597. Chrześcijaństwo to dno

2024-10-03 166 3231
Z Biblii, historii i doświadczenia wynika, że Jezus i jego ideały zawsze najmocniej przyciągały złodziei, morderców, prostytutki, słabych, głupich, niedorajdy, ćpunów i alkoholików. Czy Bóg ma jakiś dziwny fetysz czy tak po prostu wychodzi? A może to nie Bóg, tylko kościół szuka sobie na owieczki największą hołotę, bo łatwiej nią sterować? Na te pytania trzeźwych odpowiedzi poszukamy w tym odcinku.
Poprzedni odcinek:
Następny odcinek:

Dyskusja

Jeżeli chcesz dodać komentarz zaloguj się albo skomentuj na YouTube
radapa2048
2025-08-22 21:35
Psalm 14 🙏 Chwała Bogu za Jezusa 👋
jaja1596
2025-02-19 01:53
🤔
isadora7409
2024-12-19 21:58
Jestem chrześcijanką i nie byłam menelem.
Martin
2024-11-11 10:09

E tam. Ludzkość grzeszy bardziej niż Adam z Ewą, każdy umiera za swoje. Grzechu pierworodnego nie ma w Biblii, to wymyślił Kościół Katolicki. Kobieta i rozsądek? Kobieta ma dużo fajnych cech, ale rozsądek na liście typowych cech kobiecych? Chodzić w szpilkach albo studiować polonistykę jest i tak mniej rozsądne niż słuchać węża.

Akurat wiadomo, dlaczego Jezus mówił przypowieściami a nie bardziej zrozumiale, bo sam to wyjaśnił. Po to tak mówił, żeby zrozumiał tylko ten, kto chce zrozumieć, poszukać i się wysilić, a reszta niech se idzie, wierzy w co chce i nie zawraca głowy.

Jak ktoś chce ustalać jaka "powinna" być prawda, to ja zachęcam, żeby sam stworzył swój wszechświat i wtedy będzie mógł w nim poustalać co jakie być powinno. Ja bym na przykład w swoim ustalił, że ma nie być grawitacji, bo mam wielką ochotę fruwać. Jak będzie okazja to tak ustalę, a póki co akceptuję rzeczywistość, którą kto inny stworzył, bo nie chcę sobie obić pyska jak spadnę z wysokości.

Ale fakt, że ludzie sobie lubią pofilozofować, w sposób prowadzący donikąd. No to już jak kto lubi. Mi się na przykład już nie chce trafić czasu na to. Biblia w każdym razie jest pożyteczna i praktyczna - dla niektórych.

Jan Kotarbinski
2024-11-11 03:03

Co to za sprawiedliwość boża. Ewa i Adam zgrzeszyli a cała ludzkość cierpi. Poza tym nie wydaje się logiczne aby Ewa posłuchała węża. Jak rozsądna kobieta może tak zareagować na to , że jakiś tam wąż może przemawiać. Kto by dzisiaj posłuchał i poszedł za radą konia , który by zaczął mówić albo psa. To jakaś farsa z tym grzechem pierworodnym . A po co ta cala biblia jest tak pisana, że nie da się jej zrozumieć np objawienie. Niby Jezus taki dobry. Podał proroctwo o czasach końca a nikt do tej pory nie jest w stanie ustalić kiedy to się stanie. To po co podawać takie info. skoro nie da sie wyciągnąć właściwych dat. To wszystko to jakaś "kupa" Nic nie wiadomo czego oczekiwać i nie da sie tego ustalic. Prawda powinna być jak fizyka lub matematyka a nie takie farmazony klepane od zdania do zdania , z których nic nie wynika. Takie tam filozofowanie prowadzące donikąd. A oto dalszy przyklad. Panie kto zgrzeszył, że sie ślepy urodzil.. Ani rodzice ani on tylko jest to dlatego aby dzieła boże stały sie jawne(cuda) i co z tego wynika? Totalne nic

Martin
2024-10-21 12:24

Przy okazji Rot ma rację, z tą różnicą, że oryginalnie chrześcijaństwo to nie religia, a ubóstwo wcale nie jest jest wymaganiem, przykazaniem ani doktryną. Bogaci też od początku stawali się chrześcijanami i dla nich jest to tak samo cenna sprawa - tylko bogatemu jest po prostu dużo trudniej zdobyć się na takie zmiany.

I dlatego masz rację: filozofia która wymaga radykalnych zmian będzie pełna ludzi, którzy nie mają nic do stracenia.

Jeżeli nie jest, jeżeli są ludzie przeciętni, zwyczajni i dołączając nie czuli specjalnie ryzyka czy poświęcenia, to należy się poważnie zastanowić czy to na pewno ciągle ta sama filozofia.

Dlatego się nie zgadzam z optymizmem Wszetecznika. Ja po prostu uważam, że wielkie stada ludzi przeciętnych, które stanowią większość stanu kościółów, to w ogóle nie są chrześcijanie w znaczeniu biblijnym. Mogą to być sympatycy, ewentualnie, a najbardziej prawdopodobne, że to są "chrześcijanie selektywni" - wybierają sobie tylko to co im się podoba, ignorują to co im nie pasuje.

Martin
2024-10-21 12:18

Trudno to ocenić, bo rzadko kiedy trafia się wspólnota czy kościół, które by były akurat statystycznie średnie. Stąd w jednym kościele sami bogaci, w drugim sami biedni, całość jest pół na pół, a wszyscy myślą, że jest skrajnie.

Ale główna różnica wynika nie z tego, że mamy ograniczone własne doświadzczenia, tylko z tego jakie przyjmujemy definicje. To co ktoś widzi jako nawrócony ktoś z wyższych sfer, dla mnie bywa formą zbiorowej psychoterapii i kończy się na powierzchownych gestach, które żadnej próby nie przetrwają. Nie wiem czy dalej jest, ale była jakiś czas temu silna moda na nawracanie się wśród celebrytów, to im generowało ruch i to cenny. W końcu lepiej muzykowi mieć milion fanów, którzy płacą podwójnie za płyty niż dziesięć milionów, którzy wszystko piracą.

Sprawę więc komplikuje fakt, że wg moich kryteriów w kościołach prawie nie ma chrześcijan. Gdyby tak było, że tylko 1% w kościele jest faktycznie uczniami Jezusa, to wtedy twoje 1% chrześcijan z marginesu może stanowić 100% wszystkich chrześcijan. Bo cała reszta to tylko kury z przyczepionymi piórkami, które krzyczą stadem, że są orłami.

A tak naprawdę wiadomo, że w każdej grupie będzie inaczej.

