Sens życia

13 lat temu

Maraton trwa

Zostało odcinki do końca.
25min

Odcinek o tym, żeby nie zapomnieć co jest ostatecznym celem życia według Biblii

Dyskusja

kryptoZYDOmason
13 lat temu

Pierwszy!!! :)

Don Camilo
13 lat temu

A w jakim języku będzie się mówić w "niebie"?

kryptoZYDOmason
13 lat temu

Jak to w jakim? Po polsku :)

Sławek
13 lat temu

I kaleka który jest upośledzony od urodzenia ma się cieszyć, ha ha ale zajebiste jestem dożywotnią roślinką a według Jezusa pokutuje coś tam normalnie zajebiście

razwiedczyk
13 lat temu

Wolę nie wnikać co to za "wydarzenia" :)

Marcin
13 lat temu

"Jezus mieszka obecnie w Opolu"
PRZEJAJA...

Maras
13 lat temu

Jak dla mnie ten odcinek był z krótki :) Jednak jestem za dłuższymi. Tym bardziej, że jest jeden na tydzien.

a co do Pani na koniec. Kto wie, może to jakiś prorok :D

Sławek
13 lat temu

Prorok to osoba która mówi coś co nawet może się nie spodobać ludziom. w roku 1960 którymś tam te lata była kobieta która przepowiedziała ze Polacy odwrócą się od Kościoła i od papieża , w tamtych czasach było to nie do pomyślenia kobietę szybko wygnano z kraju za głoszenie herezji bo nie była polką, a patrzcie się co się teraz dzieje z ludźmi w Polsce !!

Bingo
13 lat temu

CO to jest to na końcu ?
...nie wierzę to być nie może...
A tak na marginesie. Mi osobiście podobały się te długie monologi bo masz chłopię talent do gadania i koniec kropka. A dla tych co im za długo, przypominam, ze to nie Teleexpress i można sobie przewinąć. Ps: do Martina. - Gdzie czapka w taką wichurę?? !!

TymQ
13 lat temu

jak zaczeli mowic o tych porannych zożach to az odrzucilem sluchawki bo brzmialo to jak duch zza grobu. dziwna baba. Jej przerobke mozna obejrzec na YT w filmie "wielki mix YT" by sooldierPL.

Sebastian
13 lat temu

Naprawdę genialny odcinek i to z kilku powodów na raz !!! Chociażby porównanie relacji między Bogiem Jahwe a człowiekiem do więzi typu chomik i jego właściciel tłumaczy więcej niż całe tomy teologicznych rozważań. Ponadto wyjaśnienie że szabat obchodzą ci ludzie którym zależy na Bogu, to chyba najszybszy i najtrafniejszy sposób na przekonanie kogoś do obchodzenia tego święta. Mnie w każdym razie ta wypowiedź dodatkowo umocniła w podjętej kiedyś decyzji o obchodzeniu szabatu, i to obchodzeniu zgodnie z nauką biblijną czyli w sobotę a nie w niedzielę czy jakikolwiek inny dzień tygodnia. Na koniec mam tylko jedną prośbę / zastrzeżenie: Martin, nie skracaj odcinków ! Myślę że 40-60 minut to najlepszy czas trwania pojedynczego odcinka.

Henry
13 lat temu

Sławku szkoda że ta kobieta nie powiedziała czemu się tak stanie. Ale wtedy by ja może spalono na sztosie. Co by było gdyby powiedziała że ludzie zaczną odchodzic od koscioła i papieża bo zaczną czytać Biblię i się dowiedzą że byli zwiedzeni przez tyle lat. Odejdą z kościoła bo będą mieli dosyć wspierania hipokrycji i hierahi która odeszła tak daleko od Biblii że nawet medrcy nie mogą wytłumaczyć wymyślanych doktryn ..

Sławek
13 lat temu

Jezus nie przyjdzie w chwale sadzić żywych i umarłych on przyjdzie nas uczyć Boskości, przyjdzie otworzyć nam bramy niebios!!

Szałot
13 lat temu

www.ekino.tv -17 minuta, 30 sekunda , kurde moi chorzy znajomi uznali to za poważny dowód. Nie wiem co im teraz powiedzieć

AgnessaLoveJesus
13 lat temu

Szatan ssie, bo to Jezus rządzi ;p

Mirek
13 lat temu

Szałot , powiedz znajomym , że Jezus z Nazaretu nie urodził się w grudniu tylko wrzesień/pażdziernik i zamiast słuchać bezkrytycznie kłamców lepiej ich sprawdzać.
Pozdrawiam.

Szałot
13 lat temu

Mirek, to im powiedziałem, ale oni wciąż wierzą w cała dalszą część programu, o tej astrologii, o Mojżeszu, że cielec symbolizował wiek byka, a Bóg rozzłościł się, ze ludzie nie przeszli w wiek astrologicznego barana, że niby Jezus powiedział uczniom, że maja podążać za wodnikiem, co miało rzekomo symbolizować przejście w wiek wodnika..

