Z czym się je Mormona

14 lat temu

Maraton trwa

Zostało odcinki do końca.
64min

W ramach powiększania wiedzy o religiach, informacje o Mormonach. O księdze Mormona, o małżeństwach, o tym skąd się wzięli, co robią, jacy są i gdzie ich można znaleźć. Z Martinem rozmawia Marek.

Dyskusja

Szałot
14 lat temu

Człowiek czeka cały tydzień na odcinek z nadzieją, że będzie nareszcie coś, a tu znowu nic. Po co mówić o innych religiach. Oj Martin, Martin, jak Ci sie nie chce robić odcinka, to spobie odpuść ,a nie wrzucasz takie śmieci

Mariusz
14 lat temu

@ Szalot jak by ciebie tak ktos na kazdymkroku tak motywowal ze nic nie umiesz nic nie wiesz i wszystko robisz zle to myslisz ze by to przynioslo pozytywny skutek ? Zastanawiam sie czy ty masz jakies kompleksy ze musisz sie w ten sposob dowartosciowywac ?

Ja bardzo chetnie poslucham o MOrmonach . MIalem sasiada co byl ksiedzem katolickim, potem za chlebem uciekl do USA zostal mormonem , teraz jest protestantem. Temat mnie interesowal i chetnie go poslucham.

PolishKrumper
14 lat temu

mam nadzieje ze wiele nie pokrecilem, to byl strasznie stresujacy dla mnie czas to nagranie!!!
a wygladalo to tak
img9.imageshack.us

Don Camilo
14 lat temu

Fetyszyzujecie logikę i rozum. Tymczasem samo ich używanie jest ZAWSZE podyktowane przesłankami pozaracjonalnymi. Tzw. racjonalizm i logika przydaje się w stosunkach międzyludzkich, rozwiązywaniu krzyżówek czy grze w szachy.
Natomiast relacje z Bogiem winny opierać się na wierze.

Hodyn
14 lat temu

Pozdrawiam ciepło i dziękuje za kolejny odwyk ;P

Szałot
14 lat temu

@Mariusz właśnie stwierdzając, iż czekam cały tydzień na odcinek- motywowałem

Jerzy
14 lat temu

Martin kiedy zaczniecie korzystać z minusów i usuwać ? Albo może jakiś automat, który po pięciu minusach sam usuwa wpis ?

@4. Don Camilo
Logika i rozum kończy się tam gdzie kończy się człowiek a zaczyna Bóg. Taki argument jest OK w rozmowie np. co to znaczy, że Jeszua jest samoistny czy nie jest ale wykrywanie LUDZKICH przekrętów jest jak najbardziej rozumowym zadaniem.

Jerzy
14 lat temu

Dzień Dobry jestem jezus ;-)
www.youtube.com

gww15
14 lat temu

Lubię SF i kiedy tak słuchałem o tych dzieciach i Star Trek-u przyszedł mi na myśl mój ulubiony pisarz tego gatunku wg mnie jest absolutnym fenomenem w tej dziedzinie, teraz rozumiem lepiej dlaczego.
Okazało się że jest mormonem.;-)
Notka o nim na wiki:
pl.wikipedia.org
A tu o książce jego autorstwa, która jest arcydziełem literatury SF. Warta przeczytania nawet jeśli ktoś nie gustuje w tego typu powieściach.
pl.wikipedia.org

klak
14 lat temu

img59.imageshack.us

Swiety Martin z Jerozolimy, 10 wcielenie Noego objawil mi sie i kazal sporzadzic ten oto swiety obrazek. Kazdy kto bedzie miec w swoim telefonie/ipodzie/czymkolwiek w widocznym miejscu dostapi laski i darow. Dziekuje.

PS. A odcinek dobry, nawet raz sie zasmialem, jest dobrze. ;)

Hodyn
14 lat temu

O Sw. Martinie hahaha dobry klaczek:)

Sebeq
14 lat temu

Temat fajny, ale można było to zrobić nieco czytelniej, ciągłe przerywniki Martina nie wnoszące nic do tematu wprowadzają niezły chaos :/

Całość trochę brzmi jak typowe naśmiewanie się ateistów z Biblii. Wiadomo Księga Mormona to przekręt ale nie warto podchodzić do niej jak wojujący ateista do chrześcijaństwa.

Co nie znaczy, że już nie lubię odwyku :P Bo bardzo lubię ;)

żona Marka
14 lat temu

Ciekawie jest słuchać odcinka z własnym meżem i nawet mogłam usłyszeć siebie... odrzu przepraszam za moją wypowiedz mało składną ale byłam po wielu wrażeniach głównie po obronie ale też super wizyty Martinka u nas z Becią. Pozdrawiam wszystkich odwykowców serdecznie .
Ps.Martin mogłeś mnie wyciąć :P

Jerzy
14 lat temu

Byłbym wdzięczny za komentarz co nie podobało się w filmiku z wpisu @8: www.youtube.com

Martin
14 lat temu

O, i to jest właśnie to co najbardziej wyróżnia Odwyk: wcale nie udaję, że jestem obiektywny.

Obiektywne informacje i suche fakty łatwo znaleźć w sieci zresztą.

No a ewidentny brak logiki i wiara w coś co nie tylko jest niezależne od rozsądku, ale rażąco z nim sprzeczne, mnie rozśmiesza. Fakt, może gdzieś tu się mylę, i może to kiedyś wyjdzie - i wtedy będę się śmiać z siebie, że jestem taki głupek. :-)

Tak czy inaczej do każdego Mormona podejdę z sympatią i uśmiechem. Niech se człowiek wierzy takie fanaberie, jakie tylko chce, skoro taka jego wola, ale iść na piwo razem zawsze można.

Nie?

PolishKrumper
14 lat temu

Kurcze nie zniose chyba w tym nagraniu mojego nerwowego smiechu... ehh

myslalem ze pojawia sie jakies pytanie bo ja sluchajac przypomnielem sobie kilka faktow ktore te ich wierzenia scalaja, co nie znaczy ze sie z nimi zgadzam.
jak mowilem w podcascie poligamia ma na celu posiadanie wielu zon w zyciu wiecznym, ale nie wyjasnilem co do tego maja dzieci (ktorych tez ma sie miec ile sie da), chodzi o mowiac przydko produkowanie cial dla duchowych dzieci aby mozna je bylo wyslac na ziemie. Bo jak wspomnialem zgodnie z tym w co wierza urodzilismy sie juz w czewsniej jako duchowe dzieci.

no Martin na piwo nie pojdziesz, no wiesz to uzywka :) ale mnie kiedys zaprosili na obiad do swojego mieszkania , z zaproszenia skorzystalem i byl to mile spedzony czas :)

Rafał-72
14 lat temu

Niby Mormoni tacy grzeczni i uczciwi, a byłem świadkiem kłótni w wykonaniu Mormona złapanego za jazdę na gapę. Rzecz miała miejsce 21go miesięczny skończył się 19go. Wykłócał się, że to tylko 2 dni a podpis na mandacie dał taki, że długopisem podarł kwit.

Powała
14 lat temu

@17.
Rafał, po czym poznałeś, że mormon? Mamy zimną jesień więc po garniaku nie zadziała.
Czy może powiedział "jestem mormonem i dla mnie 2 dni to tyle co nic"?

tomek
14 lat temu

A możesz podać jakieś namiary na te muzea gdzie znajdują się manuskrypty biblijne?

Martin
14 lat temu

Poszukaj, nie jest trudno znaleźć.
W tym artykule na przykład wymieniono sporo muzeów:
www.newadvent.org

Ja na przykład oglądałem manuskrypt w British Museum w Londynie.

jachoo
14 lat temu

Czy zagladają tutaj jacyś spece od dzwięku ?
A jesli tak to co sadzicie na temat tego artykułu ? www.zbawienie.com

Szymon
14 lat temu

Jan. 17:24
Ojcze! Chcę, aby ci, których mi dałeś, byli ze mną, gdzie Ja jestem, aby oglądali chwałę moją, którą mi dałeś, gdyż umiłowałeś mnie przed założeniem świata.

Jer. 1:5
Wybrałem cię sobie, zanim cię utworzyłem w łonie matki, zanim się urodziłeś, poświęciłem cię, na proroka narodów przeznaczyłem cię.

Jan. 17:14
Ja dałem im słowo twoje, a świat ich znienawidził, ponieważ nie są ze świata, jak Ja nie jestem ze świata.

Uwazącie że na pewno Bóg was nie znał przed założeniem świata że tak się nabijacie z tego?

Powała
14 lat temu

@22.
Bóg jako wszechwiedzący i pozaczasowy raczej wie co było, jest i będzie bo dla Niego to jedno i to samo. Nie oznacza to jednak, że ISTNIELIŚMY przed naszym urodzeniem.

Widzę jednak pewien problem: ojciec tego proroka jako wolna jednostka mógł palnąć sobie w łeb przed poczęciem syna. I tu widzę pole działania dla Boga który może tak ułożyć "świat" żeby rzeczony nie targnął się na się.

A może jest całkowicie inaczej?
Kurde, pasjonuje mnie to.

Rafał-72
14 lat temu

@18 Powała

Młody, na oko 20-20paroletni chłopaczek, świeżo gadający po polsku, (strasznie się burzył jak do niego gadano po angielsku "ja się uczyłem polskiego") jak już dostał kwit i sprawa się zakończyła to ludziom na przystanku gadał że jest z jakiejś misji, a angielski + misjonowanie to prawdopodobieństwo graniczące z pewnością, że mormon. Ludzie nie łapali o co mu chodzi i wysyłali go do Duszpasterstwa Dominikanów.

Piotr
14 lat temu

@14 Jerzy

Czy choć jeden raz przeczytałeś samodzielnie trzeci rozdział pierwszej księgi Mojżeszowej. Jak nie to przeczytaj i nie powtarzaj bzdur głoszonych w zasadzie we wszystkich znanych kościołach. Gdzie tam jest napisane, że wąż skłamał?

