo Zeby wyrwac człowieka z nałogu to trzeba sukcesywnie dac mu cos co wypełni pustke po grzechu....bo inaczje jeszce gorsze rzeczy sie tak zagniezdza. i potem masz jeszce wiecej roboty tak naprawde....

Kris
13 lat temu

ale ja to doskonale wiem , myślałem że tu są "specjaliści" sami i takie problemy są znane. ;)

Mariusz
13 lat temu

grunt by zaczeli sprawdzac....szukac no nie ?
MOze to ja troche przewrazliwoiony jestem bo sam kiedys tak ostro mowiac prawie do ateizmu paru ludzi pchnolem... zamist tam gdzie chciałem ech. :(

Piotr
13 lat temu

@ Kris

Chodzi o to, że w NAUCZANIU KRK są wstawiennikami. Dokładnie taka sama sytuacja jakbyś poprosił swój kościół o modlitwę. I nie miał bym nic do tego, gdyby nie to, że niewiadomomo kto jest w obecności Bożej, a kto jest potępiony. To że w powszechnej opinii np. apostoł Paweł, Jan czy Piotr są zbawieni nie oznacza że tak jest. Skoro żniwiarzami mają być aniołowie to chyba nie przypadkowo. Spisana biografia apostoła Pawła urywa się zapisem, że przebywał w Rzymie dwa lata, z sugestią z listu do Rzymian, że chciałby udać się do Hiszpanii - więc mógł się wyprzeć Jezusa, tak jak Demas.

W komentarzu nr 70 użyłeś sformulowania "modlić się do zmarłych ludzi" - a w intencji KRK chodzi o "prośbę o wstawiennictwo". Bo modlitwa to rozmowa (relacja dwukierunkowa), a prośba to prośba.

Piotr
13 lat temu

@ Szymon

Jak byś skomentowal ten fragment z punktu nauki o niebośkości Jezusa, którą tu propagujesz:

... w Chrystusie Jezusie, Który chociaż był w postaci Bożej, nie upierał się zachłannie przy tym, aby być równym Bogu,
Lecz wyparł się samego siebie, przyjął postać sługi i stał się podobny ludziom; a okazawszy się z postawy człowiekiem,
Uniżył samego siebie i był posłuszny aż do śmierci, i to do śmierci krzyżowej.
Dlatego też Bóg wielce go wywyższył i obdarzył go imieniem, które jest ponad wszelkie imię,
Aby na imię Jezusa zginało się wszelkie kolano na niebie i na ziemi, i pod ziemią
I aby wszelki język wyznawał, że Jezus Chrystus jest Panem, ku chwale Boga Ojca.
(List do Filipian 2:5-11 bw)

Kris
13 lat temu

Piotr o co z tym wstawiennictwem i prośbą do zmarłych wymyśliłeś coś?

Mariusz
13 lat temu

@ Kris @ piotr... z tym wstawiennictwem zmarłych.... choc ja tam tego nie uznaje bo mi nie potrzebne ;, bo jedynym posrednikiem dla mnie jest Jezus.
......To dam pare argumentow ze niektozy ludzie sa juz w niebie...Bo jestemciekawy do czego z Piotrem dojdziecie ;)
A ty pisałes o techniczej niemozlisowci bo niby wszyscy czekaja na sad.

A) łotr ktory tego samego dnia bedzie z jezusem w Niebie.
"Jezu, wspomnij na mnie, gdy przyjdziesz do swego królestwa». 43 Jezus mu odpowiedział: «Zaprawdę, powiadam ci: Dziś ze Mną będziesz w raju"

B) nie wszyscy ida na sad
"Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Kto słucha słowa mego i wierzy w Tego, który Mnie posłał, ma życie wieczne i nie idzie na sąd, lecz ze śmierci przeszedł do życia."

c) Apostołowie chyba beda sadzic 12 pokolen ?...(o czym Piotr w spomniał) ale tez posrednio wynika to z punktu B.
"Wy którzy poszliście za mną zasiądziecie również razem ze mną na 12 tronach i będziecie sądzić 12 pokoleń Izraela”"

Kombinujcie :)

Kris
13 lat temu

Kościół Chrystusowy to szwadron uczniów żyjących na Ziemi a nie w niebie(czy czyśćcu), demonów w to nie mieszajmy.

argument "a " jest dobry hehe , lecz modlitwa do zmarłych jest niebiblijna i tak.

Piotr
13 lat temu

@ Kris

Chodzi mi tylko o to, że być może z dobrej woli przekręcasz nauki KRK, które co by nie mówić są logiczne tyle, że fałszywe.

Skoro istnieje doktryna o kościele składającym się z trzech części: chwalebnej (tej w obecności Bożej), cierpiącej (w miejscu oczyszczenia ogniem) i walczącej (ziemskiej), to z tej nauki wnioskowana jest możliwość wspomożenia przez część chwalebną części walczącej - i stąd jest brana litania do Wszystkich Świętych.
Więc jest różnica między tym nazwijmy to wspomożeniem, a pośrednictwem Maryji i świętych jak to określiłeś.