januszkolodziej7054
2024-10-17 05:39
Hej ludzie! Czy jest tu odcinek o współczesnym nacjonaliźmie żydowskim czyli o SYJONIŹMIE? Albo jescze lepiej o CHRZEŚCIJAŃSKIEM SYJONIŹMIE? Jak to jest że chrześcijanie popierają syjonistyczny Izrael wiedząc, że syjoniści mordują teraz chrześcijan w Gazie i Libanie, mordują kobiety i dzieci. Czy Biblia mówi, że Netanjahu ( jego ojciec, syjonista Milejkowski zmienił nazwisko, by brzmiało biblijnie) ma wymoroować wszystkich, którzy nie są Żydami - chrześcijan, dzieci, kobiety? Syjoniści rozwalają najstarsze kościoły chrześcijańskie w Gazie i Libanie, zabiujając wierzących! Dlaczego chrześcijanie popierają masowo, bezrozumnie, wszystko co robi syjonistyczne państwo? Dlaczego w zborach wiszą flagi państwa Izrael? Czy to nie jest tak, jak za hitlera wisiały w zborach niemieckich falgi ze sfastyką? Nacjonalizm polski zły, a nacjonalizm żydowski dobry? To jest takie głupie!
piterbzymas6462
2024-10-09 02:43
Pozdrawiam Martin. Fajny kontrowersyjny i zmuszajacy do myślenia temat. Tak trzymać, pozdrawiam!
Benzoszal
2024-10-08 09:56
​@@elzbietatetela6930 "Chrześcijaństwo narzucało swojego boga ogniem i mieczem" - powiedz to niewinnym ludziom i co najważniejsze kobietom które były zabijane i wykorzystywane tylko dlatego że wierzyły w Jezusa.
Benzoszal
2024-10-08 09:47
tak trafiał do tych rewolucjonistów że ci wybrali Barabasza a póżniej Szymona Bar Kochbę któremu nawet Rzymianie nie uwierzyli a Jezusowi uwierzył nawet rzymski namiestnik Judei.
Benzoszal
2024-10-08 09:37
@@PacifistSasquatchPole-uc1cn Buddyzm pewnie też jest związany, bo Dalajlama uważa Jezusa za bodhisattwe i tam jest również koncepcja piekła.
januszkowalskii114
2024-10-07 18:01
@@PacifistSasquatchPole-uc1cn Albo trolujesz albo naprawde nie wiesz. Judaizm uwaza Jezusa za czlowieka i na pewno nie uwaza go za mesjasza oraz Boga. Widac ze nie wiesz czym jest Judaizm (Torah i Talmud) Nie zmartwychwstal. Katolicyzm jest lucyferianska wiara promowana przez jesuitow ktorzy sa Lucyferianami. Islam rowniez wierzy ze Jezus istnial ale byl tylko mesjaszem a nie Bogiem z najswietrzej trojcy. Nie zmartwychwstal. Tak w WIELKIM skrocie.
Fdybys znal te podstawowe infiormacje nigdy bys nie napisal tego co napisales
OdwykCom
2024-10-07 14:10
a był odcinek o islamie https://youtu.be/S30Nh2usDgI
Szlachcic_pańszczyźniany
2024-10-07 12:10
@@OdwykCom kolego, ty obrazasz katolikow i emanujesz pogarda i nienawiscia, wiec zacznij najpierw od siebie zanim zaczniesz innych pouczac.
OdwykCom
2024-10-07 11:55
usuwam tylko jak ktoś kogoś obraża. Jak chcecie wolności słowa to nauczcie się z niej korzystać
bartoszkomornik7840
2024-10-07 10:25
​@@OdwykComMyślę że by mu zablokowali kanał , treści dobre dla człowieka są cenzurowane natomiast treści patologiczne , deprawujące promowane, stąd gale freakowe,alko streamy: danielmagical, rafonix, Ela Gawin nie były przez wiele lat usuwane. Przykład muzyczny promowanie kawałka Fagaty "Bandycka Jazda", cenzura kawałka Zbuku, Tau" List do Boga". Biskup w Australii , kolebdze kultury Woke , obozów Covid , nie bojący się mówić prawdy o Jezusie
Mar Mari Emmanuel na swoim streame mszy został prawawie zamordowany, dziabnięty w oko , które stracił i tak zapewne skończyłby Jezus...
PacifistSasquatchPole-uc1cn
2024-10-07 09:35
@@magorzatagouchowska8995 kościół jest na siłę narzucony Polakom przez sprzedajnego tchórza, Mieszka I który przyjął te inwazyjną religie przemocy. Wiem o czym mówię, musiałem w podstawówce pacyfikować opętaną katechetke bo byłem urzędowo zapisany na religię z przymusu. Baba mnie biła i dusiła za problemy z pisaniem, aż zacząłem walczyć z szatanem, i udało mi się uratować.
PacifistSasquatchPole-uc1cn
2024-10-07 09:34
@@magorzatagouchowska8995 jeśli coś istnieje, to po śmierci lepiej będą mieć ludzie którzy nie wsparli religii odpowiedzialnej za rozlewy krwii, i żyli etycznie. Inaczej nie będzie sprawiedliwości a coś w rodzaju religijnego nazizmu który prezentujesz tym komentarzem.
PacifistSasquatchPole-uc1cn
2024-10-07 09:28
@@januszkowalskii114 judaizm, chrześcijaństwo, katolicyzm i wszystko związane z Jezusem to to samo.
bartoszkomornik7840
2024-10-07 09:25
@@OdwykCom Myślę że by mu zablokowali kanał , treści dobre dla człowieka są cenzurowane natomiast treści patologiczne , deprawujące promowane, stąd gale freakowe,alko streamy: danielmagical, rafonix, Ela Gawin nie były przez wiele lat usuwane. Przykład muzyczny promowanie kawałka Fagaty "Bandycka Jazda", cenzura kawałka Zbuku, Tau" List do Boga". Biskup w Australii , kolebdze kultury Woke , obozów Covid , nie bojący się mówić prawdy o Jezusie
Mar Mari Emmanuel na swoim streame mszy został prawawie zamordowany, dziabnięty w oko , które stracił i tak zapewne skończyłby Jezus...
OdwykCom
2024-10-07 09:10
jak ciężko to włącz sobie coś lżejszego :P
OdwykCom
2024-10-07 09:07
A czy Jezus jakby żył dzisiaj i dajmy na to miał kanał na youtube to by nagrywał miłe filmiki dla faryzeuszy? W końcu by mu youtube nie ciął zasięgów i by było miło no i może by go za to na końcu nie zamordowali też :D
OdwykCom
2024-10-07 08:52
polecam najpierw obejrzeć ze zrozumieniem bo wydaje się że nie obejrzałeś w ogóle filmu
OdwykCom
2024-10-07 08:52
polecam najpierw obejrzeć ze zrozumieniem bo wydaje się że nie obejrzałeś w ogóle filmu
OdwykCom
2024-10-07 08:51
polecam najpierw obejrzeć bo wydaje się że nie obejrzałaś w ogóle filmu
Krystian23NS
2024-10-07 08:10
"A Jezus, usłyszawszy to, powiedział im: Nie zdrowi, lecz chorzy potrzebują lekarza. Nie przyszedłem wzywać do pokuty sprawiedliwych, ale grzeszników." - Marka 2,17
Ludziom którym dobrze się powodzi Bóg nie jest potrzebny. Zaczynają się nim interesować gdy życie już mocno ich przeora :)
januszkolodziej7054
2024-10-07 07:35
Martin, ludzie tutaj piszą złe rzeczy o Tobie. Ja tak nie uważam. Chyba to wszystko zależy od środowiska. Jeśli ewangelizujesz studentów, to w kościele są intelektualiści. Jeśli ewangelizujesz więźniów, to masz kryminalistów w kościele. Duże znaczenie ma też, to co reprezentuje sobą pastor. Jesli pastor nie był w stanie zdać matury bo za trudna, to w kościele są mu podobni, czują się dobrze w w swoim towarzystwie. Szczególnie w krajach, w których jest silny separatyzm społeczny. Klasa najniższa, klasa średnia, klasa wyższa, posh. Oni mieszkją w zupełnie innych miejscach, chodzą do innych szkół ale też chodzą do innych kościołów. Czują się dobrze w swoim towarzystwie.
kahat8599
2024-10-06 23:32
Wszetecznik
2024-10-06 21:55

Martinie, dziękuję Ci za kolejny ciekawy filmik. Chwała Bogu za te 3 zbory, które wskazałeś, i że Bóg daje chęć tym ludziom, by się zbierać, tworzyć kluby dyskusyjne i studiować naukę Jezusa Chrystusa. Cieszmy się, że są pośród nich chrześcijanie od pokoleń, bez ekstremalnych życiowych historii, jak również ci, których Bóg wyciągnął z ciężkich doświadczeń.

Wydaje mi się, że przesadzasz opowiadając, że Jezus otaczał się jakby w większości marginesem, i dominacji marginesu w kościele. Rozumiem po co zauważasz, że stanowi on jakąś znaczącą część nawracających się. Bardzo fajnie to cenne przesłanie w swoim wywodzie pokazałeś.