KKKKK
14 lat temu

Witam.
Moje doświadczenia z Mormonami:
podczas pobytu w Niemczech Wsch. raz na tydzień spotykałem Mormonów z reguły było to 5 nastolatków cos 17-21 lat, z czego wszyscy chowali się za plecami lidera i nigdy się nie odezwali. Raz proponowali mi księgę raz lekcje angielskiego. Wypytywali czy jestem wierzący, i jak to jest w Polsce- procentowo na rynku jaki kościół ile ma udziałów. A na koniec jak zauważyli ze nie zaiskrzyło miedzy nami stwierdzili ze to dobrze i żebym został przy tym w co wierze i tego się trzymał…

Jerzy
14 lat temu

@25. Piotr
Rdz 3:13 bw "Wtedy rzekł Pan Bóg do kobiety: Dlaczego to uczyniłaś? I odpowiedziała kobieta: Wąż mnie zwiódł i jadłam."
www.sjp.pl :
Zwodzić: okłamywać, oszukiwać; wprowadzać kogoś w błąd
2Kor 11:3 bw "obawiam się jednak, ażeby, jak wąż chytrością swoją zwiódł Ewę, tak i myśli wasze nie zostały skażone i nie odwróciły się od szczerego oddania się Chrystusowi."
Ap 12:9 bw "I zrzucony został ogromny smok, wąż starodawny, zwany diabłem i szatanem, który zwodzi cały świat; zrzucony został na ziemię, zrzuceni też zostali z nim jego aniołowie."
Ap 12:15 bw "I wyrzucił wąż z paszczy swojej za niewiastą strumień wody, aby ją strumień porwał."
Umiecie pływać ? Najwyraźniej nie wszyscy.
Szymon czy to nie ty tak ostro walczyłeś z boskością Jeszua ?

Mateusz
14 lat temu

@25 Piotr

W 2 Kor 11:3 i J 8:44 jest napisane, że skłamał. Poza tym z samego tego rozdziału wynika, że skłamał, bo przecież powiedział "nie umrzecie", a umarli.

Gotujący bigos
14 lat temu

Ciekawy odcinek. Mormoni dla ludziom z zewnątrz są bardzo mili, tolerancyjni. Z własnego doświadczenia, nie wiem jak to jest w środku. Znam osobę, która była u nich "w środku" i której udało się wyjść (na szczęście). Nie chcę tu opowiadać cudzych historii, których nie byłem świadkiem. Ciekawie było by posłuchać świadectwa osób, które miały do czynienia bezpośrednio z Mormonami (czy innymi ruchami religijnymi), które były "w środku" a które wyszły".

Piotr
14 lat temu

@ Jerzy, plk

Słowa 'zwiódł' użyła Ewa. Ale sam Bóg miał inne zdanie - nie powiedział, że wąż skłamał, tylko zapytał się "dlaczego to zrobiłeś". Śmierć była efektem zabrania dostępu do drzewa życia (w "pakiecie" z przeklęciem ziemi), a nie spożycia z drzewa poznania dobra i zła.
Swoją drogą ciekawe czy to drzewo życia nadal istnieje, a jeśli tak to gdzie jest. Nie na darmo chyba są baśnie o poszukiwaczach wody żywej.

Po prostu jest tak jak to wykładał apostoł Paweł w liście do rzymian. Z prawa jest TYLKO poznanie grzechu. Zdaje się że pisze mniej więcej tak: gdyby nie było napisane w prawie nie pożądaj, to bym nie pożądał, ale skoro jest tak napisane to wiem że grzeszę.
Samo działanie prawa (poznania dobra i zła) działa tak pobudzająco. I tu jest przewaga dzieci, które nie znają prawa. Pierwsi ludzie żyli sobie w słodkiej nieświadomości dopóki nie dowiedzieli się, że na przykład chodzenie nago jest czymś złym. Gdy się o tym dowiedzieli zrobili sobie listki figowe.

Co do smoka pradawnego z dwunastego rozdziału apokalipsy. Jeśli przyjmiemy że stoi on za WSZYSTKIMI religiami, które są ni mniej ni więcej tylko jakimś kolejnym kodeksem prawnym - to nie ma co się dziwić, że jest użyte sformułowanie: "który zwodzi cały świat".

Uprzedzając pytanie o prawo mojżeszowe. Nie jest chyba żadną tajemnicą, że jego celem nie było usprawiedliwienie kogokolwiek, tylko udowodnienie każdemu Izraelicie jego grzeszności.

Co do 2Kor 11:3. W tym fragmencie Paweł ostrzega tylko żeby nie ustanawiać sobie kolejnego zbioru zasad (prawa), tylko po prostu przyjąć głoszoną przez niego wcześniej ewangelię, której tekst jest w 15 rozdziale 1 listu do Koryntian.

Mateusz
14 lat temu

Piotrze, w tym przypadku nieważne o czym pisał Paweł w szerszym kontekście. Ważne, że to porównał do historii upadku człowieka i użył sformułowania "wąż zwiódł (oszukał) Ewę". Poza tym śmierć BYŁA skutkiem nieposłuszeństwa, bo skądinąd wiemy że przyszła na świat przez grzech Adama :-)

Jerzy
14 lat temu

@30. Piotr
Piotrze Bóg też nie powiedział abym nie sikał pod wiatr tylko tak jak Ewa matka (mi mam mówiła - nie sikaj pod wiatr hehe ) co nie znaczy, że sikanie pod wiatr źle się nie skończy. Jak myślisz dlaczego Bóg o tym nie mówił ? Marnowanie talentów a jednym z nich jest rozum jest największym zaniedbaniem i odejściem od spełniania woli Ojca.
Wracając do rozumu:
Jeśli Piotrze uważasz, że po słowach "nie umrzecie" widzimy, że umarli i nadal twierdzisz, że nie okłamał to poczekaj aż nauczysz się wnioskować zanim zaczniesz znowu wypisywać takie rzeczy.

Jerzy
14 lat temu

Miało być: Bóg też nie powiedział abym nie sikał pod wiatr tylko tak mówiła matka (Ewa też była matką)

Darnok
14 lat temu

"Jezus nie może zostać królem Polski, ponieważ osoba skazana prawomocnym wyrokiem nie może pełnić funkcji publicznej"
Nie związane z tematem ale dobry komentarz do tego pomnika co go postawili w Polsce :)

Jerzy
14 lat temu

Fałszywi Mesjasze: www.youtube.com

Jerzy
14 lat temu

Widzę, że filmik demaskujący węża nie spodobał się wszystkim. To dobrze.
Jezus powiedział:
"Biada wam, gdy wszyscy ludzie dobrze o was mówić będą; tak samo bowiem czynili fałszywym prorokom ojcowie ich. "
Łuk. 6:26

PolishKrumper
14 lat temu

@Jerzy
a moze jakis komentarz na temat?

Piotr
14 lat temu

Czy aż tak trudno przeczytać jeden rozdział w Biblii:
1 Mojżeszowa 3 rozdział

wersety 2-5
A kobieta odpowiedziała wężowi: Możemy jeść owoce z drzew ogrodu,
Tylko o owocu drzewa, które jest w środku ogrodu, rzekł Bóg: Nie wolno wam z niego jeść ani się go dotykać, abyście nie umarli.
Na to rzekł wąż do kobiety: Na pewno nie umrzecie,
Lecz Bóg wie, że gdy tylko zjecie z niego, otworzą się wam oczy i będziecie jak Bóg, znający dobro i zło.

wersety 22-24
I rzekł Pan Bóg: Oto człowiek stał się taki jak my: zna dobro i zło.
Byleby tylko nie wyciągnął teraz ręki swej i nie zerwał owocu także z drzewa życia, i nie zjadł, a potem żył na wieki!
Odprawił go więc Pan Bóg z ogrodu Eden, aby uprawiał ziemię, z której został wzięty.
I tak wygnał człowieka, a na wschód od ogrodu Eden umieścił cheruby i płomienisty miecz wirujący, aby strzegły drogi do drzewa życia.

Chyba wyraźnie widać że wąż nie skłamał w ramach wiedzy, którą posiadał - po prostu na siłę chciał przyspieszyć pewne rzeczy. I w samym piśmie nikt nie twierdzi, że wąż skłamał. Nawet ciężko dojść kto później wpadł na ten pomysł.

Jerzy
14 lat temu

@37. Marek
Na jaki temat ?
Jeśli chodzi o fałszywych mesjaszy to po prostu dałem link do filmiku, który pokazuje inne zwiedzenia. W końcu mormonii to też zwiedzenie.
Co do kłamstwa węża zostaję przy zdaniu, że jeśli dla kogoś za trudne jest zrozumienie kłamstwa węża to mu nie zazdroszczę bo to naprawdę jeden z łatwiejszych tematów. Rozumiem, że ktoś nie rozumie o co chodzi z trójcą ale wąż jest prosty jak konstrukcja cepa a na ten pomysł aby węża nazwać kłamcą wpadł wyobraź sobie Jeszua:
J 8:44 bw (44) "...i w prawdzie nie wytrwał, bo w nim nie ma prawdy. Gdy mówi kłamstwo, mówi od siebie, bo jest kłamcą i ojcem kłamstwa."
Co do wiedzy diabła to jesteś odważny - aż się prosisz o pomylenie się. Lubisz się mylić ? To najlepsza droga w daleko posuniętych wnioskach.
Wąż powiedział, że na pewno nie pomrzecie i będziecie jako bogowie. Filmik, który zapodałem pokazuje, że nie przestał kłamać i ludzie nadal wierzą mu że nie umrą i UMIERAJĄ. Nawet Jeszua nie był nieśmiertelny:
Rz 6:9 bw (9) "wiedząc, że zmartwychwzbudzony Chrystus już nie umiera,
śmierć nad nim już nie panuje."

Mateusz
14 lat temu

Piotrze, ale jak ktoś ma z tobą dyskutować, kiedy po otrzymaniu dwóch wersetów, gdzie jest napisane "wąż oszukał", dalej twierdzisz, że według Biblii wąż nie oszukał, a widząc jak kłamał co do śmierci mówisz, że nie kłamał. Przecież tam jest czarno na białym: Powiedział im prawdę, że poznają dobro i zło, ale skłamał, że nie umrą.