A co do kapłaństwa, to myślę, że KRK tylnymi drzwiami się z tego wycofuje. Naprzykład wczoraj tj. w niedzielę Chrystusa Króla Benedykt XVI do wiernych w Rzymie przemówił: "wy jesteście ludem kapłańskim...".

Kris
13 lat temu

kto wg. biblii jest święty?

Kris
13 lat temu

Kk se logicznie (ale zakłamując prawdziwą Naukę) dopasowuje swe nauki do Biblii nie rozumiecie?

Jezus nic nie mówił, iż mamy się modlić do nie żyjacych, nakazał w jego autorytecie wypędzać demony i uzdrawiać i modlić sie za żyjących ! , a co robi to KRK?

szuka cudu aby wyświęcić Jana Pawła II - chore chyba nie?

KK coś podpatrzył u protestantów że u nich Duch Święty działa i się wystraszyli a środowiska charyzmatyczne w KK są uważane za sekty.

Zaprawdę, powiadam ci: Dziś ze Mną będziesz w raju" - co oznacza słowo dziś , myśle że to zapewnienie o tym że gość został zbawiony.

ogólnie jak sie umrze to sie czeka na sąd a nie pomaga smiertelnikom zza chmurki.

nie można opierać światopoglądu na jednym zdaniu i wymyslać co do niego pasuje.

Kris
13 lat temu

Katlicy się boją chyba prawdziwej wiary i wola taki niedzielne cyrki a po wyjściu z kościoła Jezusa już nie ma.

Sami sprawdzcie, idzcie do jakiegoś katolika i pogadaj o Jezusie to zobaczycie, pomyślą żeście ocipieli albo palma na mózg uderzyła, albo żeście świadkowie Jechowy hehe.

tak wygląda KRK + tępa religijnośc i dobre uczynki uświęcajace hehe do tego obłuda patrzcie na sciany w domach - piękne obrazki i kilka nowiutkich egzemplarzy Biblii na widocznym miejscu ( najlepiej obrazkowych) . to chroni przed Demonami i złem.

;)


Powaga. Katolicy zamykają Boga w kościele i Go z nie wypuszczają. - przecież to chore.

Piotr
13 lat temu

@ 77 Mariusz

Opis zachowania lotrów który przytoczyłeś jest z ewangelii Łukasza, a u Mateusza jest tak:
"Tak samo urągali mu złoczyńcy, którzy z nim razem byli ukrzyżowani (27:44 bw)" - skoro urągali to liczba mnoga, a współskazanców było dwóch, to albo tu albo u Łukasza jest pomyłka.

Poza tym tego dnia Jezus został przed zmrokiem pochowany więc nie mógł być w raju
to do punktu A.

do punktu B) Jest różnica między słuchaniem, a wykonywaniem tego co się słyszy. A po za tym nikt nie jest uczciwym sędzią własnej osoby.

do punktu C) pisał o tym ewangelista Łukasz. I jest to fragment sprzeczki wewnątrzuczniowskiej o to który z nich jest największy. Z mojego zrozumienia wykładni Jezusa słowa, które przytoczyłeś są porównaniem osądzania do służby. Osądzanie jest nazwijmy to paradoksalnie największą służbą.

Piotr
13 lat temu

@ Kris

Nie wiem kim jesteś, ale zastanów się gdzie jest większa pokora u katolika czy protestanta. To że przeciętny katolik jest taki jaki jest nie oznacza to jego złej woli, tylko jest efektem braku uświadomienia.

Szymon
13 lat temu

Piotr to proste.
Boska postać czyli boża postać , będąc taki jak na górze przemienia się i ma postać bożą czyli boską , świeci ma fajne ciuchy i jego twarz jak słońce .

Głos z nieba mówi TO JEST SYN MÓJ ! (a nie to jest Pan i BÓG )

Ale tak nie przyszedł , stał się człowiekiem czyli ciałem na krótko mniszym od Elohim i nie mówił że jest równy tym Elohim nie uzurpował sobie wiec nawet równości bo umniejszył się i był jak my . Należy tuta dodać że przecież to syn boży i synowie boży(Elohim) są naszym pierwowzorem nie i odwrotnie bo na podobieństwo Elohim ich uczynił jako kobietę i mężczyznę nie czytałeś w Genesis ?

To że na jego imię ma się zginać wszelkie kolano powiedział już Bóg wyprzedzając syna na świat Niech mu oddadzą pokłon wszyscy Elohim (aniołowie) boży .

Hebr. 1:6
I znowu, kiedy wprowadza Pierworodnego na świat, mówi: Niechże mu oddają pokłon wszyscy aniołowie Boży.


Wyznaje więc że Jeszua
jest synem Boga i mesjaszem (a nie że jest kim więcej sam twierdził ) ku chwale Boga JHWH ABBA .