Henry
13 lat temu

Potrzebuje pomocy od kogos . Mam na NK Pewna Pania Agnieszke ktora ona strasznie jest przekonana o ruznych teoriach jak np . ze wszyscy jesteśmy Bogami , czy Biblia to ściema . itd. mnie już przyznam ze mnie brakuje wiedzy jak z takimi ludźmi rozmawiać..

Czy jest ktoś kto mógłby mi pomoc. Moze jest tutaj ktoś kto był ateista a później odnalazł Boga bo taka osoba by była najbardziej przydatna do tej dyskusji..

Dziękuję uprzejmie za wszelka pomoc..

To mój profil. na NK nk.pl

Kris
13 lat temu

Non problema , ;)

Sławek
13 lat temu

Masz jej numer gg lub skype albo jakiśkolwiek kontakt ??

gww15
13 lat temu

Obalenie fragmentu o religii tego filmu przez CrewEKS
www.youtube.com

Arch
13 lat temu

17. Szałot

Dorzuć jeszcze to, niech się obudzą.

www.youtube.com

Rafał-72
13 lat temu

ROTFL, ups przepraszam, TSZŚPP!
Pani jest rzeczywiście bomba! Nie jest to jednak szczyt bredzenia. Kiedyś, zanim zostałem chrześcijaninem tłumaczyłem za pieniądze z rosyjskiego jakąś książkę z uniwersologii. To jest dopiero bełkot.

Macjej przez duże Z
13 lat temu

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha !
Ta pani na końcu najlepsza! Normalnie szczyt!

AgnessaLoveJesus
13 lat temu

A już myślałam, że to o mnie chodziło z tym NK, bom też Agnieszka, ale niestety takie myślenie to nie wyjątek w tym kraju :/

Szymon
13 lat temu

Bóg nie jest samolubnym Narcyzem On przez Syna swego podzieli i dał się chwałę synom..
Kol. 1:15-16
. On jest obrazem Boga niewidzialnego, pierworodnym wszelkiego stworzenia,
Ponieważ w nim zostało stworzone wszystko, co jest na niebie i na ziemi, rzeczy widzialne i niewidzialne, czy to trony, czy panowania, czy nadziemskie władze, czy zwierzchności; wszystko przez niego i dla niego zostało stworzone.

oraz

Jan. 17:22
A Ja dałem im chwałę, którą mi dałeś, aby byli jedno, jak my jedno jesteśmy.


Tak te dzieci wołały , szkoda że grecki manuskrypt fałszuje kontekst..ale wyprostuje to ;]

Łuk. 19:38-40
Mówiąc: Błogosławiony, który przychodzi Jako król w imieniu Pańskim (JAHWE) Na niebie pokój I chwała na wysokościach.
A niektórzy faryzeusze z tłumu mówili do niego: Nauczycielu, zgrom uczniów swoich.(i dzieci)
. I odpowiadając, rzekł: Powiadam wam, że jeśli ci będą milczeć, kamienie krzyczeć będą.
Faryzeusze myśleli o kamienowaniu tych dzieci i uczniów bo głupia tradycja zakazywał całkiem wymawiania imię Boga.

A tutaj wywijanie palmami...jak mówią Żydzi: radość i wesele radość i wesele.

Szałot
13 lat temu

Dzięki Wam, tereaz to ciekawe co powiedzą, może w koncu przejrzą na oczy

gww15
13 lat temu

@26. Szymon
Czyli wychodzi na to, że Świadkowie Jehowy mają rację, kiedy mówią, że Jezus i jego uczniowie używali IMIENIA JHWH?
I słusznie w swoim przekładzie NT umieścili to święte IMIĘ?

Macjej przez duże Z
13 lat temu

A widzeliście to? Co o ty sądzicie?
www.youtube.com

Szałot
13 lat temu

22. Arch, tylko ten fragment, który wrzuciłeś pochodzi właśnie z dalszej części dokumentu na którym oni bazują. To właśnie w tym samym programie sa te bzdury o astrologii, bogu ra, horysie...

Arch
13 lat temu

@Szałot
W takim razie przepraszam :< ja zrozumiałem, że świat jest manipulowany i taki "Zeitgeist" się do tego świetnie nadaje.

Kris
13 lat temu

do Macieja,

Jak najbardziej tylko modlitwa w językach ma sens jak ktoś ja rozumie wg biblii i pojawia sie problem ale jak osoby czują że to Duch święty to pewnie tak jest ;)

Sławek
13 lat temu
Twin
13 lat temu

Mam dwa pytania w związku z tym... wykładem?
1. Skąd wziąłeś to monotonne wezwanie księdza "Radujcie się"? Nie przypominam sobie czegoś takiego z mszy katolickich.
2. No fajnie mówisz o tym, że życie chrześcijanina powinno być nieustającą imprezą, mam tylko prośbę o sprecyzowanie: Czy powinniśmy urządzać imprezy na wzór Sodomy czy na wzór Gomory? Gdzie ludziska lepiej się bawili? Biblia jakoś nie wypowiada się dokładnie na ten temat a chciałoby się wiedzieć.

Arch
13 lat temu

34. Twin
Na wzór normalnych ludzi, jeśli nie odróżniasz tępego zachlewania się na każdej imprezie i puszczania się z kim popadnie od normalnej zabawy to masz pecha i Biblia Ci raczej nie pomoże :)

Martin
13 lat temu

Hej, Twin.