Piotr
14 lat temu

Nie jest napisane "będziecie jak bogowie" tylko "będziecie jak Bóg znać dobro i zło" i w tym punkcie wąż się nie mylił, podobnież zjedzenie z tego drzewa poznania dobra i zła nie miało nic wspólnego z życiem lub jego brakiem - było ono efektem dostępu do drzewa życia, tu też wąż się nie mylił.

Ponieważ Biblia jest "Bogocentryczna", to wyrazy prawda-kłamstwo, odnoszą się do tego co pochodzi z "ust" Bożych i do tego co nie pochodzi z nich.
W tym sensie gdy ktokolwiek (na przykład wąż) mówi coś od siebie (tak jak w podanym przez Jerzego fragmencie ew. Jana) nazywane to jest kłamstwem, fałszem.

Po prostu chodzi o to, że w tym czysto propagandowym filmie "Fałszywi Mesjasze" ma się wrażenie jakoby biblijne rozumienie wyrazu kłamstwo było równoważne znaczeniu "niezgodnie z faktami".

Dla mnie jest różnica między nadgorliwością węża, a intencjonalnym wprowadzeniem kogoś w błąd - z dorobioną religijną otoczką.

Mateusz
14 lat temu

Umarli.

Zdanie "nie umrzecie" jest fałszywe.

Wąż kłamał.

Jerzy
14 lat temu

@41. Piotr
Ojca kłamstwa nazywasz nadgorliwym. Nie przyszło ci do głowy, że skłamał z tego samego powodu i w ten sam sposób co człowiek kłamie czyli:
- aby uzyskać żądany efekt
- mieszając z prawdą dla niepoznaki
trutka na szczury ma ponad 90% pożywnego jedzonka a mimo to zabija. Jeszua nakazał wystrzegać się kwasu Faryzeuszy a czyż kwas nie jest drobną częścią ciasta a reszta ciasta czyż bez kwasu nie jest przaśna ?
1J 2:18 bw (18) "Dzieci, ostatnia to już godzina. A słyszeliście, że ma przyjść antychryst, lecz oto już teraz wielu antychrystów powstało. Stąd poznajemy, że to już ostatnia godzina."
1J 2:22 bw "Któż jest kłamcą, jeżeli nie ten, który przeczy, że Jezus jest Chrystusem? Ten jest antychrystem, kto podaje w wątpliwość Ojca i Syna."
A co mówi biblia o Ojcu i Synu ? Na pewno nie to, że są tacy jak my bogami i chrystusami.

Piotr
14 lat temu

@ Jerzy, plk

Widocznie mormoni są mniej oderwani od rzeczywistości.

5 Moj. 13:1-10 (bw)
Wszystko, co ja wam powiedziałem, starannie wypełniajcie. Nic do tego nie będziesz dodawał ani niczego od tego nie ujmiesz.
Jeśliby powstał pośród ciebie prorok albo ten, kto ma sny, i zapowiedziałby ci znak albo cud,
I potem nastąpiłby ten znak albo cud, o którym ci powiedział, i namawiałby cię: Pójdźmy za innymi bogami, których nie znasz, i służmy im,
To nie usłuchasz słów tego proroka ani tego, kto ma sny, gdyż to Pan, wasz Bóg, wystawia was na próbę, aby poznać, czy miłujecie Pana, Boga swego, z całego serca swego i z całej duszy swojej.
Za Panem, waszym Bogiem, pójdziecie i jego będziecie się bać, i jego przykazań przestrzegać. Jego głosu będziecie słuchać, jemu będziecie służyć i jego się trzymać.
A ten prorok albo ten, kto ma sny, poniesie śmierć, gdyż namawiał do odstępstwa od Pana, Boga waszego, który was wyprowadził z ziemi egipskiej i wykupił cię z domu niewoli, aby cię sprowadzić z drogi, którą Pan, Bóg twój, nakazał ci iść. Tak wyplenisz to zło spośród siebie.
Jeśliby rodzony twój brat albo twój syn, albo twoja córka, albo twoja żona, albo twój przyjaciel, którego miłujesz jak siebie samego, namawiał cię potajemnie, mówiąc: Chodźmy i służmy innym bogom, których nie znałeś ani ty, ani twoi ojcowie,
Któremuś spośród bogów ludów będących wokół was, zarówno tych bliskich jak i tych odległych od ciebie, od krańca ziemi do krańca ziemi,
Nie zgodzisz się ani go nie usłuchasz, a twoje oko nie zlituje się nad nim i nie pożałujesz go ani go nie ukryjesz,
Ale nieodwołalnie zabijesz go. Ty pierwszy podniesiesz przeciw niemu swoją rękę, aby go zabić, a potem cały lud.

Proste pytanie czy opisywany prorok jest kłamcą, czy tylko opisuje sen który naprawdę mu się śni. Może dla was nie ma różnicy, ale dla mnie jest.

Szymon
14 lat temu

Powała z Taczewa
Pasujecie co że istnieliśmy w zamyśle Boga jako duchy realnie i Bóg nas znał tak pisze gdzieś w psalmie jeśli chodzi o ewangelie poza kanonem jest jedno ze zdań które stwierdza to dość jednoznacznie ..Błogosławiony ten który istniał zanim się stał '' Choć twój KRK uznał to za herezje i odniósł tylko do SYNA Bożego zgadza się Bóg jest transcendenty więc dla niego to już się stało szkoda że twój KRK posłał na stosy tych co tak to pojmowali.
Księga Henocha i Biblia kanoniczna nie pozastawia cienia wątpliwości że Bóg nas znał i wybrał przed założeniem świata .
Fakt nie pamiętamy tego ale cóż ja nie pamietam jak się uradziłem jako dziecko i porodu podobnie jest tak z każdy kto się ducha narodził nie wiesz jak to się zaczęło i stało nie pamiętasz ale wiesz ze się stało bo żyjesz nie masz świadectwa i aktu urodzenia nawet ale wiesz że musiało to nastąpić oraz nie wiesz jak się skończy.
PasujeTobiei to szkoda że nie pasuje tobie wyjście z Babilonu?

Szymon
14 lat temu

Kochani moi nie ma co rozważać,, mormoni'' byli założeni przez masonów( J. Smitch) podobnież jak Charles Russel mówi się że był masonem te rzekomo protestanckie organizacje jak Ku Klux Klan był założony przez jezuickich agentów po wojnie secesyjnej by robić czarny PR protestantom , kulty i sekty jak seksta Jones w Gujanie( made in CIA )religie te są( made in zakon jezuitów) bo to on was dzieli sprawia wam problem mieszają kłamstwo z prawdami oczywistymi i biblijnymi Martin to zauważył ale wniosków nie wyciągał bo ma za mało danych mi.

Bo zarówno , CIA twór Rycerz maltańskich ludzi związanych z militarna sferą w KRK, masoni oraz tzw ruch iluminatów syjonizm , komunizm , czyli oświeceni alumbrados ( Loyola) czyli tajne stowarzyszania to kontrola nad wami .
Mieszając prawdy z herezjami sprawia się wrażanie że protestantów jest wielu nie mają i wszystkich ,,prawd'' jak ma to Krk a przecież to co ma KRK to tez herezje z piekła rodem jedności że sobie w odróżnieni do matki Kocioła czyli de facto są to córki .

Kochani więc moi Alberto Rivera mówił o tym cały czas podobnie jak pastor James Arrabito których wyeliminowali fizycznie.

Te wszytki sekty opieraj się na kulcie Chrystusa jako BOGA a nie Jego ABBA nie na Judaizmie żydowskim dziwny zbieg okoliczności nieprawdaż?


Liczna 33 to liczba w stopniach masonów
Martin pamiętasz co śpiewał Kaczmarski? ( za mną już liczba Chrystusowa ofiarnym kozłom przypisana)

Te wszytki stopni masonów w piramidki to z perspektywy nie masona oszukanego ale z perspektywa katolika to są wszytko kozły ofiarne ludzie na straty przeznaczeni przez Watykan i ich oko opatrzności która z piramida nie maja nic wspólnego bo jest święte i odseparowane od piramidy i nie powiązane z nią to są prawdziwi Iluminaci jezuicki zakon z czarnym papieżem .

Dział to tak zły glina dobry glina , problem robisz i dajesz rozwianie , ,,Wróćcie do Rzymu'' chcą wam powiedzieć i zamanipulować a wy tego nie dostrzegacie.
Nie pisałem tego na początku ale poczekałem na koniec bo żaden z was ani w śmiejący się Martin i jego Kolega znawca mormonów nie znają szczegółów tego zakrojonego na długie pokolenia planu . A wszystkie drogi prowadza do RZYMU wszytko powiązania ludzi dat, miejsc to piętno bestii a na bestii siedzi Kobieta matka wszelkiej nieczystości wszelkich sekst i krew jest nasz na jej ustach.

Mówię uważajcie też na swoje zbory tam jest tak agentura jezuitów zawsze infiltracja i kontrola dzielnie doktrynami i rozpad od wewnątrz to ich cele . Bo dom podzielony nie ostoi się.
Wykorzystując was od początku i wy bierzcie prawdy oczywiste z których się śmiejecie za kłamstwa a kłamstwa za prawdę .

To co pisał Thomas Moore w Utopi, oni sami powodując podziały i konflikty z wojnami włącznie idealne państwo wchodzi jak piewca pokoju . Choć sam powoduje i jest źródłem podziałów.

Pod fałszywa flagą powstało masę ,, kościołów'' a mają one jedne cel podzielić już podzielone i rozszarpać na sztuki dzielić i rządzić wami.

Pomagierzy i prowokatorzy ja aktor Alex Jones (CIA) kumple rodziny Sheena Martina katolika wychowanka jezuitów , czy np pastor Jezus Miranda głosi znak 666 ( to aktorzy) nie wiece o tym ?
A dajcie sobą manipulować globalnie.
Watykan oficjancie potępi antykoncepcje ale katolickie CIA testuje to w krajach 3 świat bo CIA nie może działać na teranie USA dlatego robią i wykorzystując te państwa które są de facto pod wpływem Watykanu jak Polska co nie czytaliście o torturowaniu ludzi to Inkwizycja tylko ludzi założyciele to katolicy . Przykry mi ale prawdziwe

Polecam nie tylu zeznani Alberto Rivera czy James Arabbito ale stronę Johna Phelps też byłego jezuity.