Słowo boży czyli boski jest tutaj kluczem korzystasz z greckiego przykładu zobacz odnośnik w hebrajskim czy nie mam racji :]

Mariusz tylko pytam by się dowiedzieć co twierdzą inni i czy nie zapędzają się w twierdzeniach. Nie iżbym nie widział :]

Kris
13 lat temu

Piotr

słowo pokora

Pokora i szacunek należy się Bogu nie instytucji szatańskiej.
katolicy są zaślepieni demonicznie i nie widza prawdy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Piotr
13 lat temu

@ Szymon

Mimo, że piszesz tak jak piszesz spróbuję z tobą podyskutować.

Głos z nieba: "to jest syn mój umiłowany" odnosi się do czasu kiedy wyrzekł się swojej boskiej postaci i stąd biorą się jego słowa z ewangelii Mateusza "Ojciec jest większy ode mnie".

Na czym opierasz swoje twierdzenie:
- że boska postać to: "fajne ciuchy..."
- że Bóg Ojciec to coś więcej lub coś mniej niż "fajne ciuchy..."

Zapis ewangeliczny odnosi się do czasu gdy Syn Boży był zwykłym człowiekiem, a aktualnie jest równy Bogu Ojcu zgodnie z zapisem z listu do Filipian: "Dlatego też Bóg wielce go wywyższył i obdarzył go imieniem, które jest ponad wszelkie imię".

Dobrze wiesz, że zapis z Genesis o Elohim nie wiąże się ze słowem "są" tylko występuje ze słowem "jest", więc jest jeden Bóg ponadjednoosobowy.

Na jakiej podstawie piszesz, że Elohim to aniołowie.

Co do słów cytuję: "Słowo boży czyli boski jest tutaj kluczem korzystasz z greckiego przykładu zobacz odnośnik w hebrajskim czy nie mam racji" - skoro list do Filipian został napisany po grecku to nie za bardzo wiem do czego tu jest potrzebny język hebrajski.

Piotr
13 lat temu

@ Kris

Czy twój stosunek do inności jest taki:

To wam powiedziałem, abyście się nie zgorszyli.
Wyłączać was będą z synagog, więcej, nadchodzi godzina, gdy każdy, kto was zabije, będzie mniemał, że spełnia służbę Bożą.
A to będą czynić dlatego, że nie poznali Ojca ani mnie.
(ewangelia Jana 16:1-3 bw)

Kris
13 lat temu

Piotr

sory ale co ty pierdzielisz i co to ma ze mną wspólnego?

myśl i gadaj na temat.

co Ty o zabijaniu wklejasz czy ja chce kogoś zabijać
twierdze iz katolicy są zademonieni jak cholera i nic nei dociera do nich. (indoktrynacja też swoje robi)

czyli twierdzisz że KK jest super, katolicy są ekstra tak? to weź pogadaj z jakimś katolikiem najlepiej. Jak byś miał w rodzinie katolika albo rodzine super katolicka to byś zobaczył na czym polega zaślepienie szatańskie , 0 kontaktu czaisz , chyba nie bo ty jesteś teoretykiem.

Ps. Jezus przyszedł jako człowiek, jeśli ktoś głosi inaczej głosi fałszywą religie. - gdzieś mi się obiło o oczy (Princ chyba)

P.

Kris
13 lat temu

z tymi chwastami to tak;

nie można zabijać ani tępić nikogo, wierzący będą coraz bardziej wierzący a tępota (poganie) coraz bardziej tępa .

Naszym zadaniem jest głosić Słowo Boże w sposób normalny (nie przez miecz i fanatyzm) po prostu dawać przykład że da się inaczej, że da się żyć bez pogoni za kasą, tanim seksem tanimi profitami, My panowie żyjemy lecz życie ziemskie jest dla nas jak gdyby nic nie znaczy , tylko przeszkadza. Są pewne wartości których nie można utracić ani kupić.

wiec nie idziemy na kompromisy tylko walimy przez środek życia wybieramy jedną drogę i tyle !!!!!

a tu coś na jakiejś fajnej witrynie znalazłem !

"Każdy człowiek jest inny i każdy będzie miał inne życie i inną opowieść. Ale ważne jest to, że twoje życie może pójść wieloma drogami. I nie zależy to tylko od okoliczności, na które nie mamy wpływu - zależy to i od ciebie. Bo na prostej drodze nie masz wyboru gdzie jechać, ale co jakiś czas są przecież skrzyżowania.

Dla najodważniejszych, najbardziej odpowiedzialnych jest zawsze opcja oddania kierownicy w ręce niewidzialnego Boga.

Wariactwo. Pewnie, że wariactwo. Ale działa.


Cz być wariatem aby nie zwariować takie czasy heheheehhe


I dla was !