Niektórzy po obejrzeniu tego filmu mogą zostać z krzywym wizerunkiem kościoła i Jezusa. Z mojego subiektywnego doświadczenia wynika, że chrześcijan z marginesu jest 1%, góra kilka %. Sytuację w Nowym Testamencie ocenić można zupełnie obiektywnie na podstawie tego, co jest tam napisane. Jako przeciwwagę przykładów, które wymieniłeś, mógłbym podać dziesiątki postaci wymienionych z imienia i zawodu z wyższych sfer, które zostały chrześcijanami. Opisanych jest tysiące nawróconych zwykłych ludzi. Z marginesu wydaje się pochodzić jedynie promil chrześcijan.

P1et_11
2024-10-06 20:22
@@wladzimirwladko5466 jeśli Bóg jest wszechmogący i miłosierny to dlaczego nie może zbawić każdego człowieka? nawet grzeszącego. A jeśli nie może on zbawić każdego
czy nie oznacza to że Bóg nie jest wszechmogący
kanyenkekanyenke1419
2024-10-06 19:49
Bo robaki potrzebują wierzyć. Są dkani i potrzebują kierownictwa
marekszewczyk3208
2024-10-06 15:58
Nietzsche rozpalił małe ognisko, które płonie coraz mocniej. Polecam Jego książki, szczególnie :"Z genealogii moralności".
grucha3452
2024-10-06 15:57
Niech umarli grzebią umarłych swoich.
mariasophia925
2024-10-06 14:09
@@101depech Uff! Jacy ludzie sa nielogiczni,bo nie czytajac Slowa Bozego,sami sobie zmyslala,jak powinien zachowac sie Bog w ich sytuacji. Czlowieku, Bog nie wysluchuje szydercow,klamcow,balwochwalcow,zdziercow,rozpustnikow itd. ani ludzi ,ktorzy nie wierza w Niego lub nie maja zyczenia Go poznac. Przeczytaj Jakuba 4 rozdzial ,to moze cos Ci sie rozjasni. Naprawde smieszni sa ludzie,ktorzy wyrzadzaja zlo ,a pretensje maja ,ze Bog ich nie ratuje. Bog dokonal najwiekszego poswiecenia dla ludzkosci,zeby wyrwac nas ze szponow smierci,ktora sami na siebie sciagnelismy. Przyklad o samarytaninie jest dla Ciebie,jaki masz byc dla blizniego,bo Bog wykonal i wykonuje wspaniale rzeczy dla Ciebie.
Mariusz
2024-10-06 13:31

Gdyby ktoś bogaty wyszedł na ambonę i opowiadał, że połowę majątku oddał potrzebującym, to połowa wiernych wraz proboszczem by go wyśmiała, albo nie potraktowała poważnie, nie mówiąc już że takich bogatych trudniej znaleźć niż upadłych

wladzimirwladko5466
2024-10-06 11:28
​@@seastianBóg nie zbawia przed samym sobą, to czy ty będziesz potępiony to nie wina Boga tylko twój wybór. Wybierasz pokusy, grzech i to co ci oferuje świat, szukasz bóstwa w rzeczach, sukcesie, albo w ludziach. Pan Jezus przychodzi, bo cię kocha i nie chce, żebyś wybrał grzech. Grzech jest sprzeciwem wobec Boga, ty jesli wybierasz grzech to sam się skazujesz na potępienie, bo odrzucasz Boga i jego ofiarę
Esteleath
2024-10-06 10:13
Weźmy rozbijmy ten przykład prostytutki na czynniki pierwsze.
To co mówię jest bazowane na doświadczeniu pracy z takimi.
Prostytutka jest osobą zbyt przyzwyczajoną do łatwych pieniędzy.
Często ma kontakty z półświatkiem przestępczym.
Często ma pomieszane okultyzmem poglądy.
Społecznie jest wykluczana przez złą opinię i popełniane błędy, które są w społeczeństwie nie tolerowane - na przykład zabieram taką na wspólnotę katolicką, a ona zamiast się nawracać to chce wszystkich ciągnąć na zajęcia z jogi - de facto patrząc na źródła apostolskie - powinni być tacy co z nią powinni tam pójść by jej uczyć cech wspólnych jej pseudo-duchowości pogańskiej z duchowością chrześcijańską oraz chrześcijańskiego duchowego oświecenia - natomiast problem polega na tym, że niestety jej zachowanie powoduje reakcje zupełnie przeciwną.
I teraz - trzeba nauczyć taką myśleć, podejmować decyzje, wykształcić, nauczyć hobby i pasji do życia, a także dać pracę i dopiero wtedy starać się o wykreowanie w niej wyższego wykształcenia i większej użyteczności plus eksploracji tego co to znaczy być uczniem Boga.
Wszystko to kosztuje ogrom zasobów ludzkich - gdzie sami chrześcijanie wolą robić przeszkody niż pomagać, ogrom pieniędzy - których nie oszukujmy się - nie ma, wstawienników w urzędach, mopsach itp - gdzie ludzie nie chcą za kogoś świecić oczami, gdyż nie jest to sądzone na podstawie szlachetnej postawy ludzkiej koniecznej w dzisiejszych czasach - tylko na podstawie tego co ta osoba osiąga - co jest kompletnie błędnym i chorym systemem oceniania - bo taka osoba nie potrzebuje wszędzie potępiających wyroków tylko szczerej pomocy. Szczerej to znaczy takiej, co się nie skończy za zakrętem bo się jej podwinie noga.
Podsumowując.
Chrześcijanom się nie chce.
Wolą zwalić winę na 'grzesznika' niż pełnić swoją misję.
Kapłani przyklaskują tym 'normalnym'' w krzywdzeniu i wykluczaniu tych 'grzeszników', pewnie dlatego, że boją się zostać sami.
Myślę, że sam Chrystus tego nie pochwala.
Natomiast nauczyło mnie to innej rzeczy - mimo, że Chrześcijanie tacy są - Bóg nadal ich kocha i uczy być do nich cierpliwym, kochającym, wybaczającym, bo to tylko słabi ludzie. Mnie tylko wkurza fakt - że kiedy mi się coś dzieje złego to mnie od razu wykluczają podobnie z innych przyczyn [np. na podstawie tego z kim ja się zadaje], a już się nie liczy fakt, że ja to robię dla ewangelii - i kiedy ja mam problem to ciężko o jakąkolwiek pomoc. Ale jak coś się dzieje tym 'co się pasą na zielonych pastwiskach' wiary katolickiej - to niebo dla nich zstępuje w moment. mają prace, rodziny, szczęście, wsparcie. To niesprawiedliwe.

To czego nam trzeba w kościele - to pasterza, który oprócz głaskania owiec używa rózgi swojej gdy postępują źle i niemiłosiernie oraz im samym często trzeba takiej samej. Wtedy to chrześcijanie - zaczęli by być tacy jakich ich sobie Bóg wymarzył. Plus - wszyscy bez wyjątku mamy od najmniejszych do największych za mało boskiej pomocy na ziemii do czegokolwiek. Trzeba nam więcej. Proszę o modlitwę niech to się w końcu zmieni.

Podsumowując to słowem Pańskim:
Ewangelia wg. św. Łukasza
Rozdział 3:
4 jak jest napisane w księdze mów proroka Izajasza:
Głos wołającego na pustyni:
Przygotujcie drogę Panu,
prostujcie ścieżki dla Niego!
Każda dolina niech będzie wypełniona,
5 każda góra i pagórek zrównane,
drogi kręte niech się staną prostymi,
a wyboiste drogami gładkimi!
6 I wszyscy ludzie ujrzą zbawienie Boże.

I tak komentując jeszcze to słowo - to zawsze pagórki i góry - czyli ludzie wyżej postawieni i mający jakąś dozę władzy - są problemem, który nie chce współpracować. Biada ludziom co mają wyższe stanowiska w społeczeństwie, ale błogosławieni miłosierni, albowiem oni miłosierdzia dostąpią.
101depech
2024-10-06 10:06
I bóg odpowiada temu łaknącemu pomocy? Odpowiedz szczerze sam przed sobą czy faktycznie przychodzi bóg z pomocá czy tylko sam siebie mamisz, że że Twoje wołania odnoszą jakiś realny skutek?
Zupełnie jak w przypowieści o samarytaninie: jest cierpiący oraz mijający go ludzie. Bóg to właśnie ten levi, który zdaje sobie sprawę z niedoli cierpiącego, ma możliwość niesienia ulgi, ale pozostaje całkowicie pasywny wobec stanu rzeczy.