1. Z parafii NMP w Krakowie, dokładnie. A wiesz co, nie pamiętam już szczegółów. Może to w sumie nie zawsze było? Natomiast na pewno na każdej mszy było - i to dobrze pamiętam - jak mówił ten sam ksiądz "w górę syrca". I te "syrca" mnie tak fascynowały, że już na niczym innym nie mogłem się skupić.

2. Dobrze, że precyzujesz, bo z pewnością większość słuchaczy doszła do wniosku, że chodzi mi właśnie o świętowanie na wzór Sodomy. Gdzie uprawiali zapewne bezbożne tańczenie, głośną muzykę po 22:00 i gry w szatańskiego Counter-Strike'a.

No rany, zakładam tu pewną inteligencję słuchaczy. Nie każcie mi traktować ludzi jak małe dzieci. Co ja jestem, Tusk?

AgnessaLoveJesus
13 lat temu

Chciałam się podzielić wspomnieniem... Tak do końca to nie pamiętam jak tu trafiłam, choć chyba już poprzez nowy komputer... :> Nieważne to, ale przyciągnęła ta strona mnie obecną jak i... i to jest najlepsze-moje wewnętrzne dziecko :D (każdy z nas je ma, tylko niestety coraz więcej osób ma je niezaspokojone, bo w dzieciństwie rodzice nie zaspokoili jego potrzeb-fakt, że przemoc to tabu, czyli nie tyle coś zakazanego czy złego, ile niezrozumianego-o alkoholikach było, mam nadzieję, że pogadankę o przemocy w rodzinie też zrobisz Martin ? :) Oby z korzyścią dla wielu :))

A moje wewnętrzne dziecko na pewno wiecie co mogło przyciągnąć :)) (Biedronka ;p)

PS. W komentarzach na Nocy padły hasła jewtube i pejsbuk-teoretycznie oba obraźliwe, ale... Jewtube istnieje :D
www.jewtube.com

Kocham wujka Google :))

Macjej przez duże Z
13 lat temu

@37 Biedronka?... Jak to?

Szymon
13 lat temu

gww15 Wychodzi na to że nie trzeba być uprzedzonym i przyznać nawet sprawiedliwość Świadkom Jehowy którzy mają sporo racji nie ma 100 % bo a nie ma takich organizacji czy związków wyznaniowych ale maja NIESTETY..

Jasne wystarczy poszperać po apokryfach by widzieć że był ono w użyciu imię Boże i to przez chrześcijan.. niestety i tradycja Żydowska i katolickiego KRK wyrugował całkiem to imię.. Wulgata i pisma greków...

Przykład ,,Błogosławiony który przychodzi w imię Jovas'' podane jeden z nich pamiętam który musiałbym pogrzebać, apokryfy studiuje z poziomu lingwistyki są bardzo pomocne..

(Albo tzw Ewangelii Marcjona pierwszy kanon ułożył gnostyk nie KRK tam jest pieśń o Logosie i lepiej tłumaczona niż w naszych bibliach..)

Imię Boga was drażni?

Zrobiono to wbrew słowy Boga by nie dodawać i nic nie ujmować z pisma..
Obj. 13:6
I otworzyło paszczę swoją, by bluźnić przeciwko Bogu, bluźnić przeciwko imieniu jego i przybytkowi jego, przeciwko tym, którzy mieszkają w niebie.

To są cechy charakterystyczne dla bestii nie dla prawdziwego kościoła..

Porównałem też pisma greckie Bóg nie ma krwi..

Dz.Ap. 20:28 BG versus BT

Twin
13 lat temu

@Martin
Dzięki za odpowiedź, ale:
1. Ja nie pytam z którego kościoła (w sensie budynku) tylko skąd, z której części mszy. Naprawdę nie mogę sobie przypomnieć takiego wezwania na mszy i bardzo mnie to ciekawi.

2.Nie wiem do jakiego wniosku doszła większość słuchaczy. Co mi szkodzi rozumieć Twoją wypowiedź według własnego widzimisię a nie według intencji jakie Ci przyświecały. Sam nie stosujesz podobnej metody? O ile mnie pamięć nie myli stosujesz namiętnie.
Pytanie było prowokacyjne bo i wygłaszanie tez jak to chrześcijanie muszą, czy też powinni być szczęśliwi i radośni na tej ziemi jakoś nie do końca jest prawdziwe. Bóg chce naszego szczęścia ale szczęścia wiecznego i ono jest głównym celem i sensem życia - szczęście wieczne z Bogiem, zbawienie.
Szczęście na ziemi, owszem, kiedy jest to dobrze, nie jest jednak celem samym w sobie a już na pewno szczęście nie polega na imprezowaniu. Dla chrześcijanina szczęściem jest być blisko Boga i nie potrzeba do tego wspomagaczy w postaci browarku, wina czy innej gorzały.
Pozdrawiam.