"Musimy szukać życia w szalonej obojętności na śmierć. Musimy pragnąc życia jak wody a jednak śmierć pic jak wino"

Jerzy
13 lat temu

@51. Szymon
Nie pisałem, że na bank chipy RFID tylko, że brakuje tylko jednego znaku - nakaz czczenia posągu Unii Narodów z którego wyjdzie nakaz chipowania. Doceniam twoją wiedzę teologiczną i twoje teksty ciągle mnie drążą. Uwierz albo nie ale bez ciebie już bym był trynitarzem i ty mi uwierz jako informatykowi, że chipy RFID nawet jeśli nie będą znamieniem z biblii to będą potężną bronią w totalitaryzmie większym niż komukolwiek by się mogło wydawać. I jeśli ktoś te chipy lekceważy bo wg niego znamię to co innego to one same w sobie dadzą władzę bestii niewyobrażalną do tej pory. A o to kilka punktów:
- namierzanie pozycji ochipowanego
- rejestr wszelakich ruchów
- niemożność zachowania anonimowości gdziekolwiek i w czymkolwiek
itp. itd. Felieton można napisać. Mamy już w Polsce eSądy itp. Bez chipów w anglii przez błąd w systemie informatycznym gość pięć lat udawadniał, że nie umarł. Teraz wyobraź sobie świat ochipowany bez gotówki i bez kontroli z władzą absolutną scentralizowaną. To nie może się dobrze skończyć.

Jerzy
13 lat temu

@57. Szymon
Przeczytaj mowę eucharystyczną. Żydzi się zgorszyli Jezusożerstwem. Zwiedzenie jest ale nie w nazywaniu chleba "To jest ciało moje" bo to są słowa Jezusa ale w tym, że Jezus musi przyjść po formułce czyli magiczne podejście tzn. jeśli spożywasz nawet bez wiary to spożywasz jego ciało co jest bzdurą. Nawet apostołowie nigdy nie mówili o spożywaniu ciała a chleba na głoszenie ofiary Jezusa za nasze życie. Ja i żona miałem doświadczenie eucharystyczne przemiany w ustach ale gdy mieliśmy wiarę żywą a nie wcześniej.

Jerzy
13 lat temu

@59 Mariusz
Derek Prince jaki był taki był ale na żydach się znał i powiedział, że żydzi mówiąc dnia trzeciego nie mieli na myśli trzeciej doby tylko oznaczało wykonanie się. Zawsze mówili dnia trzeciego myśląc - gdy się dokona. Nie miało to żadnego znaczenia kalendarzowego więc można sobie poradzić z tym i bez liczenia dób.

Jerzy
13 lat temu

@67. Piotr
Za długo byłem katolikiem aby takie pierdy znosić.
www.apostol.pl
Antyfona na końcu: www.dziekanowice.diecezja.krakow.pl

Jerzy
13 lat temu

@75. Piotr
Kto negował tutaj boskość Jezusa ???
Elohim to osoby boskie. Być osobą boską a być Bogiem to nie to samo. Oczywiście dla celów niekłócenia się nazywam Elohim Bogiem i w rozumieniu El myślę tylko o Ojcu w niebie. Myślę, że Bóg przewidział problemy z tym skoro było proroctwo, że zostanie nazwany Jezus Bogiem dlatego objawił nowe imię aby ludzie byli w stanie się w tym bajzlu odnaleźć.

Jerzy
13 lat temu

@89. Kris
Nie zgadzam się. Jeszcze przed wakacjami byłem katolikiem a dzięki modlitwie o poznanie prawdy też tej bolesnej jestem ochrzczonym chrześcijaninem w kościele Zielonoświątkowym. Argumenty do mnie dotarły ale dopiero po modlitwie i argumenty Szymona teraz też zaczynają trafiać i by trafiły o wiele szybciej gdyby nie był taki nachalny.

Jerzy
13 lat temu

I chciałem przeprosić Szymona oficjalnie jeśli zostałem zrozumiany, że ogólnie oceniam go jako pysznego. Po prostu źle oceniłem parę wpisów i to bardziej za sposób niż za treść bo treść jest ważna ale Szymonie brak ci jednego rozeznania:
Nie przekażesz tego kim jest Syn a kim jest Ojciec bo wg biblii to zarezerwowane jest dla Jeszua a ty wybacz ale Jeszua nie jesteś.
Mat 11:27 bw Wszystko zostało mi przekazane przez Ojca mego i nikt nie zna Syna tylko Ojciec, i nikt nie zna Ojca, tylko Syn i ten, komu Syn zechce objawić.

pluszcz
13 lat temu

@Jerzy
Do mnie Szymon niepokojąco szybko trafił z swoją argumentacją , choć miejscami odnosiłem wrażenie że ponosi go wyobraźnia sycona bzdurami z internetu, sprawy związane z szeroko światową władzą KRK tego typu wpisy a ty byłeś prawie że jedyny z Piotrem w opozycji, już wcześniej szanowałem was dwóch z waszych wypowiedzi dlatego cieszę się że i ty dostrzegasz logikę w tym co Szymon propaguję ;-), i dobrze. Mała rzecz ale umacnia moje przekonania.

Już od pewnego czasu chciałem cię zagadnąć o coś, nie wiem tylko czy to odpowiednie miejsce na to. Przepraszam jeśli jest. W paru miejscach pisałeś o żonie zostającej przy wierze Katolickiej. Czy buduję to mur pomiędzy wami? Czy przyjąłbyś ślub w kościele KRK dziś? Czy zbliżające się święta narodzenia Baranka u was będą tymi samymi co przed roku? Nie wiem jak rozwiązałeś też sprawę z dziećmi, czekasz a międzyczasie rozmawiasz z nimi, czytasz Biblie?
Pozdrawiam Adrian

Piotr
13 lat temu

@ Jerzy

Jeśli cię Szymon przekonał, to nie za bardzo wiem, którymi argumentami.