...tak, tak xD z tej sytuacji musi wyniknąć jakieś większe dobro haha. Znam ten algorytm generowania konfabulowanych racjonalizacji już na pamięć 😎
MichałMaj-d4p
2024-10-06 08:36
W 2011 roku zakończono 5-letnie badania na włoskim, rządowym Instytucie Badawczym ENEA, z udziałem specjalistów wszelkiej maści. Orzekli, co następuje; obraz odbity na Całunie pochodzi z wyrzutu gigantycznej energii 34 miliardów watów promieniowania ultrafioletowego próżniowego, a promieniowania o takiej mocy nie jest w stanie wytworzyć żadne współczesne urządzenie, a cóż dopiero w starożytności. W 2022 dr. Liberato De Caro, zastosowali metodę tzw. szerokokątowej dyfraktometrii rentgenowskiej (WAXS) do określenia wieku materiału, z którego zrobiono całun. Naukowcy przestudiowali osiem drobnych próbek tkaniny pobranej z Całunu Turyńskiego, na którym widać negatywowy wizerunek mężczyzny zmarłego w wyniku ukrzyżowania. „Wywnioskowali, że całun był przechowywany przez 13 wieków w warunkach zachowujących temperaturę około 22,5 stopni Celsjusza i względną wilgotność około 55 procent, nim został sprowadzony do Chambery we Francji w latach 50-tych XIV wieku”. Oznacza to, że w przeciwieństwie do wyników z 1988 r. cofa to datowanie tego płótna pogrzebowego do czasów z I wieku. Badacze stwierdzili, że gdyby celuloza lniana była przechowywana w innych warunkach, jej starzenie się i wynikające z tego datowanie byłyby inne. Tymczasem okazuje się, że uzyskane rezultaty są „w pełni zgodne z analogicznymi pomiarami uzyskanymi z próbki płótna – którego datowanie według historycznych zapisów to 55-74 r. po Chr. – znalezionego w Masadzie w Izraelu”. Z kolei porównanie próbek Całunu Turyńskiego z podobnymi płótnami z XIII i XIV wieku nie wykazały podobieństw. Badanie Liberato de Caro zgadza się z analizą oktochemiczną William Meachama, który także analizował włókna lnu, z którego wykonano całun. Porównał on stan włókien ze starożytności oraz współczesnych pochodzących z Europy i Bliskiego Wschodu. Włókno z całunu było takie samo, jak próbka z Lewantu z początku naszej ery. Jednak to ateistów nie przekonuje, są nieprzemakalni i zdumiewająco odporni na fakty.
piotrtatarski477
2024-10-06 07:43
Religia, jaka by nie była i jakby się nie nazywała powoduje z czasem postępujące uszkodzenie mózgu, co objawia się narastającą z wiekiem wiarą w fikcję i związanymi z tym urojeniami. Modlenie się w 2024 r. XXI wieku do kamiennych figurek, obrazków, krzyżyków, dopatrywanie się niemal wszędzie objawień ( np. na murach, szybach, drzewach, itd. ), klękanie lub leżenie przed nimi krzyżem oraz poszukiwanie u nich zrozumienia oraz oczekiwanie od nich zdolności sprawczej do czynienia jakiś zmian na lepsze w życiu wierzących - pokazuje jak strasznie zniszczone są przez religię umysły osób w nią wierzących. Wybierają one i wolą wiarę w religijną fikcję od rozumu i nauki oraz tego, co te mówią o dziele stworzenia. Modlą się, błagają o pomoc, o łaskę, o zbawienie do nieistniejącego i wymyślonego tysiące lat temu żydowskiego ponoć wszechmogącego Boga, który nawet nie zdołał uchronić - jak mówi "Pismo Święte" własnego syna Jezusa przed męczeńską śmiercią na krzyżu. Ten Bóg także nigdy nie pomógł wielu wiernym proszącym czy błagającym go wręcz o pomoc i ratunek do ostatniego swojego oddechu - jak np. milionom wierzących w niego żydów masowo gazowanych i palonych w niemieckich obozach zagłady. Ci wszyscy modlący się wyznawcy żydowskiej bajki uważają, że są lepsi od samego Jezusa, który zakończył swój ziemski żywot pamiętnymi słowami: "Ojcze, dlaczegoś mnie opuścił!?" czy też od tamtych milionów niczemu winnych pomordowanych mężczyzn, kobiet, dzieci bezskutecznie wzywających i błagających swego "Boga" o pomoc, kiedy byli w ciężkiej chwili. Ta ich bezmyślność oraz brak krytycyzmu i zdolności do wyciągania wniosków z historii - są wynikiem spustoszenia mózgów osób wierzących w "siły nadprzyrodzone" przez religię, co pozbawiło ich zdolności rozróżniania religijnej fikcji od realu. Z tych względów nauczanie religii powinno być zakazane.
paulavanna3800
2024-10-06 06:38
@@elzbietatetela6930dokładnie, żadna religia abrahamowa nie przedstawiła nigdy żadnego dowodu na istnieje boga, to zwykły manipulacyjny kult odbierający ludziom moc i zdrowy rozsądek oraz pozwalający im zrzekac się odpowiedzialności za swoje życie - to dla wielu ludzi bardzo wygodne. Pozdrawiam 🙂
elzbietatetela6930
2024-10-06 02:26
"A czlowiek na dnie czesto sie zastanawia czemu jest w takim nedznym stanie,wiec czesciej zaczyna wolac do Boga i pragna pomocy" 😆😆😆😆😆 .A bóg im na to - bo coś cię kurna nie lubię.
elzbietatetela6930
2024-10-06 02:21
Zdania są podzielone. W tamtym czasie roiło się na Bliskim Wschodzie od różnych wróżbitów, nauczycieli, mędrców i innych pomyleńców. Jeśli Jezus istniał, to prawdopodobnie nie miał nic wspólnego z postacią z biblli, która jest kompilacją mitów i legend dotyczących bardzo różnych postaci przypisanej później jednej osobie. Oczywiście chrześcijaństwo jest typowo synkretyczną religią. Niezależnie od tego, czy Jezus istniał czy nie jaki to niby ma być dowód na istnienie jakiegokolwiek boga? Którego?
elzbietatetela6930
2024-10-06 02:15
Niestety to chrześcijanie narzucają swoje zdanie innym i to jeszcze za publiczne pieniądze. Niby dlaczego ateista czy innowierca ma płacić podatki, z których finansuje się pensje katechetów? Chrześcijaństwo narzucało swojego boga ogniem i mieczem. I to nie jest tak, że każdy może sobie wierzyć w co chce. Niech wierzy ale swoją ciemnotę i zabobony niech zachowuje dla siebie a nie "ewangelizuje" innych. Każda religia jest propagowaniem ciemnoty i jako taka jest szkodliwa. Niech chrześcijanie sami płacą na utrzymanie swoich kościołów, klechów, lekcji religii itp. Zobaczymy ilu ich zostanie?
elzbietatetela6930
2024-10-06 02:05
Dla kogo? W Polsce istnieje katotaliban a nie islam. Możesz na rynku w Warszawie spalić Koran i psa z kulawą nogą to nie obejdzie. Usiłujesz czymś straszyć? No to jedź do Kabulu , bo w Polsce ci jeszcze przyklasną gdy spalisz Koran.. I co to ma wspólnego z chrześcijańskim bredniami. Wszystkie religie to przesądy. Wiara w jakiegoś faceta, który siedzi gdzieś, w jakimś religijnym niebie i rządzi twoim życiem i bez żadnej religii jest idiotyzmem.
januszkowalskii114
2024-10-05 23:51
Dlaczego mieszasz Katolicyzm z Chrzescijanstwem?
To jak twierdzic ze Islam to to samo co Judaism albo Chrzescijanstwo o_0
__.silence.__
2024-10-05 22:36
@@magorzatagouchowska8995 chodzisz do kościoła od wielkiego dzwonu i najpewniej całe życie siedzisz w jednym kościółku na jakiejś prowincji to i porównania nie masz bo księża szkalują ateistów i nie tylko ich i stanowi to dość częste zjawisko a na pewno nie takie z którym ktoś kto chodzi do kościoła się nigdy nie spotkał. jeżeli nie dostaje się ostro tym który nie odpowiadają wyznaczonym kościelnym standardom to w innej formie bardziej pośrednio nadal ma miejsce piętnowanie konkretnych jednostek ale być może się mylę i wiernie uczeszczasz na mszę świętą. szkoda tylko że słuchasz piąte przez dziesiąte. odnieść można wrażenie że do tego przybytku uczęszczają wyłącznie osoby które nie słuchają a którymi kieruje przyzwyczajenie albo jednostki tępe i bezmyślne które słuchają ale niezdolne są do samodzielnego myślenia. dużo wiary życzę i z panem Bogiem :)
klementynalitwin3750
2024-10-05 22:04
Matko, czy ktokolwiek z komentujących w ogóle przesłuchał całość? 🙃
BaldTV
2024-10-05 21:37
Jeżeli biedny to "odpadek życiowy", to może warto wiedzieć że Pan prowadzący dla wielu ludzi też jest biedakiem, czyli odpadkiem życiowym.
magorzatagouchowska8995
2024-10-05 21:30
@@__.silence.__ Naprawdę?, chodzę do koscioła bardzo często , nigdy nie słyszałam , aby księża szkalowali kogokolwiek, to chyba waćpan/i wogóle nie chodzisz do koscioła, nie bedę polemizowac z Panem/ią na ten temat , wszak kazdy ma wolną wolę i wybór, księża nie stoją na rogatkach i nie ciągną do kościoła na siłę, tak jak np. świadkowie jehowy, jesli ktoś ma ochotę to idzie jesli nie droga wolna dla kazdego, kazdy ma swój własny wybór, i to was najbardziej boli, że w kościele nie ma nic na siłe, przymós tam każdy idzie z własnej niepszymuszonej woli.
BogusawKonowaek-kp6co
2024-10-05 20:42
Co za bzdury. Nie jestem ćpunem itd, ale KAŻDY JEST GRZESZNY. Znam mahetnych i wykształconych chrześcijan. Echhhhh biedny... Jesteś Ty.
mariuszkajstura6635
2024-10-05 20:17
@@relikt55 Na podstawie eksperymentów myślowych buduje się pierwsze modele fizyczne, by obalić lub potwierdzić to co wykonano w wyobraźni. Wykonanie modelu lub jakiegoś eksperymentu w laboratorium jest związane z fizycznym wysiłkiem i kosztami niejednokrotnie wysokimi kosztami.