Szymon
13 lat temu

Dowiedziono mi bezsprzecznie że biedronka jest nieobrzeżna i antysemitką jest z parafii Najświętszej Lady Bird :] A Biedroń to gej :]

Martin
13 lat temu

Najwyraźniej mam po prostu inne podejście do tej sprawy niż ty, Twin. Ja mówię, że życie wieczne zaczyna się już na ziemi. A skoro Jezus na poczęstunki i wesela chodził, wino pijał, czas miło spędzał z przyjaciółmi, to doszedłem do wniosku, że ja nie muszę być bardziej purytański od niego. Rozumuję tak, że Bóg nie po to mi dał na ziemi kubki smakowe, żebym czekał z jedzeniem pizzy na życie w zaświatach.

Hm, sprawdziłem sobie liturgię mszy i faktycznie nie ma tam "radujmy się". No to ja już nie wiem dokładnie jak to było, najwyraźniej mi się coś pomieszało. Po 20 latach pamięć robi się trochę niewyraźna.

Krzysztof
13 lat temu

@Martin
A ja doskonale wiem skąd to jest. Podczas mszy na Wszystkich Świętych padają słowa "radujmy się", i faktycznie przed ostatnio jak byłem zmuszony stać na cmentarzu na wspomnianej mszy (a zimno było) ksiądz zapiał tak "radujmy się", że myślałem, że ostatnie litery skończy bekiem...

Mateusz
13 lat temu

Ja też kiedyś dawno temu słyszałem "radujmy się" na mszy w kościele!

Twin
13 lat temu

Martin, ja mam nieco podobne do Twojego podejście do tejże sprawy. Lubię od czasu do czasu wesołe towarzystwo i nie marzy mi się zejście z zamartwiania się i z powodu depresji. Właściwie to co mnie uderzyło w tym konkretnie felietonie to bardzo jednostronny sposób pokazywania tego co Ci w jakiś sposób jest bliskie. Cytujesz Salomona:

12. Poznałem więc, że dla ludzi nie ma nic lepszego, jak tylko radować się i używać, póki żyją.
13. Również to jest darem Bożym, że człowiek może jeść i pić, i dogadzać sobie przy całym swoim trudzie.
Kazn. 3:12-13

No cudnie jest, impreza się zbliża. Aż tu kilka rozdziałów dalej ten sam Salomon gada:

2. Lepiej iść do domu żałoby, niż iść do domu biesiady; bo tam widzi się kres wszystkich ludzi, a żyjący powinien brać to sobie do serca.
3. Lepszy jest smutek niż śmiech, bo gdy smutek jest na twarzy, serce staje się lepsze.
4. Serce mądrych jest w domu żałoby, lecz serce głupich w domu wesela.
Kazn. 7:2-4

No, a miało być tak pięknie. Trunki kupione, szkło przygotowane. Co tu dalej robić?
Moim zdaniem Martin ta życiowa impreza to nie jest taka oczywista sprawa. Ten sam Salomon powiedział też:
Wszystko ma swój czas i (...)porę.
Kazn. 3:1
Pozdrawiam.

Martin
13 lat temu

I tak właśnie wygląda prowadzenie czegokolwiek w Polsce.

Napisz "cieszcie się" - powiedzą: "ale jest napisane, żeby iść do domu żałoby".

Napiszesz "idźcie do domu żałoby" - powiedzą: "ale jest napisane, żeby się cieszyć".

Napiszesz "raz się cieszcie a raz idźcie do domu żałoby" - powiedzą, że sam nie wiem o co ci chodzi.

Napiszesz w końcu wyraźnie, rzetelnie i po kolei - wyjdzie tekst na 15 stron tak potwornie nudny, że nikt nie będzie chciał tego czytać.

Widzisz sprawę z innej strony: weź i ją opisz. Wszyscy na tym skorzystają. Im więcej punktów widzenia, tym lepsze poznanie sprawy. Doczepianie się w komentarzu do czegoś co kto inny powiedział to nie do końca to samo, co przedstawianie własnego zdania. Łatwo rozróżnić obie postawy: w pierwszej zaczyna się od "ty powiedziałeś, że", a w drugiej "ja uważam, że". Pierwsza mówi "przyznaj, że się mylisz", druga "powiem wam co ja dla odmiany sądzę".

I to kieruję do wszystkich: mniej oceniania, więcej tworzenia. Każdy się myli, ale co z tego? Twórzcie sami, popełniajcie błędy na własny rachunek. I z tych błędów wyrośnie w końcu coś dobrego, co wielu innym się przyda.

jachoo
13 lat temu

A ja nieco na inny temat, a mianowicie o kreskówce "Władcy much" sorry że pisze nie orginalnie ale własnie zdałem sobie z tego sprawe ze twórcy tej kreskówki to satanisci.
Pewnie Martin i inni się podsmiechują ironicznie pod nosem z tego co napisałem ale bez watpienia nie mam najmniejszych watpliwosci że twórcy sa satanistami.
Ktoś moze mi zarzucic że teraz przypasowuję wersety bibli do danej sytuacji ale własnie w bibli pisze cos takiego ze oni (czyli ci zli) są wsród was ale nie są z was Przeoraszam ze niedokładnie to zacytowałem ale sens jest własnie taki, no wiec w takim razie do jakich ludzi odnosi sie ten cytat, wg mnie własnie do takich satanistów którzy sa posród nas ale nie sa z nas. Oczywiscie zawsze mozna powiedziec że satanisci moga sie nawrócić, no niby tak ale chyba tam jest tak ze im dalej sie w to brnie to już nie ma szans na powrót, poprostu są oni juz tak zdeterminowani by szkodzić Bogu że już ich chyba nic niepowstrzyma, a taką pieczecią jest to ze oni robia to swiadomie.