Dla mnie nie jest problemem zrozumienie tego, że Syn Boży, który był nie mniejszy tylko równy Ojcu (i jest to wyrażnie napisane) dobrowolnie wyrzekł się swojej nazwijmy to pozycji przyjął postać prawdziwego człowieka (i stąd biorą się jego słowa, że jest mniejszy od Ojca gdy był prawdziwym czlowiekiem), a następnie został wywyższony ponad wszystko i wrócił do swojej poprzedniej pozycji równej Ojcu.

Jeśli masz jakieś konkretne zarzuty przeciwko temu to je podaj. Bo argumenty z kilku ostatnich twoich wpisów:

- "Elohim to osoby boskie" - te cztery słowa to prawda, ale nie pełna, bo ta mnogość występuje w powiązaniu ze słowem "jest" - czyli jeden Bóg conajmniej dwuosobowy.

- "osoby boskie to nie Bóg" - jeśli nie Bóg to niby kto

- "Mat 11:27 bw Wszystko zostało mi przekazane przez Ojca mego i nikt nie zna Syna tylko Ojciec, i nikt nie zna Ojca, tylko Syn i ten, komu Syn zechce objawić." - tłumaczyłem ci to zdaje się, że dwa tygodnie temu, więc sobie po prostu zajrzyj do komentarzy spod tamtego odcinka. Te słowa są wyrwane z kontekstu całego jedenastego rozdziału, na zakończenie, którego Jezus mówi jaki on jest.

Mariusz
13 lat temu

To jest wogle dobre pytanie, co zrobic z zona dziecmi jak sie nagle po paru latach małzenstwa zmienia religie....

i jak to zrobic by im dzury wmozgu nie zrobic ;)
zwłascza jak przebudzenie nastapiło gwałtownie.

Mariusz
13 lat temu

JA ostatnio jak w czasie kłutni z zona powywalałem wszystkie bałwany ze scian to mi potem głupio było ,,,,... ze to dziecinne.
POprostu wpieniłem sie ze ta cała moja rodzina 3ma krzyze i papiezy na scianach ale jak przyjdzie co do czego to to zra sie z byle powodu i mnie w to jeszce wciagaja :/
Ale w sumie potem nastapiło jakies takie oczysczenie klimatu.
Cos jak tecza po Burzy..... i chyba sie lepiej rozumiemy.
ALe mysle ze jeszce daleka droga... zanim wszystko sie ułozy.

Kris
13 lat temu

Z tego co wiem takie bałwany na ścianach potrafią nieźle namieszać, po prostu jakieś blokady powstają duchowe.

Pogaństwo i tyle.

Piotr
13 lat temu

@ 102 Kris

I dlatego można zrozumieć dlaczego Maryja ze swoją prośbą o postawienie miejsca kultu ku jej czci objawia się zazwyczaj dzieciom z natury naiwnym.

Kris
13 lat temu

Wiesz bardzo dużo czasu badałem sprawy Fatimy i uzdrowień:
no i w końcu dochodzisz do czego s i szlak cie trafia jak to wygląda na prawdę. Wiesz ile czasu spędziłem aby rozkmilić pewne tematy, samo nic nie przyjdzie. (publikacje katolickie, inne , demonologia i nie wiadomo jeszcze co.

Te wszystkie płaczące obrazki .... mają tylko zwodzić urokiem!

Te wszystkie tajemnice fatimskie , cyrki z papieżem . ( a tak ! papież ofiarował Polskę Marii - i dziwicie się protestantom że nie lubią papieża hehe) Ciężko wyjsć z przekonań które wciskali księża i tradycja i dlatego mam ich w dupie , może wulgarnie ale tak mnie nauczyli religii słudzy watykanu że potem człowiek ma młyn przez pół życia.

Ile się na religii osłuchałem : kto nie jest z nami (KK) jest przeciwko nam- ludzie to jest dzisiaj działalność Świętego Oficjum.

Ja już jestem pewny !

na dzień dzisiejszy wszystko co Maryjne to demoniczne i tyle -

jak mówił Jerzy "Ojcze Nasz" śmiało wystarcza ;)

jak ktoś ma ochotę zapraszam.

nk.pl

Mariusz
13 lat temu

@ 104. Kris

W symie jeszce mozna Psalmami sie modlic.
tez jak najbardziej bublijne i Jezus tez o nich wspomina w NT.

Ja mam taki sposob ze puszczam w tle psalmy ...(6 H) do tego muzyka jakas taka Backgroundowa zeby nie przeszkadzała i daje kopa taka modlitwa. ... bo jednoczesnie jest przezyciem estetyczno duchowym. Bo psalmy to piesni.spiew przy akompaniamencie.

Rozaniec niestety podobno własnie psalmy zastapił, a to wielka szkoda. Bo duzo sie traci.