Wytrenowana odpowiednio wyobraźnia daje już całkiem niezłe wyniki, choć dość przybliżone, ale bardzo przydatne przy redukowaniu kosztów i czasu.

Nie piszę że ludzka wyobraźnia jest czymś doskonałym. Polecam przeczytanie książki:
"Bezmiar Matematycznej wyobraźni" Krzysztof Ciesielski&Zdzisław Pogoda.

Być może wtedy zrozumiesz że cała Matematyka zaczyna się od aksjomatów z których większość to wyobrażeniowe obiekty ( przykładowo takie coś jak "punkt" o nieskończenie małym wymiarze ).

Eksperymenty można też robić na kawałku papieru rysując różne obiekty mierzyć je linijką i na tej podstawie wyprowadzać równania modelujące te obiekty.

Całkiem sporo można już robić w arkuszach kalkulacyjnych na komputerze, są też wyspecjalizowane programy w których można symulować różne wybuchy w budynkach, na mostach, itp obiektach.

Oblicze dzisiejszego świata zdecydowanie rożni się od tego jaki się nosi w pamięci z lat 70, dzisiejsze narzędzia symulacyjne są już bardzo dokładne.

A to wszystko wzięło się z ludzkich pragnień i dzięki ludzkiej twórczej wyobraźni.

Znasz jakąś formę życia która miała by równie rozwinięty potencjał twórczy jaką ma człowiek ?

Sprzęt laboratoryjny też jest owocem ludzkich pragnień i wyobraźni.
__.silence.__
2024-10-05 19:54
Żaden prawdziwy katolik nie powie nigdy że ateizm to dno? Ty byłaś w ogóle kiedykolwiek w kościele? Przecież księża szkalujący ateistów to chleb powszedni.
Wszetecznik
2024-10-05 19:46

Rot, chrześcijaństwo to nie jest religia. To nauka areligijna, jeśli nie wręcz antyreligijna. Przynajmniej, kiedy mówimy o chrześcijaństwie biblijnym, bo kościół katolicki, czy protestantyzm są na pewno religiami, ale niewiele mają wspólnego z Biblią prócz pozorów.

robertrys7263
2024-10-05 19:24
przecież on niczego ci nie narzuca w odróżnieniu od chrześcijan którzy dla boga i w imię boga wymordowali najwięcej ludzi na świecie użyj mózgu
Szlachcic_pańszczyźniany
2024-10-05 19:03
Nie kasuj malostkowy prostaku komentarzy
bartoszkomornik7840
2024-10-05 18:56
Witam, dzięki temu clickbaitowemu tytułowi może będzie więcej wyświetleń, ale raczej wydźwięk będzie bardzo zły i stracisz fanów , co widać po łapkach. Stawianie tezy i określanie kogoś wiary za dno to kompletny brak szacunku, kultury i empatii do widzów twego kanału. Proponuje kolejny tytuł wyborcy PO lub PIS to dno , myślę że też będzis dużo wyświetleń i również obrazisz 1/3 Polaków przy okazji. Pozdrawiam.
jureksroka245
2024-10-05 18:44
@@AZ14101 No właśnie.
mariuszkajstura6635
2024-10-05 18:09
@@relikt55 A eksperyment myślowy "Kot Schrödingera" czym może być innym ? Jeśli chcesz się powoływać na naukę to najpierw poznaj jej istotę, bez tego będziesz bredził.
"Wielki Wybuch" to też wynik eksperymentu myślowego, w żaden inny sposób jego istnienia nie da się udowodnić. Poczytaj przykładowo o paradoksach, przykładowo paradoks Zenona z Eli. Wtedy zrozumiesz jakie pułapki tkwią w ludzkim umyśle i jak łatwo się zapętla niczym pies goniący własny ogon. Wizualizacja tego jest przedstawiona w symbolu https://pl.wikipedia.org/wiki/Uroboros .

Ciągle myślisz materialnymi kategoriami, nie zauważając jak świat zmienia swoje realia odchodząc od
materialnych reali w kierunku wirtualnych. Kto wie może twoje wnuki lub prawnuki będą podobne do kawałka galarety do której będą podłączone elektrody i będą bardzo szczęśliwe lub bardzo nieszczęśliwe, a wszystko będzie zależne od tego na ile będą umiały panować nad swoją wyobraźnią.
seastian
2024-10-05 17:38
@@relikt55 tak, tylko mi chodzi o to, że ten problem jest sztucznie wytworzony. Bóg zbawia przed samym sobą. Najwyższa istotą bawi się w teatr. Dlatego, szersze horyzonty od tego uwalniają, zaczynasz rozumieć, że ta cała zabawa to bajka dla mas, jeśli Bóg jest to na pewno się w to nie bawi.
rufuskowalski5605
2024-10-05 17:29
Oj słabiutko słabiutko. Ciężko tego słuchać
głosbeskidu1929
2024-10-05 17:28
@@paulavanna3800 dobra dobra. Pozdrawiam
paulavanna3800
2024-10-05 17:25
@@głosbeskidu1929 no właśnie wierzący w bajkowego jezuska już dawno pozbyli się rozumu 😊
seastian
2024-10-05 17:23
@@slawek7901 dobrze znam Biblię, wiedziałem, że te zagadnienia są za trudne. Nie jestem antychrześcijański, to dość wygodna kontra na trudne pytania. Ja po prostu nie lubię się oszukiwać.
mariuszkajstura6635
2024-10-05 16:52
@@relikt55 Przeprowadzasz eksperymenty myślowe szukając jakiegoś rozwiązania spontanicznie pojawiającego się problemu, rozważając różne alternatywy. Lub próbując przewidzieć co stanie się w najbliższej przyszłości. Po tym co piszesz widać że jakieś katastroficzne scenariusze spacerują po twoich myślach. 😁 Wybór podjętych działań jest rezultatem eksperymentu myślowego.