Twin
13 lat temu

@Martin
No nie żal się, że przedstawiając coś skrajnie natkniesz się na drugą skrajność. To nie tylko w Polsce Ci napiszą "idź do domu żałoby" bo to cytat z Biblii a nie prywatny wymysł mieszkańca nadwiślańskiego kraju. Ja wiem, że on nie pasuje do przyjętej przez Ciebie koncepcji ale w Biblii jest.
Mniej oceniania? No to po co te komentarze i rączusie? Dla fanklubu tylko?
W komentarzach jest tylko 1200 znaków więc o 15 stronach ciężko tutaj mówić poza tym skoro sam podjąłeś się tematu to sam przedstaw go uczciwie a nie miej pretensji, że ktoś Ci wytyka jednostronność. Wydaje mi się, że Twój felieton zawiera więcej niż 15 stron pisanego tekstu (no nie przepisywałem więc na 100% nie powiem) a jednak pojechałeś na bardzo duże skróty.
Co do moich poglądów nt. szczęścia to wyraża je m.in. Mt 3,5-12. Błogosławionym, szczęśliwym można być nawet wtedy gdy jest w życiu ciężko, to właśnie mówi Jezus. On nie obiecuje sielanki w tym życiu. Przeciwnie, mówi, że skoro Jemu się oberwało to i nam się oberwie. On pokazuje na czym polega szczęście chrześcijanina - na byciu z Bogiem już tutaj na ziemi. I w ten odmienny sposób dochodzimy do wspólnego zdania życie wieczne zaczyna się na ziemi.

Szerholder
13 lat temu

@37
Aguś, jest jewtube, jest i pejsbook: www.pejsbook.com
A określenia te nie są z założenia obraźliwe tylko żartobliwe. Zresztą Mark Zuckerberg, właściciel Fejsbuka jest żydem z pochodzenia... Określenie rozpopularyzowało się dzięki temu filmikowi: www.youtube.com

@47
we włatcach móch satanistą to jest kierowca :) za to ojciec andżeliki jest pastorem hehe

gww15
13 lat temu

@39 Szymon
Dzięki Szymonie.
Jak widać łapka w dół mimo, że powinna "nagradzać" głupotę to bywa nadużywana aby wyróżnić niewygodne wypowiedzi.

Martin zrobił dobry odcinek nawet. I wyjaśnił że żyjemy dla chwały Boga. Kohelet to potwierdza w ostatnich słowach swego wywodu o radościach, smutkach i marnościach

Koniec mowy. Wszystkiego tego wysłuchawszy:
Boga się bój
i przykazań Jego przestrzegaj,
bo cały w tym człowiek!
Koh 12:13

@48. Twin
Dlaczego Salomon mówi, że mamy się cieszyć a potem: mamy iść do domu żałoby?
Ponieważ pójcie do domu żałoby uświadamia nam kim jesteśmy i że przemijamy. Musimy chodzić do domu żałoby żeby czerpać więcej radości z życia.
Końcówka 11 rozdz i poczat 12 wyraźnie zawiera myśl Ciesz się, Szalej, ale rób to z głową , rób to na chwałę Boga, myśl o nim. Pójście do domu żałoby ma nam to bardziej uświadamiać. Że jesteśmy nikim, że jesteśmy marnością. To ma nas nakierować na naszego Stwórce

"Lepiej jest iść do domu żałoby,
niż iść do domu wesela,
bo w tamtym jest koniec każdego człowieka,
i człowiek żyjący bierze to sobie do serca.
Lepszy jest smutek niż śmiech,
bo przy smutnym obliczu serce jest dobre.

Czego tu nie rozumieć?

Twin
13 lat temu

@gww15
A czego ja w tych biblijnych tekstach nie rozumiem? One są dla mnie jasne a mój pogląd wyraziłem poprzednio.
Niezrozumiałe jest dla mnie wybiórcze stosowanie cytatów z Biblii dla udowadniania własnych racji i do tego się się odniosłem. Przyznaję, że trudno mi jest przejść obok, kiedy ktoś Biblię traktuje jak szwedzki stół, to sobie wezmę bo lubię a tego nie bo niesmaczne i mogę się pochorować. W taki właśnie sposób powstało ileś tam denominacji i jeszcze więcej wolnych chrześcijan, z których każdy ma inne poglądy. Takie przyjmowanie Biblii to jakby takie bycie trochę w ciąży jak to kiedyś ktoś powiedział. Dla mnie to bez sensu, to tak jakbym wierzył w stopę Jezusa bo reszta mi nie pasuje.
Pozdrawiam.