Piotr
13 lat temu

@ Kris

Groźniejszy u Wojtyły był jego humanizm. Wmawianie ludziom jakoby istniało coś takiego jak prawa (przywileje) człowieka, bez powiedzenia kto niby ma zapewnić godne życie, prawo do życia, darmowe to i tamto. Po za tym prawo ustala istota najwyższa więc czlowiek jest w prawach człowieka świętą krową (niejako bogiem), której uczuć pod żadnym pozorem nie można naruszyć.

Kris
13 lat temu

Wojtyła trochę lawirował, wiesz takie gesty jak całowanie ziemi na lotniskach , całowanie dzieci, - no ładne i miłości w tym dużo ale nie o to chodzi.

I ta sciema za przepraszanei błędów inkwizycji, nigdy nie przeprosili (jak się wczytacie w to kazanie 2000 r. jak się nie myle)

bo KK jest nieomylny !!!!!!!!!

Trzeba realnie na to popatrzeć nie przez emocje. ( zawsze mnie ciekawiło dlaczego papież nikogo nie uzdrowił przez nałożenie rąk) no namiestnik Jezusa podobno hehe

Mariusz
13 lat temu

:D:D:DJak juz przy papiezu jestesmy,
Mnie najbardziej smieszyło jak Kwachu Pocałował ziemie na lotnisku tak jak Wojtyła :) I juz tego ze był lekko po kieluchiu nie było takim problemem :D:D
W sumie to troche dziwne ze Jezusa mamy nasladowac,
ale papieza....... pod zadnym pozorem ::D:D

Mariusz
13 lat temu

Przecientny uczen liceum moze dac papiezowi taka całke czy zadanie z fizyki do rozwiazania ze napewno sie pomyli :P

WOgle ta nie omylnosc papieza, to z czasem robi sie taka jakas z duza liczba doatkowych gwiazdek w ktorych to miejscach nie obowiazuje :) juz teraz zostały prezerwatywy i sanktuaria z krolowa NIebios. CZyli w sumie taka cienka jakas ta nieomylnosc.

I coraz bardziej ludzie sie z tego nabijaja. Co w sume jest dobre. Bo to gruchnie lada dzien, samo z siebie bez wojen religijnych :)

Kris
13 lat temu

Już walneło ; ludziska skołowani całkowicie, rozmawiałem z kumpelką o Bogu a ona do mnie:

....i teraz takie rzeczy gadasz ( mówiłam jak to wygląda na prawdę) jak Kościół ma takie problemy.

Wiec katolicy beda jeszcze bardziej wierzyć że sa prześladowani i jeszcze bardziej będa wierzyć w wiarę i bardziej beda bronic KRK ( i świętości w tabernakulum).

tak przewiduje.

Piotr
13 lat temu

@110

I ta kumpelka ma pełną rację, zgodnie z opisem zniszczenia kościoła rzymsko-katolickiego:

Gdyż aż do nieba dosięgły grzechy jego i wspomniał Bóg na jego nieprawości.
Odpłaćcie mu, jak i on odpłacił, i w dwójnasób oddajcie według uczynków jego; do kielicha, w którym napój mieszał, nalejcie mu podwójną miarę.
Ile sam siebie uwielbiał i rozkoszy zażywał, tyle udręki i boleści mu zadajcie; gdyż mówi w sercu swoim: Siedzę jak królowa, wdową nie jestem, a żałoby nie zaznam.
Dlatego w jednym dniu przyjdą jego plagi, śmierć i boleść, i głód, i spłonie w ogniu; bo mocny jest Pan, Bóg, który go osądził.
(Objawienie 18:5-8 bw)

Mariusz
13 lat temu

OJ badz optymista :)
Toz starczy ze ludzie zaczna czytac słozo boze.
A to z dnianadziej staje sie coraz łatwiejsze.

KK ludzi sam z siebie wyrzuca. Starczy ze bedziesz miał dziecko, to bedziesz musiał stac w niedziele pod kosciołem..... zeby nie przeszkadzac "swietobliwosci ";) Juz teraz jest taki ucisk ze wiele rytułałow jest porpostu nierealbnych do zrobienia.

Starczy ze masz prace ze czesto na delegacje jezdzisz, to czesto mechanicznie nie ma mozliwosci by oddawac czesc Bogu inaczej niz w Duchu i Prawdzie. ....

Poprostu pseudo religie w czaseach ekstremalnych sie nie sprawdzaja. Bo wymagaja masy posrednikow....ktorych niema wszedzie.

Jerzy
13 lat temu

@98. feldm_duda
Jak na razie mam jak pozostali na początku: koszmar.
Co do świąt to staram się nie myśleć. Co do dziecka to na szczęście jest jeszcze za małe. Co do ślubu to nie wiem. Wiem, że były małżeństwa mieszane ale zawsze kończy się tak samo: przejściem współmałżonka na kościół Zielonoświątkowy i się nie dziwię. Takiego powera to nawet nie przypuszczałem, że można mieć i wreszcie zacząłem wcześniej wracać z pracy i nie ciągnie mnie do pornoli a bardziej do współżycia nie jak byłem katolikiem gdzie było na odwrót.