Co mówił nasz brat Jeszua Mesjasz syn Boga Żywego ?

Łuk. 16:8
I pochwalił pan nieuczciwego zarządcę, że przebiegle postąpił, bo synowie tego świata są przebieglejsi w rodzaju swoim od synów światłości.

Z czego się śmiejcie? Z samych siebie się śmiejecie :/ to myślę o tym odcinku. nie mowie o tym, by straszyć ale byście zaczęli pytać Boga o wszytko szczególniej oto kim jest nasz Król Jeszua.

Powała
14 lat temu

@45. Szymon

Twoich wpisów nie czytam bo:
- nie potrafisz pisać poprawie po polsku
- sam plusujesz swoje wpisy.
- jesteś zarozumiałym bufonem
Ten jednak przeczytałem bo zaczynał się od „Powała z Taczewa” i pomyślałem że chyba coś do mnie. No ale nie! Bo widzę że piszesz do członka jaśnie nam panującego KRK. A to przecież nie ja.
Bufonie.

Mateusz
14 lat temu

Piotrze, mimo wszystko dla mnie ktoś, kto mówi "nie umrzecie" wiedząc, że umrą, jest kłamcą :-)

Już nie odpisuję bo temat się robi długi i bez sensu, a przecież o jedno zdanie chodziło.

Jerzy
14 lat temu

@46. Szymon
Nie przeczytałem całości twojej wypowiedzi bo ty sam biblii chyba nie przeczytałeś w całości:
J 5:23 bw (23) "aby wszyscy czcili Syna, jak czczą Ojca. Kto nie czci Syna, ten nie czci Ojca, który go posłał."
Cieszę się, że się odsłoniłeś jako ktoś sprzeczny z biblią bo już wiem jak zinterpretować nienawiść do teorii Trójcy. Też się z nią nie zgadzam ale tylko z częścią Rzymską tzn. np. brakiem hierarchii.
Pytałem się Boga kim jest Jeszua i w wielu punktach się z tobą zgadzam ale robisz wrażenie człowieka niewiarygodnego.
@47. Powała z Taczewa
Kto nie opanuje nad językiem nie panuje nad całym ciałem. Poćwicz trochę - wyjdzie na dobre.

Szymon
14 lat temu

Jerzy
Nie wiem czy pisze aż tak niewyraźnie czy chińskim, tam pisze wyraźnie , żeby szanować (cześć )( timao) i oddać część Synowi bożemu podobnie jak to że dodając jemu chwałę czyli mówić o nim prawdę( oddaj chwałą BOGU czyli mów prawdę powiedzieli faryzeusze do uzdrowionego ślepego) oddajesz i dajesz wiarę Synowi Boga oraz Bogu który Go posłał to jasne słowo Timao nie oznacza wcale czczenie Syna jako Boga a ale jako syna bożego. Czytałeś chyba Jerzy przypowieść o gospodarzu winnicy?
Jerzy jak możesz tego zrozumieć to się pytaj ale jak nie czytasz nie zrozumiesz to proste. Daruj sobie takie ,,nie czytałeś biblii '' bo to żaden argument .

Dla mnie to proste stwierdzenie nie szanujesz syna nie nie szanujesz Boga który go posłał.

Cześć i kult to zupełnie inna sprawa okazanie szacunki też sam Martin miażdżąc Pawlukiewicza mówił że można wszytko sprawdzić do jednego znaczenia a to błąd.

Powała z Tarczewa. Ja też ciebie kocham ..:]


Nie myślcie sobie że pisze to tylko dla was dwojga kochani jak ktoś chce sprawdzić te informacje to podam źródła. Możecie się tylko irytować że nie dajecie sobie rady ze mną ja nie zamierz wam schlebiać i sam nie oczekuje pochlebstw:D

Prawda tylko jest piękna.

Szymon
14 lat temu

plk to klasyczny tzw paradoks kłamcy :] Wąż nie musiał zełgać wszystkiego by osiągnąć cel posłużył się prawdą . Mam pytanie czy rozumiecie to jako alegorie czy jako autentyczną historię rozmowę z bydlęciem człowieka?

Szymon
14 lat temu

plk to klasyczny tzw paradoks kłamcy :] Wąż nie musiał zełgać wszystkiego by osiągnąć cel posłużył się prawdą . Mam pytanie czy rozumiecie to jako alegorie czy jako autentyczną historię rozmowę z bydlęciem człowieka?

Powała żebyś nie płakał ,,zminusowałem'' swój wpis pasuje ? Nie czytasz a liczysz minusy i plusy? :]
Jerzy
,,Cieszę się, że się odsłoniłeś jako ktoś sprzeczny z biblią bo już wiem jak zinterpretować nienawiść do teorii Trójcy''
Guzik mnie obchodzą trójce twoje w biblii nie ma takiego określania. A gdzie pisze że ma kochać jakaś trójce :D:D:D Poczytaj ja się ta doktryna dostał do KRK oraz jak się rozwijała to przestaniesz wypisywać jakieś truizmy o nienawiści do trójcy . Bo matematycznie to nie biblia jest skaszaniona tylko TRÓJCA. Cieszysz się że 3 =1 to fajnie ciesz się:]

Piotr
14 lat temu

@ 51 Szymon
To nie jest żaden paradoks kłamcy, tylko niezrozumienie zasady przekleństwa zakonu/uczynków jako mechanizmu samonapędzającego się.

Piszesz: "Mam pytanie czy rozumiecie to jako alegorie czy jako autentyczną historię rozmowę z bydlęciem człowieka?"

Ja mam inne do ciebie - czy dzieci to bydlęta do czasu, aż ktoś im wmówi, że są czemuś winne? Bo w moim rozumieniu celem nauczania biblijnego jest powrót do stanu dziecinności, a nie wyzwolenie z wężowego rozumienia "stanu bydlęcości".


@46 Szymon
Różne rzeczy można przypisać kościołowi Rzymskiemu, ale nigdy nie było w nim ponad naturalnej mocy, więc nie wszystkie drogi prowadzą do Rzymu.

Obj. 17:16-18 (bw)
A dziesięć rogów, które widziałeś, i zwierzę, ci znienawidzą wszetecznicę i spustoszą ją, i ogołocą, i ciało jej jeść będą, i spalą ją w ogniu.
Bóg bowiem natchnął serca ich, by wykonali jego postanowienie i by działali jednomyślnie, i oddali swoją władzę królewską zwierzęciu, aż wypełnią się wyroki Boże.
A kobieta, którą widziałeś, to wielkie miasto, które panuje nad królami ziemi.

Szymon
14 lat temu

Mówiąc bydlęcia miałam na myśli węża , nie dzieci czy stan niewinności pierwszych rodziców stworzonych na podobieństwo Elohim (synów bożych czyli syna człowieczego)
Nie możesz powrócić do stanu niewinności Edenu to niewykonalne . Ze względu na czas.

Ale będąc jednym z Duchem Boga możesz myśleć jego myślami i żyć nie siłą duszy i ciała ale Jego życiem choć ciało jest martwe z powodu grzechu . Bo dusza która grzeszy ta umrze.

To tak jakbym, porównał prawo powszechnego ciążenia i prawo aerodynamiki one sobie nie przeczą , jedno przezwycięża drugie i kolidując ze sobą możesz latać zasadniczo to raczej współpraca tych dwóch praw , jak prawo oraz łaska i prawda nie przeczą sobie ale współdziałają i doprowadza do usprawiedliwiania. Nie z uczynków złych czy dobrych ale na podstawia wiary w niezaprzeczalne fakty i boże prawdy .

Nie musisz płakać nad rozlanym mlekiem Ojciec się tym zajął 2000 lat temu . Niewinność osiągasz inaczej niż w Edenie bo oni byli nieświadomi grzechu i zła i dobra oraz wiedzy . I to czym jest oszustowi oraz grzech i śmierć. Choć mieli wolną wolę i wybór.

Szymon
14 lat temu

''Różne rzeczy można przypisać kościołowi Rzymskiemu, ale nigdy nie było w nim ponad naturalnej mocy, więc nie wszystkie drogi prowadzą do Rzymu. ''
To jak inaczej córka arcykapłana może być niepoczytana za prostytutkę i skaza na spalanie? Musieli na początku być inni i niewinni ? Tak pisze w zakonie który jest duchowy.

Byli ale nie są ale faktycznie cechy KRK są upiorne teraz to nie ten sam KRK sprzed Konstantyna.

Jerzy
14 lat temu

@55. Szymon
Przed Konstantynem nie było kościoła Rzymsko Katolickiego tylko kościół Rzymski. Katolicki znaczy powszechny więc gdy ogłosił chrześcijaństwo jako obowiązujące wyznanie państwowe stało się katolickie bo powszechne i objęło pogaństwo wprowadzając do kościoła.

Szymon zarzucasz, że Jeszua nie jest prawdziwym Bogiem mimo, że tak biblia głosi a Bogu Ojcu odbierasz możliwość uczynienia Jeszua prawdziwym Bogiem. Kim jesteś, że śmiesz ograniczać Boga ?
Czyż biblia nie głosi, że każdy kto głosi inną ewangelię niech będzie przeklęty ? Czyż nie głosi, że Mat 11:27 bw Wszystko zostało mi przekazane przez Ojca mego i nikt nie zna Syna tylko Ojciec, i nikt nie zna Ojca, tylko Syn i ten, komu Syn zechce objawić.
Cóż oznacza z tego ? Że absolutnie nikt nie wie kim jest JESZUA !!!
Ap 19:12 bw Oczy zaś jego jak płomień ognia, a na głowie jego liczne diademy. Imię swoje miał wypisane, lecz nie znał go nikt, tylko on sam.
każdy kto twierdzi że wie o co chodzi w trójcy BREDZI z urojenia własnego serca. Biblia mówi, że NIKT nie wie a ty twierdzisz że wiesz - oznacza to, że albo NIE CZYTAŁEŚ biblii z uwagą albo jesteś poważnie zwiedziony.
Cenne jest twoje drożenie ale kiedy sam wydrążyłem w biblii te rzeczy dotarło do mnie, że przeczysz biblii.
JESZUA jest tajemniczy i mamy rozmazany obraz póki nie zobaczymy Boga twarzą w twarz w Niebie

Jerzy
14 lat temu

Chciałem napisać na końcu: Szymon cenne jest twoje drążenie tematu.
Drąż dalej ale więcej poddaj się mocy Boga a nie fantazjuj.

jachoo
14 lat temu

No i co? żaden muzyk, wokalista, dzwiękowiec tu nie zaglada ?
myslałem że jednak ktoś coś napisze na temat tego artykułu www.zbawienie.com

Piotr
14 lat temu

@ Jerzy

Dwie uwagi do twojego komentarza nr 56.

1. fragment z ewangelii Mateusza 11:27 "wszystko zostało mi przekazane..." nie można wyrywać z treści całego rozdziału.

Jezus nie mówi do wszystkich, tylko do konkretnej kategorii ludzi - tych co zawsze stoją z boku i mają na taką swoją postawę takie oto wytłumaczenie:
"Albowiem przyszedł Jan, nie jadł i nie pił, a mówią: Demona ma. Przyszedł Syn Człowieczy, jadł i pił, a mówią: Oto żarłok i pijak, przyjaciel celników i grzeszników. I usprawiedliwiona została mądrość na podstawie swoich uczynków" (wersety 18 i 19)

i nie jest oczywiście tak, że nikt nie zna Ojca i Syna, bo Jezus mówi:
"uczcie się ode mnie, że jestem cichy i pokornego serca, a znajdziecie ukojenie dla dusz waszych".(werset 29)

2. Co do fragmentu "Ap 19:12 bw Oczy zaś jego jak płomień ognia, a na głowie jego liczne diademy. Imię swoje miał wypisane, lecz nie znał go nikt, tylko on sam".

W tym przypadku chodzi o identyfikację jeźdźca. Ponieważ jeździec na białym koniu mający zwyciężać pojawia się w szóstym rozdziale i nie jest to Jezus, który zajmuje się w tym czasie łamaniem pieczęci.
A same słowa "Imię swoje miał wypisane, lecz nie znał go nikt, tylko on sam" odnoszą się do tego czasu ponieważ już werset niżej jest "A przyodziany był w szatę zmoczoną we krwi, imię zaś jego brzmi: Słowo Boże".
I tu można sobie gdybać czy prawdziwe Imię Boże to Słowo Boże, czy jest ono inne i nikt go nie zna. Co by było zgodne z zapisem historii upadku aniołów, zgodnie z którym Azazel obiecał córce człowieczej wyjawienie imienia Bożego w zamian za zgodę na stosunek seksualny.

Jerzy
14 lat temu

@59. Piotr
Po co komplikujesz zdanie proste jak konstrukcja cepa ?
I celowo pominąłeś cały kontekst ?
Mat 11:6 bw (6) a błogosławiony jest ten, kto się mną nie zgorszy.
Mat 11:25-27 bw (25) W tym czasie odezwał się Jezus i rzekł: Wysławiam cię, Ojcze, Panie nieba i ziemi, że zakryłeś te rzeczy przed mądrymi i roztropnymi, a objawiłeś je prostaczkom. (26) Zaprawdę, Ojcze, bo tak się tobie upodobało. (27) Wszystko zostało mi przekazane przez Ojca mego i nikt nie zna Syna tylko Ojciec, i nikt nie zna Ojca, tylko Syn i ten, komu Syn zechce objawić.

Mówisz, że ten rozdział nie jest do wszystkich ???
JEST DO WSZYSTKICH i o tym, że TUTAJ logika i matematyka ZAWIEDZIE ! Trzeba przyjąć jak dziecko czyli zauważyć coś niecodziennego i nie gorszyć się tym a nie głosić zgorszenia Jezusem !
Piotrze ty też ograniczasz sprawy Boski. Nie może być na ziemi bo w tym czasie robi co innego. Co za bzdura. Kolejny co ogranicza Boga. Rozumem chcecie wszechmocnego ograniczyć ?
Od kiedy to apokalipsa jest chronologiczna ? kto ci wyjaśniał apokalipsę ? Jakiś inteligent co wersetu Mat 11:25 nie czytał ?
"Słowo Boże" jest nawiązaniem do początku ewangelii Jana. W końcu ten sam autor a imię które nikt nie zna jest od Boga Ojca a nie tym co Jan ewangelista zrozumiał.
Poza tym zauważ że Jeszua ma tą cechę że się jakby zmienia. Stał się człowiekiem, teraz jest barankiem Lwem Judy a przyjdzie jako ognisty jeździec wyżynający wrogów a od początku jest Słowem Ojca.
A Bóg Ojciec ma jedno imę ?
Piotrze skąd ci przyszło, że Bóg ma jedno imię ???
biblijna.strona.pl

pluszcz
14 lat temu

@jachoo

"No i co? żaden muzyk, wokalista, dzwiękowiec tu nie zaglada ?
myslałem że jednak ktoś coś napisze na temat tego artykułu www.zbawienie.com

Hej jachoo, muzyk ze mnie jeszcze nijaki, szarpłem się na gitarę akustyczną poprzedniego tygodnia, kupując jeszcze przydatne urządzenie dla laików w temacie strojenia. Co ciekawe standardowo jak w powyższym artykule częstotliwość w urządzeniu ustawiona jest na 440 Hz z możliwością jej zmiany. Artykuł przeczytałem przed chwilą, bez wysłuchania tych porównawczych mp3 (nie mam zainstalowanego quicktima-potrzebny przy firefoxie, nie obejrzałem zamieszczonego video z youtube również) Dzięki za informacje nawet jeśli to bzdura to warto choćby dla samego przestrojenia naszych instrumentów by uzyskać z nich przyjemniejszą dla uszów nutę.

pluszcz
14 lat temu

@Jerzy napisałeś:

Wszystko zostało mi przekazane przez Ojca mego i nikt nie zna Syna tylko Ojciec, i nikt nie zna Ojca, tylko Syn "i ten, komu Syn zechce objawić".
Cóż oznacza z tego ? "Że absolutnie nikt nie wie kim jest JESZUA !!! "

Zwróć uwagę na cudzysłowy, które dodałem. Czy ty czasem nie mylisz się z swoją interpretacją co do tego fragmentu? Ja z powyższego rozumiem że jednak można.

pluszcz
14 lat temu

@Jerzy jeszcze jedna sprawa to kiedy pisałeś do Piotra

"Piotrze skąd ci przyszło, że Bóg ma jedno imię ??? "

Może dlatego że Sam tylko raz wypowiedział się w tej sprawie.

Przynajmniej jak dotąd czytam obecnie Biblie ST, kończę Pierwszą Księgę Kronik.

Jerzy
14 lat temu

@62. feldm_duda
Z tego fragmentu wynika, że nie można wiedzieć z biblii kim jest Jeszua ani tego przekazać. Pisanie i przekonywanie nie ma absolutnie sensu. Na moje ustawiczne pytania w tym temacie pastor mi odpowiedział, że tu aby zrozumieć oprócz wzięcia biblii trzeba się modlić. Nie mógł mi przekazać tej wiedzy. Każde słowo pisane i mówione nie przekaże tego i każda próba jest daremna a wg mnie modelowanie Boga ma znamiona wyobrażania sobie Boga.
Zauważ, że od początku w wielu wypowiedziach po wielu odcinkach szanuję jego wysiłek ale dopóki nie zaprzecza biblii.
Jeśli jest wprost napisane, że Jeszua można nazwać prawdziwym Bogiem to zwiedzeniem jest zaprzeczanie temu.
@63. feldm_duda
Najprostszy przykład gdy Bóg przedstawia się różnie:
Ap 1:8 bw "Jam jest alfa i omega (początek i koniec), mówi Pan, Bóg, Ten, który jest i który był, i który ma przyjść, Wszechmogący."
Wyj 3:14 bw A Bóg rzekł do Mojżesza: Jestem, który jestem. I dodał: Tak powiesz do synów izraelskich: Jahwe posłał mnie do was!
Objawienia pokazują jeszcze inne imiona:
Wyj 4:21 bw I rzekł Pan do Mojżesza: Gdy wrócisz do Egiptu, bacz, byś dokonał przed faraonem wszystkich tych cudów, do których udzieliłem ci mocy, Ja zaś znieczulę serce jego, tak że nie wypuści ludu.
itd.
Czy w określeniach Jahwe i Pan mowa o różnych Bogach ?
Czy określenie "Słowo Boże" nie jest podobnym sposobem określenie jednych z funkcji jak określenie Pan zamiast Jahwe ?

pluszcz
14 lat temu

@Jerzy

„Z tego fragmentu wynika, że nie można wiedzieć z biblii kim jest Jeszua ani tego przekazać. Pisanie i przekonywanie nie ma absolutnie sensu.”

Racja, ale nie w tym rzec tz. gdy go czytam to odnoszę wrażenie że jest niezbyt strawny bo mówi że jesteśmy wstanie poznać, ogarnąć Ojca przez Syna gdy ten zechce a Syna to już tylko Tato zna ;-), kropka?

Wiem, że mamy swoje wyobrażenia o Bogu trudno o ich brak, miałem ciekawą konfrontacje z swymi dotychczasowymi tz. przed lekturą ST ale mmimo wszystko to modelowanie myślę że mimowolne jest całkiem naturalne w miarę czytania.

Wracając do imion dzięki za Ap 1:8, natomiast wspomniany Pan i temu podobne to dla mnie jak epitety, nie imię, fajnie natomiast ująłeś że są to określenia funkcji.

pluszcz
14 lat temu

Wyj. 3:14 wg BT moje wydanie 3 poprawione
"Mojżesz zaś rzekł Bogu: Oto pójdę do Izraelitów i powiem im: Bóg ojców naszych posłał mię do was. Lecz gdy oni mnie zapytają, jakie jest jego imię, to cóż im mam powiedzieć?
Odpowiedział Bóg Mojżeszowi: JESTEM, KTÓRY JESTEM. I dodał: Tak powiesz synom Izraela: JESTEM posłał mnie do was. Mówił dalej Bóg do Mojżesza: Tak powiesz Izraelitą:"JESTEM, Bóg ojców waszych, Bóg Abrahama, Bóg Izaaka i Bóg Jakuba posłał mnie do was. To jest imię moje na wieki i to jest moje zawołanie na najdalsze pokolenia. (...)

Pomyślałem, że warto wnieś do dyskusji to słowo Boga, w którym się przedstawia po imieniu ;-).

Szymon
14 lat temu

Jerzy
..Szymon zarzucasz, że Jeszua nie jest prawdziwym Bogiem mimo, że tak biblia głosi a Bogu Ojcu odbierasz możliwość uczynienia Jeszua prawdziwym Bogiem. Kim jesteś, że śmiesz ograniczać Boga ? ..
Ale bibzdzisz chłopie co na mam zabraniać komukolwiek ? Bóg jest Nieśmiertelny i nikt z ludzi go nie wdział i widzieć nie mógł a syna tego Boga wdzieliśmy jako ludzie :D

Ja zabraniam a czego ty krzaczysz na mnie?
A gdzie Syn nazywa się BOGIEM kiedykolwiek?

Bóg umarł mówisz a Syn To Bóg ?;] To już syn nie jest dzieckiem Boga ale samym Bogiem to gdzie w takim razie jest ABBA, dobra podaj werset nie manipuluj tekst z objawienia w nawiasie są dopiskiem redaktora późniejszym nie oryginalnym tekstem. Alfa i Omega to nie Jezus już to pisałem.

Mieszasz wszystkim w głowach formuła trynitarną i nie biblia tak głosi tylko twoje tłumaczenie biblii oraz interpretacje i tradycja rzymska guzik wiesz o Krk oni już wcześniej się nazywali się wcześniej że są katolikos (arianie też nimi byli) ale dopiero po Konstantynie a dokładnie to Teodozjusz ich ogłosił religia państwową wiec nie Konstantyn ty nie znasz historii a chcesz mnie pouczać o słowach zawartych w biblii ? Nie znasz pojęcia o kościołach przed chalcedońskich.

Szymon
14 lat temu

,,ten, komu Syn zechce objawić'' nie ma więcej pytań .
Nie wiem cz ktokolwiek wam zauważył ze ie mówił bezpośrednio Bóg do Mojżesza przez ognistego ducha serafina ducha anioła posłaniec anioł pośredniczył i ten posinieć mówił przedstawiając się swoimi Słowami Boga bo przekazywał mu Słowa Boga ale Bogiem ten anioł nie był.

Podobnie byłoż z senem bożym on mówił sławami Boga nie swoimi.

Mal. 1:6
Syn czci ojca, a sługa swojego pana. Jeżeli jestem ojcem, to gdzież jest moja cześć? A jeżeli jestem panem, to gdzież jest bojaźń przede mną? - mówi Pan Zastępów do was, kapłani, którzy gardzicie moim imieniem. Wy jednak mówicie: W czym wzgardziliśmy twoim imieniem?


Kto jest synem a kto jest Bogiem JHWH dla syna się pytam?

Bez krętactw proszę.

Łuk. 10:16
A kto was słucha, mnie słucha, a kto wami gardzi, mną gardzi. A kto mną gardzi, gardzi tym, który mnie posłał.

Hebr. 1:1-3
Wielokrotnie i wieloma sposobami przemawiał Bóg dawnymi czasy do ojców przez proroków;
Ostatnio, u kresu tych dni, przemówił do nas przez Syna, którego ustanowił dziedzicem wszechrzeczy, przez którego także wszechświat stworzył.
On, który jest odblaskiem chwały i odbiciem jego istoty i podtrzymuje wszystko słowem swojej mocy, dokonawszy oczyszczenia z grzechów, zasiadł po prawicy majestatu na wysokościach

Kto jest kim?

A sam Ojciec, który mnie posłał, wydał o mnie świadectwo. Ani głosu jego nigdy nie słyszeliście, ani postaci jego nie widzieliście,


Jan. 1:18
Boga nikt nigdy nie widział, lecz jednorodzony( Elohim czyli z grecka bóg ma litera , który jest na łonie Ojca, objawił go.

Objawił znaczy pokazał ale nie fizycznie.


1 Tym. 6:16
. Jedyny, który ma nieśmiertelność, który mieszka w światłości niedostępnej, którego nikt z ludzi nie widział i widzieć nie może; jemu niech będzie cześć i moc wieczna. Amen.

Ciał i krew to nie BÓG , Bóg jest Duchem a duch nie ma ciała i kości Jezus miał.

Szymon
14 lat temu

Okrzyk Tomasza po hebrajsku (i aramejsku)

Wydaje się, że jak dotąd nikt interpretując Czwartą Ewangelię nie zauważył, że w oryginalnym języku w jakim mówił Tomasz i Jezus, hebrajskim (Jana 20:16; Dz. 26:14), 20 fragment z Jana 20:28 brzmiałby:
Adoni ve Eli! (yliae w> ynIdoa]) a nie Adonai ve Eli (yliae w> yn"doa])
Jeśli przetłumaczylibyśmy to na aramejski, Tomasz powiedziałby:
Mari ve Elahi! (yhiêl'a/ w> yair>m')

W żadnej z tych wersji, pierwszy z tytułów (Adoni w hebrajskim i Mari w aramejskim) nie jest tożsamy z JHWH. Drugi użyty tytuł (Eli w hebrajskim i Elahi w aramejskim) powinien zaś być odczytywany w świetle tego, co Jezus nauczał w Jana 10:33-38, gdzie twierdził, że jest „Synem Bożym”, a nie Bogiem, i że Bóg „Ojciec jest we mnie” (10:38) co, jak twierdził, nie jest bluźnierstwem, ponieważ sami Żydzi nazwani są „bogami” (elohim) w Biblii Hebrajskiej. Nie jest to żadnym bluźnierstwem i nie czyni to ich równymi JHWH. Tak samo tutaj, Tomasz nie bluźni i nie czyni Jezusa JHWH, bądź równym JHWH. Nie mówimy: „Czemuż ten tak mówi? On bluźni” (Mk. 2:7). A Jezus nie mówi: „Dlaczego nazywacie mnie Bogiem? Nikt nie jest Bogiem, jak tylko jeden – Bóg”. Dobrze zrobimy pamiętając o tym, co powiedział młodzieńcowi, który zwrócił się do niego w Ewangelii Marka jako do „Dobrego nauczyciela”: „Dlaczego nazywasz mnie dobrym? Nikt nie jest dobry, jak tylko jeden – Bóg” (Mk. 10:18; patrz


Fragment Jana 1:18 oddany jest w Jerusalem Bible (1966) i New Jerusalem Bible (1985) w ten sposób: „Boga nikt nigdy nie widział; jedyny Syn, bliski sercu Ojca, on to sprawił, że Go poznano”. Jak widzimy tłumacze dwa razy odrzucili tekst wprowadzony w ostatnich latach przez inne główne tłumaczenia. [ „jednorodzony Bóg” – przypis tłumacza]. Moim zdaniem zupełnie słusznie.

Szymon
14 lat temu

Na koniec chcianym ten flood zakończyć prostym podsumowaniem (Marin twoje obawy się spełniły :D)

Skoro są tacy co chcą przekreślić tym jednym stwierdzaniem Tomasza wszytko, słowa o Mesjaszu , syny Boga i człowieku Jeszua .

Twierdząc że tak należał by tłumaczyć stwierdzanie Tomasza które stoi w sprzeczności z twierdzeniem Boga. Głos Nieba,, To jest SYN MÓJ...'' świadectwem , Jeszua , Piotra , Pawła , Jana, nawet diabła i demonów. :]

To dlaczego w tej samej ewangelii Jana , Jan na końcowym podsumowaniu nie potwierdza tego Tomasza wyznania? Wcale a podobno te wyznanie jest większe od tych wyznań z Bogiem włącznie i osobami które wymieniłem?

Jan. 20:30-31
I wiele innych cudów uczynił Jezus wobec uczniów, które nie są spisane w tej księdze;
Te zaś są spisane, abyście wierzyli, że Jezus jest Chrystusem, Synem Boga, i abyście wierząc mieli żywot w imieniu jego.


Jest tylko ,,większe'' na papierze w kiepskim przekładzie w naszych bibliach i nie jest to Martin głupie stwierdzanie choć typowe . Że jest przekład i powielane błędy a tłumaczono do doktryny rzymskiej i a priori . Jest wirtualne i kłamliwe

Jeśli nie wierzcie że tłumaczenie może być fałszywe jak bywają fałszywie nauczyciele to użyjcie logiki . Logika nie jest waszym wrogiem i rozum .

Martin mam nadziej że się opamiętasz w tych stwierdzaniach i powiesz kiedyś,,jakim byłem głupkiem'' ja 20 lat ponad byłem takim głupkiem bo nie słuchałem Boga ale skupiałem się na ludziach i literze ale w kiedy przyszło objawienie wiedza poukładała się tak jak należy czego wam i tobie Marin życzę.

Byście nie myśli się zaprzeć pana naszego Jezusa jak Piotr mówiąc

,,Nie znam tego człowieka''

,,Ecce homo''

1 Tym. 2:5
Albowiem jeden jest Bóg, jeden też pośrednik między Bogiem a ludźmi, człowiek Chrystus Jezus

Wasz brat Szymon

Mariusz
14 lat temu

Osoba (πρόσωπον, prosopon - pierwotnie "twarz, maska", łac. persona - pierwotnie "maska") (patrz wikipedia)

mathef.wrzuta.pl
www.tekstowo.pl

PS. to tak skoro mowa o osobach...warto sie zastanowic co to znaczy samo słowo w przypadku ludzi i je przeswietlic.
Natomiast co prob definiowania Boga to ja uwazam ze obrazy i posagi za pomoca słow tez mozna stworzyc we własnej głowie.

Piotr
14 lat temu

@60 Jerzy

Jeśli czytasz Biblię tylko po to, aby udowodnić swoje własne z góry założone tezy to życzę szczęścia.
Najpierw sobie wymyśliłeś, że nie można poznać Boga objawionego w trzech osobach, a później wynajdujesz zdania wyrwane z otoczki kontekstowej.
Wyraźnie pisze gdzie i z kim był Jezus, a także do kogo i o kim mówił w jedenastym rozdziale ewangelii Mateusza i trzeba naprawdę nie mieć dobrej woli żeby to przekręcać.

W
14 lat temu

Już jest dostępny cały nowy odcinek!!!!! Wystarczy wejść pod ten adres:
www.odwyk.com

Byłem światkiem, jak się wgrywał i wielkość pliku mp3 przyrastała, więc jestem absolutnie pierwszy!!!!!!!!!!!!!

Jerzy
14 lat temu

Szymon. Pokazałeś się uczonym więc takim przed kim Bóg zakrył tą wiedzę o sobie.
Piszesz, że nikt nie wie tylko ten komu Syn zechce objawić. Szymonie czy ty uważasz, że wiesz lepiej od Jana apostoła, który był umiłowanym apostołem Jeszua i jako jedyny stał pod krzyżem ?
To Jan twierdzi, że:
1J 5:20-21 bw (20) "Wiemy też, że Syn Boży przyszedł i dał nam rozum, abyśmy poznali tego, który jest prawdziwy. My jesteśmy w tym, który jest prawdziwy, w Synu jego, Jezusie Chrystusie. On jest tym prawdziwym Bogiem i życiem wiecznym. (21) Dzieci, wystrzegajcie się fałszywych bogów."
Jan apostoł twierdzi, że Jeszua jest tym Bogiem prawdziwym więc zaprzeczasz iblii twierdząc inaczej.
Zgadzam się z tobą, że trójca Rzymska jest bluźniercza bo Jeszua szedło do Boga swojego i Boga naszego. Jeszua jest Bogiem prawdziwym ale JHWH jest dla Jeszua Bogiem ale inaczej niż jest Bogiem dla nas. Generalnie wszelkie modele Boga to łamanie dekalogu ale zaprzeczenie boskości Jeszua to zaprzeczanie biblii.
Jak to ujął w innym miejscu: Ojciec jest większy ode mnie. Co do Ducha św to mamy ładny fragment pokazujący, że Duch Św jest stworzeniem przed stworzeniem świata:
Przysłów 8:1-36 zwróc uwagę na wersety 22-36
Szymonie uważaj na to co głosisz najlepiej ogranicz się do biblii bo zaciąży na tobie przekleństwo:
Gal 1:8 bw "Ale choćbyśmy nawet my albo anioł z nieba zwiastował wam ewangelię odmienną od tej, którą myśmy wam zwiastowali, niech będzie przeklęty!"

Szymon
14 lat temu

Jerzy pisałam o tym wersecie skomentowałem go przeczytaj temat wcześniej CZYTAJ uważnie Syn dał nam rozum byśmy poznali nie jego samego ale Boga który jest prawdziwym i Bogiem i życiem wiecznym przeczytaj ten tekst uważnie , pisałem kilka tematów wstecz.
Wyrazy TEGO KTÓRY JEST PRAWDZIWY = mowa o BOGU nie Mesjaszu

Jesteśmy w w Prawdziwym BOGU którego synem jest Mesjasz. :D

My jesteśmy w tym, który jest prawdziwy, w Synu JEGO (CZYIM SYNU? SYNU BOGA), Jezusie Chrystusie

a BÓG tego syna Jezusa jest prawdziwym Bogiem i życiem wiecznym :D (syn nie żył był umarły z racji tego ie mógł być wieczny )

Zanalizować to dokładnie bo się dajesz manipulować małymi literami odnoszącymi się do BOGA nie do syna Jego

JEGO ,TEGO, PRAWDZIWY , BOGA mamy przez syna Jeszua dany rozum poznać JEGO , CZYLI BOGA ABBA :D


Inaczej niż dla nas ? Gdzie to pisze ?
Wcale nie inaczej.

Jan. 20:17
Rzekł jej Jezus: Nie dotykaj mnie, bo jeszcze nie wstąpiłem do Ojca; ale idź do braci moich i powiedz im: Wstępuję do Ojca mego i Ojca waszego, do Boga mego i Boga waszego.

Rozumiem to lepiej od ciebie Jan pisze wyraźnie ale ty myślisz doktryną i nie widzisz tego ?

Czytaj z uwagą :P Ok Jerzy zanim powiesz kto będzie przeklęty


Czytaj bardziej uważnie i zrozum to proste zdanie .

Jerzy
14 lat temu

Nie powiem kto będzie przeklęty bo nie wiem tylko chciałem cię ostrzec i nie ciągnąć:
1Tym 1:4-7 bw (4) i nie zajmowali się baśniami i nie kończącymi się rodowodami, które przeważnie wywołują spory, a nie służą dziełu zbawienia Bożego, które jest z wiary. (5) A celem tego, co przykazałem, jest miłość płynąca z czystego serca i z dobrego sumienia, i z wiary nieobłudnej, (6) czego niektórzy nie osiągnęli i popadli w próżną gadaninę, (7) chcą być nauczycielami zakonu, a nie rozumieją należycie ani tego, co mówią, ani tego, co twierdzą.

Mamy punkt wspólny. JHWH jest Bogiem Jeszua. Jeszua jest ZBAWICIELEM i wieczny i PANEM.
Rozumiem, że są sprawy niejasne ale skupmy się na istotnych rzeczach a nie na doktryniarstwie bo tak bardzo walczysz z doktrynami, że nie zauważyłeś kiedy sam głosisz swoje przekonania jako doktryny.

Szymon
14 lat temu

No chciałeś mnie ostrzec bo sam sądziłeś że dobrze zrozumiałeś ten werset a tym czasem ja ci to odwodniłem że nie znasz i nawet nie dziękujesz że ciebie wyprowadziłem z błędu?

Jakie bajki jak rodowody? Nic o nich nie pisałem

Bóg jest Jedne JHWH jest NIM
Synem Jego jest Jeszua i Mesjaszem koniec filozofii

To co ponadto jest od złego

Nie może ktoś wieczny skoro nie żył . Syn teraz jest nieśmiertelny i śmierć nad nim nie panuje.

Obj. 1:18
I żyjący. Byłem umarły, lecz oto żyję na wieki wieków i mam klucze śmierci i hadesu.

Adam
14 lat temu

WItam wszystkich i od razu napisze ze sluchajac tego ciesze sie ze sie juz nie nazywam katolikiem bo caly ten odcinek generalnie pokazuje wlasnie typowy obraz polskiego katolika...nie ma to jak sie wysmiewac z innych religii...brawo...
A co do jednego z poprzednich odcinkow z Cambridge to chcialem tylko sprostowac ze rozlam kosciola anglikanskiego od rzymsko-katolickiego nie mial miejsca z powodu inteligencji anglikow tylko dlatego ze owczesny krol Henryk VIII odlaczyl Anglie od Watykanu z powodu slubu ktorego nie chcial zaaprobowac owczesny papiez...co do szczegolow polecam ksiazke do historii...a ostatnia rzecza ktora moge powiazac z anglikami to jest inteligencja...
Pozdrawiam

Szymon
14 lat temu

Brawo Adam :D

Jerzy
14 lat temu

@77. Szymon
Dajesz argumenty jak KRK. Napisz coś językiem różniącym cię od tego dziesiątego rogu bestii.
Uważasz, że pisma Jana apostoła są od złego ?
J 5:18,23 bw (18) Dlatego też Żydzi tym usilniej starali się o to, aby go zabić, bo nie tylko łamał sabat, lecz także Boga nazywał własnym Ojcem, i siebie czynił równym Bogu. (23) aby wszyscy czcili Syna, jak czczą Ojca. Kto nie czci Syna, ten nie czci Ojca, który go posłał.

Szymon wiele mi dałeś w zrozumieniu ale pycha z twoich słów aż razi. Zbawiony będzie ten co uwierzy w Jeszua a nie ten co odrzuci czczenie Jeszua jako Boga.
Szymon nie pogub się bo szkoda cię.

Jeśli odrzucasz czczenie Syna bo JHWH to zakazał (ciekawe gdzie ?).
Skoro jesteś takim znawcą językowym to wyjaśnij mi liczbę mnogą w pierwszym przykazaniu gdzie jest mowa, że nie będziesz miał cudzych bogów obok Elohim (bogowie) ?

Jerzy
14 lat temu

Szymon po wyzwoleniu się od demona zamieszania (www.youtube.com coś takiego mi się jawi:
Derek Prince należał do kościoła zielonoświątkowego i wypowiadał się tak jakby uznawał tylko biblijną wersję tzn. mówił o Jezusie tylko Syn Boży i że prowadzi do Boga. Generalnie z jego wypowiedzi nie ma nigdzie o trójcy ale jest jedna zasadnicza różnica między nim a tobą Szymon: uważał, że Jezus powinien być w centrum i że on ma być naszym Panem.

Jerzy
14 lat temu
Szymon
14 lat temu

Jerzy
Centrum nie jest Mesjasz a Bóg kochany, mylisz się że Derek Prince nie nauczyła trójcy bo nauczał ( kolory zasłony w świątyni), po trzecie sam jestem zielonoświątkowcem więc wiem co mówię . Po czwarte pycha trynitarian to norma takich ja ty . Znam te teksty na pomięć w stylu,, nie wierzysz trójce nie jesteś chrześcijaninem, nie wierzysz że Jezus to Bóg nie jesteś chrześcijaninem ''

A oczywiście że bracia polscy to chrześcijanie jezuici ich dlatego najbardziej prześladowali oraz Krk nie gadaj bzdur Jerzy to nie pychę chodzi oskarżycielu ale prawdę . Ariane to też szczegół który pomijasz.


Jeszcze jedno zjeździ w ST określenie ,,jednorodzony'' co oznacza Jedynak tak de facto i nie dotycz nigdy BOGA.

Nazwałeś nie,, uczonym w piśmie'' to miału być inwektywa więc powiem ci coś takiego Jerzyczku . Może nim jestem ale to nie grzech jeszcze.

Mat. 13:52
. A On rzekł do nich: Dlatego każdy uczony w Piśmie, który stał się uczniem Królestwa Niebios, podobny jest do gospodarza, który dobywa ze swego skarbca nowe i stare rzeczy.


Pycha bo bo brak logiki w twoich wywodach świadczy o braku wiedzy. I co jeszcze powiesz?
Pytanie o o co mnie oskarżysz jeszcze?

Swoje ad perosa sobie daruj na przyszłość. Nie umiesz mnie zagiać w temacie to nie teologizuj bo centrum nie jest Mesjasza a Jego głowa tą jest Bóg .

Kolejna manipulacja słowem,, bóg'' w grece

Nie to raczej nowe wydania są lepsze przykład np z Biblii jerozolimskiej odnośnie,, jednorodzonego boga'' :D
Patrz.
Jan. 1:18
. Boga nikt nigdy nie widział, lecz jednorodzony Bóg, który jest na łonie Ojca, objawił go.( bez senesu Bóg jest Jeden)
(BW)
Fragment Jana 1:18 oddany jest w Jerusalem Bible (1966) i New Jerusalem Bible (1985) w ten sposób:
„Boga nikt nigdy nie widział; jedyny Syn, bliski sercu Ojca, on to sprawił, że Go poznano".


a teraz zaraz porównaj gdzie w ewangelii Jana występuje jednorodzony i poza tym jednym skażonym wersetem naucz się tego terminu (teks skażony) to takie biblistyczna nowomowa.

Jan. 3:16
Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.

(nie ma słowa że jednorodzony to Bóg ale syn boży hebrajskie Elohim )

Kolejny przykład drugi.

Jan. 3:18
18. Kto wierzy w niego, nie będzie sądzony; kto zaś nie wierzy, już jest osądzony dlatego, że nie uwierzył w imię jednorodzonego Syna Bożego.

Trzeci
Hebr. 11:17
Przez wiarę Abraham poniósł na ofiarę Izaaka, gdy był wystawiony na próbę, i ofiarował jednorodzonego, on, który otrzymał obietnicę,

1 Jan. 4:9
. W tym objawiła się miłość Boga do nas, iż Syna swego jednorodzonego posłał Bóg na świat, abyśmy przezeń żyli.

Jurku Możesz mi nie ufać nie wierzyć ale skoro nie widzisz ze w tym puzzlu coś nie pasuje to trudno ja Cibie nie spale na stosie jak Kalvin Severveta ale nie staraj mnie ożenić z pychą i diabłem jak inni to na dzień dobry bo braciszku zielonoświątkowcu nie masz do tego prawa.

Uwodnij mi błąd a nie czy jestem grzesznikiem bo to że min jestem to wiem a ty już w niczym nie grzeszysz? jakbym nie znał zielonoświątkowców to bym pomyslał żeś ideał :]

Jerzy
14 lat temu

@83. Szymon
Moim celem nie było zagiąć. Jeśli twoim to ci współczuję.
Mówisz, że jesteś Zielonoświątkowcem to w takim razie co zrobiłeś aby wyprostować wyznanie wiary kościoła Zielonoświątkowego ???
kz.pl
Ja usilnie pytam gdzie w biblii jest, że Jezus jest samoistny w biblii.
Zdenerwowałeś się a wiec to, że ten co ma Ducha Św nie traci tak łatwo nerwów więc nie wciskaj, że nie ze swojej mądrości i swojego serca piszesz a z objawienia Ducha Św bo jak na razie nie wyczułem pokoju jaki jest owocem Ducha Św. Zastanów się nad sobą.
Mówi się że jeśli chcesz sprawdzić czy diabeł do ciebie przemawia to jest oplucie go. Święty przebaczy a diabeł się wnerwii. Wierzę, że masz też Ducha ale pogubiłeś się w rozumowych rozważaniach i zacietrzewieniu.
Też nie jestem trynitarzem ale też nie jestem antytrynitarzem. Nie interesuje mnie religia i przekonania ale prawda dlatego drążę nie negując wszystkiego jak leci. Też jestem od niedawna w kościele Zielonoświątkowym więc proponuję darujmy sobie walkę. Chętnie pogadam o szczegółach bez polityki.
Zauważ że w dekalogu występuje Elohim więc zastanów się o co walczysz. Wg mnie trójca jest hihotem diabła ale antytrynitaryzm wcale nie jest lepszy a teologiczne spory bezowocne :(
Niektórzy słowo Bóg rozumieją jako Elohim. Mój pastor zażądał abym się określił czy uznaję Jezusa jako Boga. Poprosiłem aby zdefiniował słowo Bóg. Zażądał bez definicji a ja odpisałem, że tak Z tym, że odróżniam El od Elohim i co miałem na myśli przez brak definicji to niech się teraz zastanawia.
Dla mnie wystarczającym tekstem jest to: "Idę do Boga mojego i Boga waszego" oraz ten "wy jesteście z niskości a ja jestem z wysoka" i po temacie. jeśli wydaje ci się to nielogiczne to możemy się umówić na lekcję matematyki o liczbach nieskończonych (porządkowych i kardynalnych) gdzie jedna liczba nieskończona jest nieskończenie większa od drugiej liczby nieskończonej. Naprawdę w matematyce to ma sens: Jezus jest Bogiem a JHWH jest Bogiem Jezusa i w stopniu wyższym JHWH jest Bogiem dla nas bardziej niż Jezus.
Zdefiniować kwadratowy okrąg i pierwiastkowanie z liczb ujemnych też logicznie da się a laik powie - nielogiczne przecież.

Co do błędu to błąd polega na metodzie a nie na tezie z twojej strony. Co z twojej racji wynika ? Nic. Pokaż prawdę działającą moc. Ja po chrzcie doświadczyłem prawdziwej mocy.
Proponuję pogadać na privie (np.: www.facebook.com bo też mi teoria Trójcy śmierdzi ale do tematu trzeba podejść zgodnie z wolą Boga i w Duchu Św z pożytkiem dla innych a nie dla racji.

Szymon
14 lat temu

Nie mam ochoty czasu gadać na privie mów otwarcie ja mówię otwarcie , debata jest otwarta i jawne to co usłyszałem od Mojego Tatusia jest dla mnie święte nie próbuj mnie zatrzymać staram się mieć pokój o ile to możliwe z każdym i więc z drogi zawadzasz mi.
Ja też nie jestem z tego świata ja mój Pan i nie pozwolę zwodzić się kolejnemu człowiekowi .

Masz tylko dwie drogi labo jesteś trynitarzem (politeista) albo jesteś monoteistą.

Nie ma innej opcji. Jak Ty masz to się podziel ale skończ mówić mi matematyka bo ja jestem z tego kiepski i nie pojmę twoich filozofii :D
Ale wiem co to jest jeden a nie dwa i nie trzy .

Jerzy
14 lat temu

@Szymon ten tatuś mówi tak:
Mat 17:5 bw "Gdy on jeszcze mówił, oto obłok jasny okrył ich i oto rozległ się głos z obłoku: Ten jest Syn mój umiłowany, którego sobie upodobałem, jego słuchajcie!"
Syn mówi:
J 20:17 bw "Rzekł jej Jezus: Nie dotykaj mnie, bo jeszcze nie wstąpiłem do Ojca; ale idź do braci moich i powiedz im: Wstępuję do Ojca mego i Ojca waszego, do Boga mego i Boga waszego."
Apostołowie mówią:
Rzym 15:6 bw "abyście jednomyślnie, jednymi usty wielbili Boga i Ojca Pana naszego, Jezusa Chrystusa."
Co wynika, że Jahwe jest Bogiem Jeszua.

Zacznijmy więc od najważniejszego:
- dekalog - o co chodzi z liczbą mnogą i czy Jeszua możemy nazwać Elohim i jak mam interpretować w swoim życiu
- definicja Boga

Mnie interesuje co Bóg chce a nie spór o słowa ale jak przestrzegać dekalogu.

Jerzy
14 lat temu

A teraz Szymon trochę matematyki. Liczby nieskończone mają prę dziwnych cech. Są liczby nieskończone równoliczne np. z liczbami naturalnymi i nazywa się je alef zero a 2 do potęgi alef zero jest równoliczny z liczbami rzeczywistymi i nazywa się continuum. te liczby mają jeszcze inne cechy: np. nikt nie wie czy między alef zero a continuum istnieje liczba kardynalna większa od alef zero i mniejsza od continuum. Nazywa się to hipotezą continnuum i z tego morał jest taki:
- aksjomat wyboru tworzy niespójną matematykę bo istnieją elementy (byty), które logicznie i nielogicznie nie da się określić czy należy do danego zbioru.

NAWET MATEMATYKA ZNA PROBLEM NIEMOŻNOŚCI OKREŚLENIA CZY ELEMENT A NALEŻY DO ZBIORU B.

Więc jest możliwe logicznie i matematycznie, że nie jest możliwe określenie czy byt Jeszua należy do zbioru Bóg Prawdziwy zważywszy, że echad możemy przetłumaczyć jako jedność a jeśli po stworzeniu poznajemy naturę Boga to jest on jak najbardziej rodzinny.

Szymonie pisz jakie ma to konsekwencje w życiu bo co do uwielbienia to JHWH wywyższył Syna Człowieczego i dał mu miejsce po swojej prawicy i chwałę itd.
Co uznanie Jezusa nie Bogiem zmienia w moim postępowaniu albo co powinno zmienić ? Jak mam interpretować dekalog ? Jak mam się modlić jeśli modlę się jak Jeszua nauczał ?

felicja
13 lat temu

Byłam mormonką, na szczęście udało mi się wyjść z tej grupy. A wcale nie było to łatwe. Mormoni to z pozoru mili i sympatyczni ludzie, dopóki im się nie sprzeciwisz...w Polsce swoje centrum mają w Warszawie.

Michał
3 lata temu

O Księdze Mormona pisał też Däniken, twierdził że ta świątynia na kontynencie amerykańskim znajdowała się tu: en.m.wikipedia.org
Jednocześnie miała to być świątynia opisana przez Ezechiela XD

Po dekadzie od ukazania się odcinka kojarzę już kilkoro Polaków, którzy przeszli na mormonizm...

Co jeszcze?