Mariusz
13 lat temu

heh....
lubie chodzic po gorach. i powiem wam jedno
trud zmeczenie smutek choroba czy kontuzja czy mozliwosc straty zycia swojego lub kolegow nic nie zacmi zdobycia szczytu, bycia razem i trudu wyzwania.. Wiemy wtedy ze ze zycie jednej osoby zalezy od innych. .A zwykła herbatka czy kawłek herbatnika nigdy nie smakuje lepiej niz po takiej wyprawie.

Mozna siedziec w domupatrzec w TV nonstop napychac czekolada i pizza i piwem dzien w dzien takie łatwe i proste zycie... Tylko ze bez trudu i walki z przeciwnosciami ciezko sie cieszyc z tego co sie ma. DLatego trod boll smutek choroby smierc daja taki kontrast pokazuja....jak bardzo warto sie cieszyc tym co sie ma i na codzien tego nie zauwaza.
.
.
.
sory ze tak nei biblijnie ale słowo stało sie ciałem ;)
nie chce mi sie wstecz ogladac.... jak by było na odwrot.

tomigraj
13 lat temu

Włatcy móch rulez -
skąd wiesz, że to sataniści? IMO odcinek "Piersza komunja" i ich wizja piekła, to rewelacja, zgodna z Biblią (w znacznej mierze).

Super odcinek jak ojciec Andżeli występuje jako pastor, kościół śpiewa "Dżizes lows as" no i chłopaki sprawdzają co znaczą słowa: Dżizes- Jezus, Lows - kocha, Ass - .....
Płakałem ze śmiechu na tym fragmencie!

@Twin & Martin - chyba się chłopaki rozmijacie semantycznie bo nie sądzę, żebyście się nie zgadzali. Jest czas śmiechu i płaczu a Martin podkreśla, że czas śmiechu jest ważny!

@ Szymon - to ja dalej twierdzę, że Bóg ma krew... :)

BluesM
13 lat temu

Po prostu świetne !

Napawa optymizmem! :)

Henry
13 lat temu

Nie zgadzam się do konca z ta teorią że mamy się cieszyć życiem i że po to tu jesteśmy nasz cel to życie wieczne a to co teraz mamy tutaj to przejscowy namiot jak to Biblia mówi.. Przecież Jezus powiedział kto kocha to życie to je utraci a kto nienawidzi swojego życia to je odzyska. Mnie np.zycie na ziemi dużo mniej cieszy odkad poznałem Boga , wiekszość jak i ja wcześniej biegnie za kasa sławą i innymi rzeczami tego świata.. Bóg mało kogo obchodzi dlatego po nowonarodzeniu ciężko mi się odnaleść . Czuje się czasami jakbym przyleciał z innej planety..

zbyszek
13 lat temu

Amen Martinie, aaaammmmeeennn!

Aneta
13 lat temu

Jesli przyjdzie nam zyc w czasach konca,a wiele na to wskazuje,to bedzie glod,choroby,znamie bestii ,przesladowania chrzescijan,kontrola spoleczenstwa,a wtedy nici z zabawy.
Ja tak jak Henry,nie cieszy mnie zycie tak jak kiedys.Marnosc nad marnosciami to wszystko. Na pewno bylo takie zalozenie Boga zeby czlowiek zyl w Raju,w dobrobycie,w zdrowiu i wiecznie,ale to sie zmienilo od momentu nieposluszenstwa pierwszych ludzi,i tu pozdrowienia dla Adama i Ewy,jak powiedzial w ktoryms odcinku Martin,co mnie bardzo rozbawilo.
Pozdrowienia dla Martina.
Bog jednak od tego momentu przeklal ludzkosc i teraz nie wyglada to wesolo.
Zerknijcie np na to
www.proroctwa.com
www.proroctwa.com

tomigraj
13 lat temu

@Henry & Aneta
Martin chyba miał nie to na myśli. To że życie z Bogiem nie jest łatwe - to wiemy. To że wszystko marność - też wiemy. Ale trzeba się cieszyć nie tyle hedonizmem, co tym co mamy dookoła - ludźmi, relacją z nimi, wydawaniem pieniędzy (bo nie ma po co ich gromadzić) itp. Ja uwielbiam spędzać czas ze znajomymi (chociaż to w dużej mierze wierzący) jak się spotykamy, robimy grilla czy inne żarło, gramy w coś, wygłupiamy się i jest super. Moim zdaniem to jest część tego co przeniesiemy w wieczność - nasze relacje z innymi :) Ten czas tutaj jest krótki, ale nie znaczy, że nie może być chociaż trochę przyjemny. Przecież to (nomen omen) nie czyściec LOL.
Pozdrawiam - jutro wpadają przyjaciele na obiad :)

AgnessaLoveJesus
13 lat temu

@38 Macjej przez duże Z,
jeśli jesteś tu nowy to możesz nie wiedzieć o co chodzi. Piosenka o biedronce, którą Martin niemal zawsze puszcza na zakończenie Nocy na Odwyku pochodzi z programu z lat 80. "Miś i Margolcia". Jeśli chcesz poznać tę piosenkę to wbijaj tu : saintdgm.wrzuta.pl
Nie sugeruj się nazwą Domisie, bo ktoś źle zatytułował ten plik po prostu :>