@101. Mariusz
Ja też to zrobiłem i miałem taką awanturę jak nigdy dotąd. Żona mnie przeklnęła w imieniu Boga, że matkę Boga wywaliłem do śmietnika. Modlitwa dała mi spokój. Pierwszy raz w życiu byłem zdolny do kamiennej twarzy. Zresztą nie wywalałem tych co były z postacią Jezusa. Np. wodę z Lurt. O własnych siłach bym nie utrzymał.
Podstawowy błąd to brak ostrzeżenia bo ona chciała by to rozdać - schować byle nie zginęło a ja uważałem, że nie powinno się to plenić - demon Izydy już za długo mieszał w moim życiu.
Likwidację reszty obrazów muszę już z żoną zrobić.

@106. Piotr
Humanizm (a w szczególności teza o zbawieniu za postępowanie humanitarne bez względu na to do kogo się zwracasz) zaprzecza biblii:
Dz 4:12 bw I nie ma w nikim innym zbawienia; albowiem nie ma żadnego innego imienia pod niebem, danego ludziom, przez które moglibyśmy być zbawieni.

Zresztą jeśli ktoś Boga poprosi nie wiedząc, który to to się sam do delikwenta Bóg zgłosi jak do mnie. Znam Boga biblijnego nie z wyboru ale dlatego, że jako jedyny odpowiedział na wołanie w duchu: "Boże jeśli istniejesz". Ps.: diabeł nie czyta w twoich myślach - on się domyśla tylko.

Dorian
13 lat temu

Ta wymiana argumentów jest niezwykle ciekawa, to przyznać muszę. Teraz zaczęło mnie na przykład zastanawiać w czym Kościół Zielonoświątkowców jest lepszy od katolickiego, jeśli nie mają eucharystii, nie mają nabożeństw ani świątyń to po co w ogóle się do nich zapisywać? Równie dobrze można nigdzie nie należeć i samemu szukać Boga, dyskutować z ludźmi, a chrzest też przyjąć obojętnie gdzie. Nie znam się na Zielonoświątkowcach więc może coś przegapiłem?

Piotr
13 lat temu

@113 Jerzy

Ja nie twierdziłem , że humanizm zbawia, tylko opisywałem skażenie tymże nauk Wojtyły. Jeśli spojrzeć na wspomaganie takich idei jak: pokój, demokracja, prawa człowieka, świętość ludzkiego życia, prawo człowieka do godnego życia - to te nauki jawnie sprzeczne z Biblią sieją większe spustoszenie (liczbowo) niż kult Maryjny.

Piotr
13 lat temu

@114 Arch

Różnica jest spora:
- po pierwsze nie ma czegoś takiego w Biblii jak eucharystia (zresztą nawet ta co jest w KRK jest tylko pod jedną postacią - samo ciało) jest tylko wieczerza pańska i ta w KZ jest (z tym, że jest dość absurdalny i nie potwierdzony biblijnie warunek uczestnictwa - bycie ochrzczonym wodą).

- nie trzeba się formalnie zapisywać, jest wyznawana biblijna zasada braterstwa w Chrystusie. Jeżeli są robione jakieś spisy członków to chyba tylko tak dla picu - bo jakże sprawdzić kto udaje a kto wierzy.

- nabożeństwa są jak najbardziej, tylko nie ma mszy - a to fundamentalna różnica, która dla tych co opuścili KRK jest chyba jednym z głównych argumentów przeciwko KRK.

- co do świątyń. Zgodnie z Biblią światynią Ducha Świętego jest konkretny człowiek, a nie budynek o takiej nazwie.

- "Równie dobrze można nigdzie nie należeć i samemu szukać Boga" - Jezus powiedział "gdzie dwóch lub trzech spotyka się w imię moje tak i ja będę". I co by nie mówić w grupie jest łatwiej.

- chrzest jak najbardziej można przyjąć gdziekolwiek - tyle, że zgodnie z formułą biblijną: "w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego". Piszę to dlatego, że naprzykład u Świadków Jehowy rytuał chrztu jest niemy (nie mówi się nic tylko zanurza). Tak na marginesie - w powszechnym nurcie nie wyjaśnia się dlaczego trzeba się ochrzcić, tylko tyle że jest to miłe Bogu. Moim prywatnym zdaniem dlatego, że nowe życie ziemskie powstaje tylko w wodzie.

To są różnice między kościołem Zielonoświątkowym i Katolickim, ale w zasadzie między zielonoświątkowcami, a baptystami niema żadnej różnicy, bo ta forma mówienia językami (bez osoby tłumaczącej) jaka jest w KZ nie ma potwierdzenia w liście do Koryntian. I podobnież liczba cudów nie jest ani mniejsza ani większa niż gdzie indziej.

Jest oczywiście spora cena wystąpienia z KRK, ale to w imię prawdy.

Dorian
13 lat temu

To bardzo wiele wyjaśnia, za co dziękuję. Jednak mój argument o nie należeniu do żadnego Kościoła pozostaje w mocy, bo mogę się na przykład spotykać z grupą przyjaciół i też będzie to kilku ludzi szukających Boga razem.