Po prostu myślisz zbyt płytko w poszukiwaniu związków przyczynowo skutkowych.

Tu masz fajny wykład dający do myślenia:

https://www.youtube.com/watch?v=L0ieJDzqKFA
Nawet myśl może być fraktalem 🙂
AZ14101
2024-10-05 16:44
on tu reklamuje tą religie "pokoju"
mariuszkajstura6635
2024-10-05 16:36
W warsztatach, domach, podczas zabaw dziecięcych, a najwięcej eksperymentów przeprowadzamy w swojej ludzkiej wyobraźni. Statystycznie najmniej eksperymentów wykonuje się w laboratoriach, obecnie najwięcej eksperymentów można przypuszczać że jest wykonywanych w wirtualnej przestrzeni komputerowej na modelach matematycznych. Choć to tylko przypuszczenie, bo ja uważam że raczej najwięcej eksperymentów jest wykonywanych w ludzkiej wyobraźni.
subiektywneopinie1623
2024-10-05 16:17
sama teza jest już nieprawidłowa xd. Prześledzmy sobie na przykład najelpszych matematyków w histori Polski. Czy Stanisław Ulam był ateistą? Nie, wierzył w chrześcijańskiego Boga. idzmy dalej spójrzmy na Banacha, Stanisława Saksa, Marcikiewicza. Sam Einstein był teistą to nie ma sensu dlatego przytoczone konsekwencje do tezy musza być błędne jeśli przyczyna nie istenieje
slawek7901
2024-10-05 15:57
@@seastian Aha zapomniałem napisać że jak przeczytasz NT to dowiesz się co było po zmartwychwstaniu Jezusa. Jeszcze raz pozdrawiam.
slawek7901
2024-10-05 15:55
@@seastian Nie są karani śmiercią tylko Rzymian 6.23 wyjaśnia czego następstwem jest śmierć. Widzę że jesteś mocno anty chrześcijański lub mocno przeciw wszelkim wierzeniom w Boga. Szkoda bo jesteś na szerokiej drodze ku zatraceniu a Bóg tego nie chce. Mimo wszystko życzę ci spokojnego sobotniego wieczoru i całej niedzieli. Pozdrawiam.
PacifistSasquatchPole-uc1cn
2024-10-05 15:34
Zgadzam się z niektórymi wnioskami, natomiast stricte ateiści z wyższych sfer wcale się nie różnią.
PacifistSasquatchPole-uc1cn
2024-10-05 15:31
@@relikt55 Ale to wymysł inwazyjnych plemion które najechały naszą ziemie i zmusiły nas do wyparcia naszych Bogów. Nie mogę wierzyć w coś co zabiło moich przodków. Nie mogę wierzyć w coś co ma krew na rękach i otępia ludzi, przez co otaczają mnie potwory. Musiałem walczyć z 50kg cięższą od siebie katechetką w obronie etyki i moralności już w podstawówce, wiem o czym mówie - to diabły.
PacifistSasquatchPole-uc1cn
2024-10-05 15:28
bluźnisz, Bóg będzie pluł na tych którzy przyłożyli rękę do ekspansji krwiożerczego chrzejścijaństwa i judaizmu. To jest upadek moralności, a "król" Mieszko I to jest niemiecki agent i sprzedawczyk.
PacifistSasquatchPole-uc1cn
2024-10-05 15:25
Bo nam narzucili, nazywając nas "poganami (z ang. heathens) " na naszej własnej ziemi, zakazując nam naszych bogów. Mieszko I to jest sprzedawczyk, a rzymianie i ich sługi to plaga. Dlatego, wypada wyeliminować rzymskokatoliyzm i judaizm z struktury naszego państwa.
marekkotek4472
2024-10-05 15:23
Skąd Ty wiesz na 100% że człowiek sukcesu jest zawsze mądrzejszy w sensie wiedzy o rzeczywistości od np. menela.przecież ten menel też może się edukować poza tzw oficjalnym systemem edukacji.To są jakieś subjektywne osądy taka merytoryka-stereotypowa niskiego poziomu myślenia.
marekkotek4472
2024-10-05 15:12
Masz racje jesteś tylko prostym człowiekiem który balansuje na granicy prostactwa,chamstwa i czasem całkiem ciekawych argumentów.
mariasophia925
2024-10-05 15:01
Mowisz,ze czytales Biblie i nie wiesz ,dlaczego tak sie dzieje??? Pomoge Ci, przeczytaj 1Koryntian.1;18-29 1Koryn.6;8-11 Ludzie bogaci , "madrzy" wg. swiata po prostu odrzucaja Boga,bo nie czuja,ze im jest potrzebny i Go nie potrzebuja,a o smierci nie mysli. A czlowiek na dnie czesto sie zastanawia,czemu jest w takim nedznym stanie,wiec czesciej zaczyna wolac do Boga i pragna pomocy . Bog tak postanowil zbawic swiat.
magorzatagouchowska8995
2024-10-05 14:45
No cóż zobaczymy kto będzie dnem po śmierci czy chrześcijanie i wierzący czy ateiści, każdy ma wolna wolę i może wybrać. Żaden prawdziwy katolik nie powie że och ateizm to dno, i tym sie różnimy,. A Pan ? Chyba jednak Panu czegoś brakuje, no bo skąd pomyśł na taki temat kogo Pan chce oświecić? Chyba tylko jak Pan to nazwał hołotę, jestem wykształcona, nie uważam się za hołotę, a moja wiara nie podlega żadnej dyskusji. Nie wiem kimPan jest , ale uważam że to Pan jest ubogi i biedny, bo pieniadze to naprawdę jeszcze nie wszystko, dziś się jest bagaczem, a jutro biedakiem.
mariuszkajstura6635
2024-10-05 14:37
@@relikt55 Źródłem wiedzy jest doświadczenie lub eksperyment, a nie laboratorium.
jureksroka245
2024-10-05 14:32
Kolego, daj wielki nagłówek, Religia Mahometa to dno i tłumacz dlaczego.
Geronimo538
2024-10-05 14:26
No pan z filmiku niezbyt bystry stad taki wniosek 😅😅
delfinimag2293
2024-10-05 14:17
Mnie zastanawia taki fakt: jesteś bardzo bogaty. Tak bogaty że dostałeś sie na polityke, bo tam raczej bohaterów nie biorą. Widzisz jak twoi "koledzy" robią syf i ile jest przekrętów i ile wykorzystywań biedoty, a nawet biedoty z krajów jak Bangladesz, jeśli chodzi o zakup wielu z towarów itp.
Nic nie możesz z tym zrobić, a nie dosc że sprzeciwiając sie wyjdziesz na błazna, co chwile żyje już na świecie, to to wszystko stracisz, a może cie gdzieś zamkną.
Ja znałem pewnego człowieka który mówił że przeczytał pismo święte i mówił że widział co rządzi tym "przeklętym" światem.
Pozdro
delfinimag2293
2024-10-05 14:09
Dzięki za radę ziom
seastian
2024-10-05 14:01
@@slawek7901 np. takie, że Adam i Ewa są karani śmiercią mimo, że nie rozróżniają jeszcze dobra od zła, bardzo sprawiedliwe podejście. Albo, że Jan chrzci Jezusa a następnie żyje sobie dalej zamiast pójść za swoim zbawicielem, zresztą zależy od Ewangeli bo jest i tak, że chrzci Jezusa a następnie z więzienia wysyła uczniów, pytając się czy Jezus jest Mesjaszem. Trochę tego jest, z głowy na szybko jeszcze ewidentne dodanie mitu o narodzeniu Jezusa z Betlejem, cały Israel przemieszcza się żeby spisać się w mieście swoich przodków z jedynego tylko powodu, żeby uargumentować ich znalezienie się w Betlejem. Błędy w cytowaniu przez Jezusa starego testamentu, problem z wjazdem Jezusa na oślicy i jej dziecku jednocześnie bo Ewangelista nie znał starego testamentu. Problemy z historycznością postaci biblijnych takich jak Mojżesz i pobyt Żydów w Egipcie, brak dowodów na istnienie Dawida i jego królestwa, prawie pewny fakt, że Salomon nie istniał itd, itd.