@49 Szerholder, może to będzie zbyt prywatne, ale lubię jak się do mnie pisze zdrobnieniami :D
Pewnie jakbym pogrzebała to bym i na pejsbook trafiła, a co do Żydów to mam dość mojego ojca i Chwała Bogu, że jestem tu, gdzie mogę o Żydach spokojnie pogadać, jeśli będę chciała :)

Wczoraj był Światowy Dzień Chorych. Co roku chodzę wtedy na mszę, bo nie jestem idealnie zdrowa, ale choć ludzie wiedzą o wodzie z Lourdes to nie wiedzą o czymś takim jak "msze o uzdrowienie i uwolnienie". Miałam z tym do czynienia, ba, muszę znowu z tego skorzystać, bo jest potrzeba modlitwy za moją rodzinę. Może kiedyś, gdy mi się uda zadzwonię i opowiem swoje przeżycia, bo to trzeba przeżyć a nie o tym tylko czytać, choć to, co piszą jest prawdą. Google : pow. hasło o mszach+ojciec Pacyfik, o. Witko

Szerholder
13 lat temu

miś i margolcia plus kulfon i monika to jest groźny okultyzm... a ja namaczałem w tym palce bo nawet gdzieś mam kartkę pocztową którą dostałem z domowego przedszkola tvp w zamian za rysunek.

Macjej przez duże Z
13 lat temu

@Agnessa A o to chodziło Ja słucham odwyku od Czerwca ale Na "nocach" jestem żadko bo wśrody akurat jestem w "rozjazdach".

Polecam to! To naprawde dziwne jak udało się nam przeżyć!www.youtube.com

Arch
13 lat temu

Martin następny odcinek zrób o Sola Scriptura i Tradycji :) np. dlaczego mielibyśmy się opierać tylko na Biblii, albo czemu mielibyśmy wierzyć dopisanym później "prawdom wiary", które mogły być objawione...

Kris
13 lat temu

"Kto z was jest bez grzechu niech pierwszy żuci kamień"

To dla zwolenników kary śmierci niech przemyślą jakie bzdury wygadują ;)

Panie Martinie .....

Macjej przez duże Z
13 lat temu

Co do mojego komentarza.

I dzieci naprawde nie miały ADHD. Mieszkaliśmy po pięć osób w jednym pokoju.Nikt na nikogo nie donosił ani nie podawał do sądów.
A komu by pszyszło do głowy donosić na swoich rodziców jak to się dzieje obecnie np. w Szwecji.A to że sie, O ZGROZO! klapsa dostało to nikt nie robił z tego afery.A teraz by ci rodzica do więzienia zamkneli!

Ale mieliśmy przyjaciół! Ja tydzień temu spotkałem się z paroma kumplami z tamtych lat i było Super!

Ale muzyka to było to!www.youtube.com
www.youtube.com

Arch
13 lat temu

O gustach się nie dyskutuje :) dlatego powstrzymam się od komentowania co jest prawdziwą muzyką. Odnośnie tych bzdur o ADHD i Szwecji zostawiłem bardzo podobny komentarz pod tym filmikiem :) Zgadzam się, że obecne społeczeństwa dążą do samozniszczenia (o ile dawniej musiały walczyć o przetrwanie). Jednocześnie uważam, że niektórzy przesadzają z tym pokazywaniem jak kiedyś było lepiej, zapominają, że nie mogą komuś wmontować swoich wspomnień do mózgu, każdy ma swoje, fajnie jest posłuchać o tym jak było kiedyś, ale ja osobiście czasami mam dość, tego jak kiedyś było cudownie, bo mnie przyszło żyć w "nowym" pokoleniu i mam swoje przeżycia i wspomnienia, a starsze pokolenie mogło by pomagać odnaleźć się w świecie i uczyć, a nie tylko narzekać. Powtarzanie jaka moja rzeczywistość jest do dupy nie pomaga mi w tym :)

Macjej przez duże Z
13 lat temu

Ja myślę, że poprostu fajnie było bo to było dzieciństwo i nie było tylu obowiązków i dla tego tak dobrze to wspominamy. Ale pamiętam, że byliśmy bardzo pomysłowi i ruchliwi. Ciągle się gdzieś chodziło: na podchody, budowaliśmy bazy itp. Teraz pewnie też jakieś dzieciaki to robią ale już żadziej.

Mam czasem kontakt z młodzierzą i dziećmi i widze, że nie jest tak żle jak niekturzy sądzą. A pozatym winni patologiom są przepracowani, ogłupieni i wyrzuci z wartości rodzice oraz ustruj który odbiera resztkom zdrowych rodziców ich prawa tak by całą młodzież do końca zniszczyć.

A co do młodzierzy to powiem ci Arch, że trzeba im uświadamieć dlaczego życie na przekór temu światu jest dobre a nie dlaczego życie z tym światem jest zle.

tomigraj
13 lat temu

@ Kris 63

Kim jesteś żeby zmieniać prawo Boga?