Dorian
13 lat temu

Poza tym ktoś zarzucił, że ten cytat:

"Którymkolwiek grzechy odpuścicie, są im odpuszczone, a którymkolwiek zatrzymacie, są zatrzymane." [Jan 20:23]

Jest jedynym, a ja znajduję podobny... Czy nadal można go zlekceważyć na rzecz innych, które ponoć go wykluczają?

"I tobie dam klucze królestwa niebieskiego; a cokolwiek zwiążesz na ziemi, będzie związane i w niebiesiech; a cokolwiek rozwiążesz na ziemi, będzie rozwiązane i w niebiesiech." [Mat 16:19]

@46. Piotr
"Należałoby chyba postawić pytanie tak: Jeśli ktoś wyrządza jakąś krzywdę drugiej osobie i żałuję za to co zrobił, zadośćuczynia i prosi o wybaczenie tą osobę. A ta pokrzywdzona osoba nie ma dobrej woli - to czy brak przebaczenia z jej strony jest wiążący w niebie?"

Odpowiadam: nie, bo nie powiedziałeś, że jest księdzem. Gdyby zaś tak się złożyło, iż jakiś ksiądz nie chciał dać rozgrzeszenia bez powodu (rozminął się z powołaniem?) to należy udać się do innego :P jeśli ma powód to wypełnić warunki

Piotr
13 lat temu

Odnośnie Mat 16:19 - po prostu chodzi o to, że Piotr jako pierwszy otworzył dostęp do Królestwa Niebios zarówno żydom jak i poganom. Żydom - Dz.2 rozdział, poganom - Dz. 10 rozdział (to tak w skrócie).
Tu jest szczegółowy artykuł na ten temat: nickycruz.ovh.org

Kościoła Katolickiego nie zakładał ani Jezus ani Piotr, tylko cesarz Rzymski

Jerzy
13 lat temu

@114. Arch
Mają nabożeństwa ale nie mają obrzędów.

@116. Piotr
Dodam jeszcze czym sam byłem zszokowany, że tylko Jezus mówił o spożywaniu ciała a apostołowie zawsze mówili o spożywaniu chleba na głoszenie śmierci i ofiary Jezusa Chrystusa Pana naszego.
Ja łamałem się z nimi chlebem nie będąc jeszcze ochrzczonym. Oficjalnie głoszą jak piszesz ale to dotyczy tych co przychodzą jako bezdomni najeść się i napić dobrego wina co się niestety zdarza.
W moim zborze nie ma zapisów ani ewidencji :)

Piotrze chrzcimy się bo tak Jezus nakazał obiecując, że ci co uwierzą i się ochrzczą będą zbawieni. Ja doświadczyłem niesamowitej śmierci dla grzechu i zmartwychwstania. jak mnie tylko zanurzyli to w wodzie otwarłem szeroko oczy jakby mnie ktoś nagle otrzeźwił i miałem pokój a przed się denerwowałem.

Co do baptystów to fakt. W sumie miałem dylemat. Zanim przystąpiłem do KZ zapytałem się pastora czy jeśli nie uznam dar języków jako obowiązujący to będę heretykiem ? Nie i pod tym warunkiem wstąpiłem. Oczywiście jeszcze dużo jest problemów z myleniem byciem Bogiem a byciem boskim i posiadaniem Boskości itp. ale policzyłem, że u baptystów mam więcej tematów do kłótni ... więc lepiej będzie do Zielonych.

@117. Dorian
Jeśli spotkasz się z grupą przyjaciół nie w imię Jezusa to będzie to spotkanie z grupą przyjaciół ale jeśli spotkasz się w imieniu Jezusa z grupą przyjaciół to jest to pełnoprawny kościół Chrystusowy. Jeśli nie ma statystyk ani zapisów to o jakim należeniu formalnym mówimy. Biblia potępia religijność a nie kościoły gdzie spoiwem jest Chrystus.

@118. Arch
Wyjaśnij proszę gdzie widzisz podobieństwo między odpuścisz a rozwiążesz ? Tak samo mogę powiedzieć, że rozwiązanie zadania to to samo co odpuszczenie zadania domowego ? O co chodzi ?
118. Arch
Dobrze, że napisałeś, że ma iść do innego. Ja poszedłem. Polecam Zielonoświątkowców i Baptystów. Oni odpuszczą :)

@119. Piotr
Konstantyn Wielki nieochrzczony, który miał rzekome objawienie a obraz jaki mus się jawił to był kult Tammuza czyli Boga pasterza, którego symbolem była owieczka na grzbiecie i krzyż. Tak krzyż. (później doszła Królowa Niebios i matka Boga też z kutów Rzymskich pogaństw) Wiedział, że chrześcijaństwa nie pokona więc zrobił z chrześcijaństwa narzędzie a ponieważ miał za plecami albo pod skórą bestię czwartą z proroctw Daniela - udało mu się to nadzwyczaj dobrze.

Co jeszcze?