O jeszcze dodam, że większość apostołów nie odzywa się ani razu w Biblii a po śmierci Jezusa niczego nie stworzyli, nie napisali generalnie słuch po nich zaginął, można ewentualnie poczytać o nich katolickie mity.
paulavanna3800
2024-10-05 13:53
Jezus nigdy nie istnial. Polecam książkę 'on the historicity of Jesus'. Koszerne bajki z kradzionych wcześniejszych mitologii.
arturmijalski
2024-10-05 13:49
Już w preambule tego odcinka jest zawarty chwyt erystyczny. Dlaczego zakładać, że im biedniejszy chrześcijanin tym lepszy? To populizm.
Elzbieta-zp3ud
2024-10-05 13:43
chłopie jeśli nie chcesz to nie musisz w nic wierzyć. Ale pozwól też wybrać innym. Po co na kogoś pluć i narzucać im swoje zdanie?
slawek7901
2024-10-05 13:42
Łukasz 5,31-32. Przeczytaj to i nawróć się. Jak czegoś nie rozumiesz to się tego naucz a nie drwij a jeśli nie chcesz się nauczyć to zwyczajnie zamilcz.
Zdooopygassss
2024-10-05 13:37
Chłopie zastanów się 100 razy jaki dajesz tytuł masz prawo oczywiście do własnego zdania ale na sądzie ,który już bliżej niż dalej będzie ważona twoja dusza i takimi bluźnierstwami ucierpisz za to. Pozdrawiam w każdym razie.
slawek7901
2024-10-05 13:35
Jakie Ty zauważyłeś nieścisłości lub absurdy w Biblii?
antyprawda1342
2024-10-05 12:27
Kolego, generalizujesz co prowadzi Cię do przekomicznych wniosków. Jeśli przeczytałeś kiedyś Biblie to nie stałeś się jeszcze wierzącym sama Biblia mówi że nie wystarczy wiedzieć. Trzeba się narodzić na nowo - patrz ewangelia Jana 3 rozdział. Tam Pan Jezus tłumaczył bardzo mądremu człowiekowi o co chodzi z wiarą zbawczą. To co popularyzujesz to humanizm!
seastian
2024-10-05 11:29
@@Marek..W każdy ma swoje chrześcijaństwo, nawet tych "biblijnych" odłamów są tysiące. Może jego Jezus akurat je założył.
Marek..W
2024-10-05 11:16
Chrześcijanie moga byc przedsiebiorcami elita lekarzami ale to kosztuje czas. Kazdy kto naprawde znalazł skarb jakim jest Biblia i stara sie zyć wedłóg Slowa Bozego swoj czas i całe życie oddaje studiowaniu i poznawaniu Boga. To tak jak z tą prztpowiescia o skarbie znalezionym na polu. Czlowiek który go znalazł sprzedał wszystko co miał by kupić to pole na którym jest skarb. Tak i ludzie teraz ktorzy znaleźli prawde potrafią zostawić całe bogactwo swiata ułude świata by odkopywac wiecej i wiecej ze Slowa Bozego. życ wedłog niego i innym otwierać oczy. Ap Paweł twierdzi nawet że to co oferuje świat jest śmieciami. Nie namawiam do szukania wiedzy na uniwersytetach tym ktorzy znaleźli prawde biblijna. bo te uczelnie odciągaja od Boga a nie przyciagaja do Niego. Nie znaczy ze nie powinnismy być glupimi i nie umieć czytac ani pisać. Mowie by byc ostrożnym w przyjmowaniu nauk ludzkich zwłaszcza tych ktore zaprzeczaja temu o czym napisane jest w Biblii. Na uczelniach sa uczeni którzy pracuja świadomie lub mniej świadomie dla przeciwnika Boga czyli dla Szatana. Nauki ich sa niezgodne ze slowem Boga. Jeśli cokolwiek zaprzecza Bibli nalezy odrzucić lub dobrze sie przyjrzeć temu a nie łykac jak pelikan wszystko tylko dla tego bo jakis czlowiek nauczyciel tsm twierdzi. Jezus ostrzegał przed nauczonymi w pismach ktorzy chodza w dlugich szatach lubia pietwsze miejsca na uczelniach burznicach synagogach itp. Jezus walczył x ludzkimi naukami i tradycjami. Stawiał na slowo Boga i byl mu posluszny. Jesteśmy nasladowcami Jezusa ktory przyszedl odbudowac upadly dom Dawida Izrael a nie budować coś nowego co bedzie nazywac sie Chrzescijaństwem czy Kościolem. Kościół i chrześcijaństwo wymyślilo papiestwo o pseudo naukowcy. Chrześcijanstwo pochodzi od słowa chrzest a nie Chrystus. Chrzescijaństwo to zrzeszenie wszystkich pogańskich religii rzymu grecji babilonu w jedna religie. Te wszystkie posagi obrazy i kobieta z dzieckim byly czczone od zawsze na dlugo przed Jezusa narodzeniem z Marii. Ludzie niedouczeni oddaja czesc bałwanom zamiast Bogu Ojcu. Bog zabronił klaniać sie posagom i obrazom a chrzescijanie to co niedziele robia. Bog che by jego lud zgromadzał sie co Sabat ( Sobota) a chrzescijanie robia zgromadzenia w niedziele. Moje pytanie jest komu oni sluża bo napewno nie Bogu Stworce nieba i ziemi. Chrzescijaństwo to oszustwo szatana. zwiedzenie
Marek..W
2024-10-05 10:48
​@@seastianTwojego? Co masz na myśli?
Marek..W
2024-10-05 10:48
​@@klementynalitwin3750A co zona ma do tego czy sie spotkam z jej meżem? Możemy spotkać sie we 3 osoby. Masz chore myśli. Potrzebujesz uzdrowienia ;)
pawelkowalczyk770
2024-10-05 10:37
Czyli że Chrystus trafiał do rewolucjonistów a nie tych konserwatywnych koszernych, bardzo interesujące 🤣. Chrystus a właściwie jego wiedza nie trafi do tych co żyją tak samo z dnia na dzień, praca- dom, musi odbyć sie w nich jakas przemiana, przewartościowanie lub przebudzenie, otwarcie oczu na rzeczywistość. Tak samo jest z miernymi naukowcami, do nich nie trafi, wybitni naukowcy wiedzą o czym mowa
mobu4827
2024-10-05 10:23
Nie mam siły 😂😂 ja już płaczę ze śmiechu 😂😂
mobu4827
2024-10-05 10:14
Wszyscy go chcieli zabić na koniec 😂😂😂
mariuszkajstura6635
2024-10-05 09:09
24:05 to nie tak że jak ktoś nie chodzi do kościoła to jednocześnie chce się odciąć od Boga. A może ten ktoś zamiast kościoła potrzebuje "pustyni" by odzyskać kontakt z Bogiem ? W kościołach jest zbyt wiele krzyku i polityki, a kontakt z Bogiem potrzebuje ciszy.
mariuszkajstura6635
2024-10-05 07:48
Czy źródłem prawdziwej wiedzy są uniwersytety ? Jeśli tak, to skąd ta wiedza się tam wzięła ? Dlaczego wiedza laboratoryjna społecznie jest słabo przyswajalna i generuje więcej problemów niż pożytku ? ( Doświadczenia związane z ostatnią pandemią )
mariuszkajstura6635
2024-10-05 07:31
Dobrze postawione pytanie, równie dobrze można by się spytać dlaczego publiczna służba zdrowia jest dla maneli ( nizin społecznych ) i dlaczego tak kiepsko funkcjonuje ?