Brak KŚ powoduje, że zaczyna funkcjonować grupa ludzi wyjętych spod prawa - nic im nie można zrobić. Niestety - za morderstwo, przysługuje śmierć.

Przestudiuj dokładnie o co chodzi w tym fragmencie, to okaże się co JCh miał na myśli... ludzie którzy w tym brali udział ponosili winę W PRZYPROWADZENIU TEJ KOBIETY - nie mieli prawa jej oskarżyć na podstawie słów - brakowało 2 świadków, itp. Więc JCh się do tego odnosi. Nie do ich prywatnych grzechów, bo zapewniam, że to by nikogo nie powstrzymało. Oni łamali prawo przyprowadzając tą kobietę i to im JCh wytyka.

Modest
13 lat temu

Pani GUS czytała przemówienie z kartki, oczka jej się przerwacały :P

Kris
13 lat temu

Tomigraj

patrz:

Odpowiedzieli Mu: - Naszym ojcem jest Abraham. Mówi im Jezus: - Gdybyście byli dziećmi Abrahama, wypełnialibyście dzieło Abrahama. (40) A tymczasem wy chcecie zabić Mnie, człowieka, który wam powiedział prawdę usłyszaną od Boga. Abraham tego nie uczynił. (41) Postępujcie więc tak, jak wasz ojciec. Powiedzieli Mu: - My nie przyszliśmy na świat z nierządu. Mamy jednego Ojca - Boga. (42) Powiedział im Jezus: - Gdyby Bóg był waszym Ojcem, kochalibyście Mnie, bo ja wyszedłem i przychodzę od Boga. Nie przyszedłem od siebie, ale On mnie posłał. (43) Dlaczego nie przyjmujecie mojej mowy? Bo nie potraficie słuchać mojego słowa. (44) Diabeł jest waszym ojcem i chcecie spełniać jego życzenia. On był od początku zabójcą i nie wytrwał w prawdzie, bo nie ma w nim prawdy. Kiedy kłamie, mówi ze swego, bo jest kłamcą i ojcem kłamstwa. (45) A wy Mi nie wierzycie, bo Ja mówię prawdę. (46) Któż z was udowodni Mi, że grzeszę? A jeśli mówię prawdę, dlaczego Mi nie wierzycie? (47) Kto jest z Boga, słucha słów Bożych. Wy dlatego nie słuchacie, że nie jesteście z Boga.

zbyszek
13 lat temu

Martin moge ten felieton twoj o zachecaniu puscic w moim zborze?

Martin
13 lat temu

No pewnie.

Wszystko co tutaj jest, jest na licencji Creative Commons - czyli róbta co chceta, byle tylko podać autora.

tomigraj
13 lat temu

@ Kris 68

patrzę i nie widzę... jeżeli już to daleka analogia, a moim zdaniem nie w temat...

Marek
13 lat temu

Wielka prośba Martin. Ja tak z innej beczki. Znalazłem polską wersję utworu który powalił mnie na kolana w wersji angielskiej. oto link: www.youtube.com Niestety nie znam angielskiego i nie jestem w stanie zrozumieć tekstu w oryginale. W polskiej wersji nie rozumiem za chiny co w drugiej zwrotce robi baba obcinająca gościa na kuchennym krześle w utworze poświęconym Bogu? Zakładam że nie o babę tam chodzi tylko tłumaczenie jest do d... Może dałbyś się namówić na jakieś sensowne tłumaczenie lub chociaż omówienie tego tekstu? A może nagrałbyś własną wersję?

Szymon
13 lat temu

Hallelujah Leonard Cohen .... jest nawet ten utwór w Shreku.

Kris
13 lat temu

eh

Marek
13 lat temu

To to ja wiem - a propo Martin odnośnie rożnych przypadków to wierz albo nie ale dosłownie 10 sekund po wysłaniu tego posta w ramach maratonowego nadrabiania puściłem sobie podcast www.odwyk.com czyli Bramy nieba płomienie piekła a tam co w podkładzie? no kto zgadnie? Oki - przypadek - niech będzie, też tak myślę:D Zobaczymy jak często będzie z tymi przypadkami i co to za przypadki będą. Na razie jakoś dziwnie odwyk wpisał się w moje życie. Na szczęście za stary jestem już na młodzieńczą fascynację i myślę że potrafię zachować dystans. Spotkałem w życiu wielu oszołomów zarówno religijnych jak też świecko - ideowych więc mam jakieś tam porównanie. Dodatkowo nie zgadzam się z zdaniem Martina w wielu sprawach jak choćby ewolucji gdyż uważam że albo celowo albo podświadomie omawiając ewolucję - spłyca i zawęża temat zarówno po stronie argumentacji ewolucjonistów jak i kreacjonistów. Ale co do przypadków w życiu kiedy zaprosi się do niego Boga to muszę się przyjrzeć temu lepiej bo coś dziwnego ostatnio się dzieje i coś dziwnego wyczuwam. Może to tylko skrzypi szafa? Zobaczymy...

Voitas
13 lat temu

Czy jestem załamany? NIE. Jadę do Opola uczyć się od "tworów" na Ziemi. Oł Dżizus! Help mi...

waldek1
11 lat temu

Co jeszcze?