Współczesne religie ( odłamy chrześcijaństwa ) nie są reprezentacją Chrześcijaństwa w rozumieniu Chrystusa.
seastian
2024-10-05 05:54
Twojego nie ale może jego tak.
seastian
2024-10-05 05:53
- Puk, puk.
-Kto tam?
- To ja Jezus, przyszedłem cię uratować.
- Przed czym?
- Przed tym co ci zrobię jeśli nie otworzysz.

Kto zda sobie sprawę z prostego logicznego wniosku wynikającego z tego krótkiego dialogu ten zrozumie logiczny absurd chrześcijaństwa.
seastian
2024-10-05 05:47
Będąc z dołów społecznych z niższym wykształceniem łatwiej jest zaakceptować albo nie zauważyć pewnych absurdów czy też nieścisłości w Biblii, judaizmie czy chrześcijaństwie. Dodatkowo to naturalne, że próbujemy w trudnych sytuacjach szukać każdej możliwej pomocy. Generalnie im mniej myślisz tym łatwej jest wierzyć im więcej się zastanawiasz i analizujesz tym trudniej. Ja doszedłem po latach analiz i poszukiwań do prostego wniosku, nikt nic nie wie, jeśli mówi, że jest czegoś pewien to albo jest wariatem albo oszustem.
iwonar6014
2024-10-05 04:32
Nawet nie wiesz jak wielu tych "porządnych" żyje na świecie,ale jest martwymi duchowo. Do nich też przychodzi Jezus, tylko On nigdy nie forsuje drzwi. Czeka aż mu otworzą. Albo nie. Nie wszyscy będą zbawienie. Pozdrawiam ☺️
kamilkonrad9497
2024-10-05 03:07
Gdyby nie ten czarny, "kwadratowy" litter bin na dalszym planie, to uwierzyłbym, że ten odcinek powstał w Polsce.
jacekjarocki5509
2024-10-05 02:35
Człowiekowi "upadłemu" łatwiej uświadoiić sobie swoją grzeszność. Ludzie mocno stojący w świecie myślą: mam dom, samochód itp. czyli idę właściwą drogą.
januszkolodziej7054
2024-10-04 23:57
Może to coś wyjaśni. Mój kuzyn, zielonoświątkowiec zaprosił mnie kiedyś, na grupę domową. Było to w Łodzi. Zebrani tam zielonoświątkowcy, ogłaszali głośno że są głupi. Gdy wyraziłem zdumienie, powołali się na pierwszy list św. Pawła do Koryntian, rozdział 3 - "Mądrość tego świata jest głupstwem u Boga."
Rot
2024-10-04 21:29

Religia oferująca praktycznie nieograniczone wybaczenie przyciąga najmocniej tych, którzy najbardziej potrzebują wybaczenia. Religia oferująca idealne życie wieczne przyciąga tych, których obecne życie ssie.
Jezus w dodatku mówi praworządnym, młodym i bogatym "idźcie, sprzedajcie, co posiadacie, i rozdajcie ubogim".
W tak wymyślonej religii choćby skały wodą tryskały zawsze zawsze będzie więcej społecznych odpadków niż śmietanki. Cud, że w ogóle jakakolwiek śmietanka jest.

ZdzisławNiewiadomski-r5u
2024-10-04 20:02
Christ , to grecki termin medyczny .Dr.Ammon Hilman .
mobi1785
2024-10-04 16:23
Cześć Martinie, cześć Odwykowicze! Ostatnio miałem z Tobą, z Wami kontakt jakieś 11 lat temu ..., ale do meritum! Zasadniczo w niczym się z Toba nie zgadzam, ale ... ;). Gdybym miał się z czymś zgodzić to może z tezą, że religijność zbiera większe żniwo wśród osób z dołów społecznych ... przy czym z tyłu głowy świtałaby mi myśl, że pewnie przy tym stosuję stereotypy. Czyli jednak z niczym się nie zgadzam :D, ale oczywiście gorąco pozdrawiam! IrekB.
Infinity56
2024-10-04 15:23
Ten kanał jest moim odkryciem roku
klementynalitwin3750
2024-10-04 11:29
On ma żonę, nie możecie się spotykać
Marek..W
2024-10-04 09:44
Zycie prostytutki zaczyna sie od czasu przyjscia do Boga. Przeciez taka kobiete nie poznaje Boga by nadal byc prostytutka i nadal zajmowac sie swoim fachem ale by zmienic to na cos innego lepszego. Nie zdrowi potrzebuja lekarza a chorzy by ozdrowiec. Dlatego mamy opis ludzi słabych ułomnych i grzeszników a nie opis tych którzy sie dobrze maja. Nie znaczy ze ich nie ma oni sa ale opis dotyczy tych którzy potrzebowali lekarza.
Inaczej mówiac Martin. Ty sie dziwisz ze w szpitalu sa tylko chorzy a niewielu tam jest zdrowych ludzi.
Wydaje ci sie że Apostołowie byli biedni ? Nie mysle na tamte czasy mieli sporo mysle. Piotr łowił ryby nie wedka ale miał swój statek musiałbyc dosyc duzy skoro 12 Apostołów sie w nim przemieszczała z Jezusem. Zostawił to jednak dla Ewangelii. Takich ludzi potrzebował Jezus którzy mimo to że posiadaja, zostawić to potrafia i iść za Jezusem. Kobieta która wylewa olejek na stopy Jezusa oddała mu roczny zarobek. Tyle mniej wiecej kosztował ten flakonik ferfum i olejku.
Wydaje sie nam że ci ludzie sa słabi i biedni a oni mieli czasem wiecej niz my mamy. Ale potrafia to zostawic dla wiekszej wartosci.
Porównujesz dzisiejszych naukowców do tamtych ludzi? Tamci ludzie wiecej wiedzieli o życiu niz dzisiejsi pseudo naukowcy. Ich nauki o ewolucji sa wyssane z palca o latach swietlnych i cosmocie o miljonach lat przed Czowiekiem itd itd A moze nie poznałes prawdziwych naukowców którzy tez wierza w Boga i Jego słowo. Bo moze uciszani sa ci naukowcy którzy mówia prawde a promowani tylko ci którzy sa w spisku systemowym? Kogo masz na mysli?
tinytimmy2921
2024-10-04 09:17
Fajnie, że Pan o tym mówi. Ja tego typu pytania zadawałem mojej mamie gdy miałem 12 lat ale moja mama tylko strzelała tzw. karpia i nic mi nie odpowiadała. A ja długo żyłem w przekonaniu, że to ze mną jest coś nie tak. Ma Pan rację to są fakty które jak pisał Orwell "i ślepy by dostrzegł" tylko trzeba nastawić uszy by słyszeć a oczy by widzieć.
Marek..W
2024-10-04 09:16
Chrzescijanstwo nie jest od Boga. Jezus nie przyszedł zakładac Chrzescijanstwa. Chcesz o tym pogadac? spotkajmy sie
Marek..W
2024-10-04 09:13
Szukajcie a znajdziecie. Kazdy kto szuka znajduje. Zazwyczaj szukaja ci ktorym zle jest na świecie. Tym co jest dobrze sa bogaci nie potrzebuja pomocy. Wydaje im sie ze sami daja sobie rade. Poza tym nie zawsze dobrze ustawieni i dobrze urodzeni nie szukaja. Przykład Korneliusz Rzymski setnik raczej był bogaty i wysoko postawionym.
Martin skad jestes? Gdzie w UK mieszkasz. Spotkajmy sie
Poprzedni odcinek:
Następny odcinek: